מעל כולם: ויטור, אוגו ו-וואקמה הם כוכבי העונה

ג'ון אוגו חוגג שער אליפות
ג'ון אוגו | צילום: דני מרון

דני דבורין בוחר את שלושת הכדורגלנים הטובים ביותר שראינו העונה בליגת העל, וכולם מגיעים משורות האלופה הפועל באר שבע

(גודל טקסט)

סיום ליגת העל בכדורגל הוא, כתמיד, זמן לסיכומים והפעם אני בוחר בשלושה השחקנים הטובים ביותר לעונת 2016/17. שלושתם זרים!

למען האמת כבר הצבעתי, מיד לאחר זכייתה של הפועל באר-שבע באליפות, על מיגל ויטור ככדורגלן הטוב ביותר שהיה העונה אצלנו בליגה. זה שנים שלא ראיתי אצלנו בליגת העל בלם ברמתו, ולפיכך הבחירה בו היתה טבעית ומתבקשת. אבל אם ויטור בלט יותר מכל שחקן אחר בישראל, גם לגבי השניים הבאים, אינני מהסס מלהצביע שוב על נציגיה של האלופה. אחד מהם קשר, והשני כדורגלן התקפה.

בקישור זהו ג'ון אוגו. בזכות הדומיננטיות שלו במרכז השדה, הפך אוגו למעשה לחוט המקשר שבין מרכז המגרש להתקפה. בסיכומו של דבר הוא זה שאף הבקיע בדקה ה- 89 את שער הניצחון (1:2) במשחק החוץ החשוב מול מכבי תל-אביב. אוגו הינו שובר-שיוויון קלאסי, והעונה לא היה בליגה קשר אחר משפיע ברמתו.

החלוץ טוני וואקמה הוא זה שמשלים את התמונה. יכולתו הטכנית וכושר ההבקעה עשוהו לשחקן ההתקפה הטוב ביותר. העובדה שכל שלושת הנבחרים על ידי, לובשים את מדיה של הפועל באר-שבע, רק מצביעה על עוצמתה של הקבוצה כולה. ועם כל הכבוד לכדורגלנים האחרים שבליגה, כאשר אתה בוחר בשלושה המצטיינים, העונה הם באים ולא במקרה מהרכבה של אלופת שתי העונות האחרונות. תרומתם של ויטור, אוגו ו-וואקמה היתה בעלת משקל כבד, וכל אחד מהשלושה בלט בחלק אחר ממערכיה. לא תמיד זה קורה – הפעם האיזון היה מושלם: הגנה, קישור, התקפה.

הבחירה בהם אינה מורידה בשום פנים, מיכולתם של מרכיביה האחרים של הפועל באר-שבע. שחקניה היו העונה בכושר מעולה, וגם זאת ראוי להדגיש. כי לאליפות שותפים רבים, וכדורגל הוא עדיין משחק קבוצתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי