צפו בתגרת הענק בין השחקנים לשוטרים: תמוז הובל למעצר באזיקים

טוטו תמוז
טוטו תמוז | דני מרון

מהומה על הדשא לאחר ה-0:0 בין הפועל ת"א לאשקלון. החלוץ ודגני החליפו מהלומות עם אנשי הביטחון, הפיזיותרפיסט נפגע ומיהר לביה"ח. השוטרים: "תמוז ודגני יוזמנו לחקירה על תקיפה". עשרות אוהדים עצרו את האוטובוס

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב סיימה ב-0:0 מאכזב מול הפועל אשקלון והמשמעות היא שהאדומים לא תלויים בעצמם ועשויים לרדת ללאומית בשבוע הבא – במידה שקבוצתו של יובל נעים תנצח במחזור האחרון את קריית שמונה היא תישאר בליגה.


לאחר שריקת הסיום פרצה מהומת ענק בין אוראל דגני, טוטו תמוז ואביחי ידין למאבטחים ואף הוחלפו מהלומות שהובילו למעצר חלוץ האדומים. על פי עדויות, טוטו תמוז ניסה לסייע לקרוב משפחתו שנחשד כי זרק חפץ למגרש על שחקני אשקלון, אך תמוז כאמור התערב, טען כי מדובר במקורב אליו ותוך שניות נעצר על ידי המשטרה.


עוד על פי אותן עדויות, החלוץ התעמת עם השוטרים, הוכה על ידם והובל לניידת משטרה באזיקים, אך שוחרר דקות לאחר מכן. אביחי ידין ואוראל דגני, שניסו לעזור לחלוץ, הותקפו גם הם על ידי כוחות הביטחון וספגו מהלומות, כמו גם פיזיותרפיסט המועדון שניסה לסייע, נחבל עקב אלימות השוטרים ומיהר לבית החולים.


טוטו לחופש נולד pic.twitter.com/bYmjG4fLPO

— dor moalem (@dormoalem) 6 במאי 2017



דגני במהלך המהומה (צילום מסך)


משטרת ישראל
פרסמה בשעת לילה הודעה רשמית על האירועים במושבה וסיפרה: "עם סיום המשחק הכדורגל הטעון בין הפועל ת"א והפועל אשקלון, זיהו שוטרים שאבטחו את מנהרת השחקנים באוהד ביציע אוהדי הפועל ת"א זורק בקבוק מים גדול לעבר שחקני הפועל אשקלון. השוטרים עלו ליציע ועכבו אדם שחשדו בו ביידוי הבקבוק והובילו אותו, ללא התנגדות מצדו, לכר הדשא. השחקן טוטו תמוז שזיהה שהשוטרים מובילים את קרוב משפחתו, ניגש לשוטרים והחל להתעמת איתם תוך קללות גסות לעברם ומשיכת חולצתם. השוטרים נאלצו לעצור את תמוז, ותוך כדי ניסיונות להובילו מחוץ למגרש הגיע שחקן נוסף ואיש צוות מהפועל ת"א והחלו אף הם להכות את השוטרים. לאחר הרגעת הרוחות במגרש הוחלט לשחרר את המעורבים ובמקביל להמשיך בהליך החקירתי של האירוע. כמקובל באירועים בהם מופעל כוח, יועברו כל פרטי האירוע לידיעת המחלקה לחקירות שוטרים". יש לציין כי השוטרים במקום ציינו כי תמוז ודגנו יוזמנו לחקירה בחשד לתקיפת מאבטח ושוטר.


יש לציין כי גם צוות השיפוט ראה את המקרה והעימות של טוטו תמוז עם משטרת ישראל יהיה במרכז. שופט המשחק לירן ליאני אמר לספורט1 האירועים: "מפקד האירוע מטעם המשטרה היה עסוק ולא הצלחתי לשוחח איתו, אבל לא נוכל להתעלם מהאירועים בדו"ח השיפוט. זה הכדורגל שלנו, כששוטרים מתערבים בתקרית עם שחקני כדורגל. אי אפשר להתעלם ממעשי טוטו תמוז ואוראל דגני, זה יצוין בדו"ח. זה היה מקרה שחורג ממה שקורה בליגת העל".



פיזיותרפיסט הפועל תל אביב אחרי המשחק (הפועל תל אביב)


אם לא די בכך, רבים מאוהדי הפועל תל אביב חסמו את אוטובוס הקבוצה ומנעו ממנו לצאת מהאצטדיון. רק לאחר שעוכב האוטובוס במשך דקות ארוכות, כאשר האוהדים שרים "אין יציאה" ומשליכים חפצים לעברו, הצליחה הקבוצה לעשות את דרכה אל מחוץ ל"מושבה".





שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי שוחחה עם המפכ"ל רנ"צ רוני אלשייך מסרה: "אני סמוכה ובטוחה כי המפכ"ל יבצע את הבדיקה אודות האירועים האלימים על הצד הטוב ביותר". נמסר מדוברות השרה כי רגב ביקשה לבחון את התנהלות כח השיטור במשחק.






"הייתי רחוק מהאירוע ולא ראיתי מה קרה", הסביר יובל נעים. "אני מעדיף שנדבר על המשחק. אנחנו קבוצה קטנה שהתחילה מליגה א' מול מועדון גדול, נתנו את הדם על המגרש. זה שבוע שאני לא מאחל לשונאים שלי, קטסטרופה של לחץ מכל הכיוונים. צריך לתת מילה טובה לשופט ולכל הצוות שהיו פנטסטיים. אנחנו צריכים להירגע, עוד לא נשארנו בליגה. יש לנו שבוע מאוד קשה ונצטרך לדעת להגיב. אין לי מילה רעה לומר לבחורים שלי, קבלת ההחלטות לא הייתה טובה אבל כל אחד נתן מעצמו הכל ומגיע להם כל הכבוד".


על האווירה הקשה: "אתם ראיתם את האווירה והקללות. עברנו את זה ועברנו את זה בשלום, ידענו לעשות את ההפרדה. השחקנים שלי הם חבורה של גברים, זה משהו שאני לא אומר בדרך כלל אבל הם רגילים לשחק מול 30-40 אנשים והם הגיעו לכאן מול 12,000 שדוחפים את הקבוצה שלהם. נשמח היום ומחר, אבל יש לנו משחק מאוד קשה בקריית שמונה ועלינו לרדת לקרקע – שזה דבר מאוד קשה לעשות. מקווה שנדע לעשות את העבודה כמו שצריך, כי זה רגע שבשבילו עברנו לילות ללא שינה והרבה מאוד דברים מסביב".


על התקרית עם האוהדים לפני המשחק: "לא רוצה להתייחס למה שקרה לפני. צריך לבדוק מה היו הדברים לפני שמאשימים. היה פה משחק היום ובאנו למגרש מאוד קשה ובאווירה כזו. כולם היו היום נגד יובל נעים, בן אדם אחד מול 12,000, ובמשחק סופר-סופר קשה השגנו את התוצאה שרצינו. רציתי מאוד לנצח, אבל לא נהיה חזירים. גם נקודה הייתי קונה בהרבה כסף לפני המשחק. שמעתי שכפ"ס עשו תוצאה יפה ושיהיה להם לבריאות. אנחנו לא מחכים לעזרה משלנו, לא מתלוננים על אף אחד, אנחנו נעשה את העבודה שלנו בעצמנו".



כוחות הביטחון שומרים על אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)


מאמן הפועל תל אביב מנחם קורצקי התייחס למהומה בסיום: "אני לא יודע מכלום. הייתי במרכז המגרש ולא ראיתי. הייתה מהומה קטנה וזה גלש, כמו כל דבר. אני לא רוצה לדבר על זה כי לא ראיתי".


תיקו שכולו הפסד: "ניסיתי לעשות את הדברים ולא הצלחנו. לא הצלחנו להבקיע את השער שהיינו ראויים לו, אבל אני מאמין בניסים ודברים יכולים לקרות. זה לא בשמיים, אבל אנחנו נצטרך לנצח בשביל שנוכל לעשות משהו. אם לא נישאר אז אין ספק שהמשחק הזה פגע משמעותית, אבל לא נאבד תקווה עד הדקה האחרונה. אמרתי גם לשחקנים, נצטרך לעשות את העבודה ולקוות לטוב".


על כך שהוא עם דמעות בעיניים: "זו תקופה לא קלה בכלל, כל מה שסחבתי במשך שלושה-ארבעה חודשים התנקז להיום. הייתי בטוח שהשחקנים יעשו את העבודה, הם התאמצו, רצו, השקיעו ונתנו את הכל, אבל היה חסר לנו הגול. ניסיתי לעשות הכל כדי שננצח, אבל זה לא צלח".





 רייכרט בסיום. בעונה הבאה בלאומית? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי