מכבי ת"א גינתה את "מסע הלוויה": לא מייצג את רוח המועדון

מכבי פת - מכבי ת"א
מכבי פת – מכבי ת"א | עדי אבישי

אחרי ה-2:1 למכבי פ"ת, הצהובים עסקו הבוקר בהתנהגות הקהל לאחר הודעות גינוי מצד השרה מירי רגב וההתאחדות לכדורגל. ריקן הודה שלא ביצע עבירה בתוספת הזמן כי חשש מצהוב חמישי

(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב חששה עד מאוד משיתוף שלושת השחקנים שצברו העונה ארבעה כרטיסים צהובים והיו בסכנה לגמר גביע המדינה, ואמנם אף אחד מהם לא ספג את הצהוב החמישי – אולם זה כן עלה לקבוצה בהפסד.


השוער פרדראג ראיקוביץ' לראשונה העונה לא פתח כדי שלא לקחת סיכון לקראת גמר הגביע בעוד עשרה ימים בטדי מול בני יהודה, הבלם איתן טיבי פתח בשל חסרונו של טל בן חיים (שהיה מוצהב) וגם אבי ריקן שמר על מקומו בקישור, ובסיום הודה כי לא ביצע עבירה בדקה ה-93 כי חשש לספוג את הצהוב שימנע ממנו לשחק בגמר, וכידוע אותו מהלך עמוק בתוספת הזמן הסתיים בשער הניצחון של מכבי פתח תקווה שהפכה ל-1:2.




למרות שנערך משחק אמש, במועדון עסקו בשעות הבוקר בעיקר באותה "הלוויה" שערכו אוהדי מכבי תל אביב להפועל תל אביב לאחר ירידתה ללאומית. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה על כך בהודעה  רשמית: "אמש נחשפתי לתמונות הקשות ונחרדתי. המעשה הזה הוא בבחינת אות אזהרה בוהק וחציית גבול. אסור שבספורט שלנו ירשמו אירועים מסוכנים כאלה של הסתה ושנאה. המטרה שלנו היא החזרת האוהדים למגרשים, כולל משפחות וילדים. אירועים כאלה מייצרים את תוצאה הפוכה לחלוטין. 


"מוטב שאת האנרגיות יתעלו האוהדים לאהדת קבוצתם ולא לשנאת היריבה. היחידה למלחמה באלימות בספורט הנמצאת בהקמה, תתמודד גם עם אירועים מסוג זה ותעשה הכל כדי למנוע אותם. אני מאמינה שנמצה את הדין עם המסיתים מתוך כוונה להחזיר את החוויה הספורטיבית למגרשים", הוסיפה השרה.


גם ההתאחדות לכדורגל מיהרה להגיב ומסרה: "בין אם מדובר בחגיגות שמחה על זכייה בתואר ובין אם מדובר בשמחה לאיד (עובדה קיימת למצער) על  כישלון של יריבה, חובה שהדבר יעשה בגבולות הטעם הטוב ולא ידרדר למחוזות דוחים ואף מסוכנים. ההתאחדות לכדורגל קוראת לראשי המועדונים להבהיר לאוהדים, כי אל להם לפגוע בשמו הטוב של המועדון אותו הם אוהדים אגב שמחה לאידו של מועדון אחר. כל דבר שיש בו כדי להסית, לבזות, להקים שנאות ונקמות עתידיות ולפגוע בערבות ההדדית, מוטב שלא יהיה חלק מתרבות האהדה וראוי לגנותו בכל פה".



"ארון הקבורה" שהכינו האוהדים (פרטי)


בשל ההודעות לעיל, מכבי תל אביב בחרה להגיב לאותה "הלוויה" שנערכה: "בתגובה להודעת שרת הספורט ולארועי אמש מחוץ לאצטדיון המושבה, מועדון הכדורגל מכבי ת"א מסכים ומחזק את דברי השרה כי ארועים מכוערים מסוג זה מרחיקים משפחות וילדים מהכדורגל והם אינם מייצגים את רוח המועדון וערכיו. מועדון הכדורגל מכבי ת"א נקט השנה במדיניות קשה מחד והידברות מנגד מול גורמים בקהל האוהדים ולראשונה מזה 18שנים לא הועמד המועדון לדין בגין גזענות או אלימות למשך תקופה של חצי שנה לרבות משחקי הדרבי. המועדון ימשיך במעשים ולא דיבורים".


בהפועל תל אביב בחרו שלא להגיב ואחד הבכירים במועדון מסר לספורט1: "מיותר להגיב בשלב זה. מדובר בגועל נפש אחד גדול שמכתים את מכבי תל אביב ואת חלק גדול מאוהדיה".


ובחזרה לכדורגל. במכבי ת"א כעת קיים חשש שהקבוצה תגיע במומנטום שלילי לגמר הגביע. גורם בסביבת המועדון סיפר הבוקר: "בני יהודה דומה למכבי פתח תקווה וכלום ולא בטוח במשחק הגמר. יהיה לחץ גדול אם לא ננצח גם את בית"ר. גם העובדה שעתידם של מספר שחקנים יתבהר רק לאחר הגמר לא מוסיפה ללחץ".



ריקן. יכול היה למנוע הפסד בדקה ה-93 (עדי אבישי)


גם דור מיכה וטל בן חיים החלוץ נעדרו אמש, הקשר עקב צבירת חמישה כרטיסים צהובים והחלוץ בעקבות פציעה, ולמרות זאת המאמן ליטו וידיגאל הותיר מחוץ לסגל את אוסקר סקאריונה ומרסלו. גם החלוץ שגיב יחזקאל איכזב, הוחלף כעבור 55 דקות ועל כך אמר מאמנו וידיגאל: "שגיב הוא שחקן בקבוצה, וכמו כל שחקן אחר נכוון ונשפר דברים".


המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף היה בין ראשוני העוזבים את אצטדיון המושבה בפנים חתומות. נכון לעכשיו, עד לאחר משחק גמר הגביע ב-25 בחודש לא צפויות התפתחויות דרמטיות. גורמים בסביבת מכבי ת"א ציינו כי עומר אצילי ישחק במכבי תל אביב והמעבר שלו יושלם בקרוב באופן רשמי רק במידה שלא תהיה לו הצעה נוספת ממועדון באירופה. אם השוער פרדראג ראיקוביץ' יעזוב לאירופה בתום העונה מועמדותו של השוער אריאל הרוש עלתה שוב כמי שעשוי להגיע לקריית שלום.

 
יחזקאל. זוכה לגיבוי ממאמנו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי