תורג'מן מאמן, סיני מנג'ר וגלבאן מועמד מוביל

איציב ניסנוב
איציב ניסנוב | דני מרון

הפועל תל אביב מנסה לעכל את הירידה ללאומית: רוני לוי מסרב להגיע, כוכב העבר עשוי להצטרף וחלוץ בני יהודה מועמד מוביל. ינקו יחליף את הרוש ולקס ישוב מהשאלה. רק חמישה שחקנים יישארו

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב, שיצאה לדרך תחת אלי גוטמן בהצהרה על מאבק על אירופה ועל תואר האליפות, ירדה בסופו של יום לליגה הלאומית אחרי ה-1:1 אמש (שבת) מול הפועל רעננה. הייתי שם (א.ג) בירידת הליגה ההיסטורית לליגה הארצית לפני 28 שנים וגם אתמול הייתי באצטדיון בנתניה כשהאדומים ירדו עם דמעות לליגה הלאומית.

 

לדעתי הנפילה הראשונה מהליגה העליונה הייתה אז כואבת יותר, עם המון דמעות אמת של ינקה אקהויז, אלי כהן, דוד הרשליקוביץ', מוריס ז'אנו גילי לנדאו וחבריהם. באצטדיון בלומפילד ליד חדרי ההלבשה של שער 4 עמדו מאות אוהדים מבוגרים, נשים ונערים ומיררו בבכי. אלי כהן פנה אז לאוהדים והבטיח כי "בעונה הבאה אנחנו חוזרים זאת שבועה שלי". אתמול הירידה כאבה לאוהדים יותר מאשר לשחקנים ולא הורגשה באוויר אותה התחושה שציפו כשקבוצה כמו הפועל ת"א יורדת – זמנית – מהבמה המרכזית.


 

היום שאחרי

כבר היום יתכנסו ארבעת בעלי המועדון לדיון ראשון וליציאה לדרך חדשה. את הקבוצה יעזבו רוב השחקנים – אייל משומר, גל שיש, חסן אבו זייד, שחר הירש, דודו ביטון, סער בנבנישתי, עופר ורטה, טוטו תמוז וג'ון צ'יבויקה, כשעמית ביטון ישוב מהשאלה להפועל באר שבע .  

 

השוער אריאל הרוש כבר נפרד אתמול לאחר חצות בפוסט מרגש המיועד לאוהדי הקבוצה. עומרי אלטמן ואדי גוטליב יעזבו גם הם תמורת פיצוי שינוע בין 100-200 אלף דולר ומסתמן שגם בן רייכרט לא ימשיך. הבלם אוראל דגני מבוקש בהפועל חיפה, בית"ר ירושלים ועירוני קריית שמונה.

 

מי שכן אמורים להמשיך גם בליגה הלאומית הם אביחי ידין, ג'וזף גנדה, מוטי ברשצקי, שי אליאס ואיציק שולמייסטר . אריק ינקו עשוי להגיע במקומו של הרוש וניר לקס ישוב מבני סכנין. שם מפתיע שנמצא חזק על הפרק הוא פדרו גלבאן מבני יהודה.




פדרו גלבאן. מועמד מוביל. צילום: אריאל שלום

 

זהות המאמן

מנחם קורצקי צפוי לעזוב למרות שמחזיק בחוזה לעונה נוספת. פנייה התבצעה לרוני לוי, אך הוא מסרב להגיע לליגה הלאומית. עמיר תורג'מן הוא מועמד נוסף עליו מדברים במועדון, כפי שפורסם בשבוע שעבר בספורט 1. בנוסף האחים איציק ושרון ניסנוב חושבים להביא את קפטן העבר משה סיני לתפקיד המנהל המקצועי.




מנחם קורצקי. רוצה להמשיך, לא יקרה. צילום: דני מרון

 

תגובות

קורצקי: "יום עצוב לכדורגל שמועדון כל כך גדול יורד ליגה. הנפילה הייתה במשחק נגד אשקלון משחק לו ציפינו ומאוד חיכינו למפגש ראש בראש והיינו צריכים לנצח, שם נפלנו. נכון שהיו בעיות משמעת קשות שבמקרים ובימים אחרים היינו חותכים. לא יכולתי להתעסק עם בעיות משמעת כשצריך להכניס לכושר שחקנים ששוחררו ממועדונים אחרים כשגם אלו שהוחתמו היו בלי ברירה. אין שחקן שהיה במעבר מקבוצתו שלא פנינו אליו ולא רבים הסכימו להגיע. אדבר עם ראשי הקבוצה בנושא עתידי, כי אני מאוד רוצה להמשיך".




אוהדי הפועל תל אביב. להם הכי כאב. צילום: דני מרון

 

אוהדים

מעל 50 אוהדים המתינו לאוטובוס השחקנים במתחם חודורוב וקיללו את השחקנים, ובעיקר את אדי גוטליב. במועדון הפיקו את הלקחים מאירועי הימים האחרונים ומהעונה הבאה יהפוך מתקן האימונים למתחם סטרילי ללא אפשרות מגע בין האוהדים לשחקנים.


המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות להתפרעות ביום שישי וכן עכבה לחקירה קטין אחד. ארבעת העצורים הבגירים הובאו במוצ"ש בפני שופט אשר העביר אותם לחלופת מעצר בית עד לתאריך 17.5 והשית עליהם תנאים מגבילים נוספים.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי