גל שיש: הפועל תל אביב תחזור לליגת העל תוך שנה

גל שיש
גל שיש | דני מרון

"בלתי נתפס שירדנו", "אכזבנו משפחות שלמות", "גוטמן ראוי ליותר כבוד", "לפני הפירוק, כבירי אמר שיחזור", גל שיש, מאחרוני שחקני הבית באדום, מנסה לעכל ומשחרר הבטחה

(גודל טקסט)
"את האמת להגיד לך? אני עדיין לא מאמין שהפועל תל אביב ירדה, אבל ראית… השם לא השאיר את הקבוצה בליגה. כנראה שנעכל את זה רק במשחק הראשון בליגה הלאומית".


גל שיש הוא אחרון שחקני הבית שנותרו בהפועל תל אביב השנה. 43 שחקנים שיחקו בקבוצה המתפרקת בחודורוב, אך הוא היחיד שגדל שם, שהיה שם בדאבל, בליגת האלופות וגם בירידת הליגה. גם ימים אחרי הירידה, הוא מתקשה לעכל ולהתאושש. בראיון לספורט1, הוא מנסה להסביר גם לעצמו מה בעצם קרה שם: "נרדמתי בשבע בבוקר אחרי המשחק. הגעתי הביתה, אשתי רצתה לדבר איתי ופשוט סגרתי את הדלת. חווינו משהו שלא קורה כל יום, משהו קשה. אנחנו צריכים לקום, להתאושש ולהתקדם הלאה".





למרות כל מה שעברה במהלך העונה, הפועל ת"א לא עיכלה את מצבה, לא האמינה שתרד. אפילו לא במחזור האחרון. "אחרי המשחק נגד אשקלון, הסתובבתי יומיים עם ראש באדמה. ככל שהימים עוברים, אתה מבין שק"ש הולכת לתת הכל ולשחק בהרכב הכי חזק. אתה שומע עוד אנשים שאומרים תאמינו, אתה נזכר במראות מטדי ב-2010. באמת שהאמנו שאם ננצח נישאר בליגה. במחצית הראשונה שמענו את היש של הקהל והבנו שק"ש מובילה. היו לי צמרמורות בעורף והרגשתי את אותה תחושה שהרגשתי בול ב-2010. חשבתי שאנחנו עושים את זה. אמרנו במחצית בואו נהיה חיוביים. מ-20 דקות האחרונות אני כבר לא זוכר כלום. הייתי בחוץ והבנתי שאשקלון מובילה ושזה נגמר".



שיש בליגת האלופות. "חווינו משהו קשה" (Gettyimages)


ראינו בסיום את השחקנים עומדים בעיגול האמצע ולא יודעים אם ללכת לקהל.

"אני לא יכול להסביר לך את ההרגשה של שריקת הסיום אחרי ירידת ליגה. אתה לא חושב על כלום, אתה מתרסק, מוריד את הראש ברצפה ורק רוצה לקבור את הראש באדמה. זה רגע כל כך עצוב שאתה לא חושב על מה היה עם הקהל אתמול. אתה יודע שזה רגע שתזכור כל החיים. אכזבנו משפחות שלמות".


תאר לי את התחושה שלך עם שריקת הסיום?
"אתה מרגיש דקירה בלב. אתה יודע שנכשלנו. עם כל הבלאגן והשנה הקשה – שנה שמרגישה כמו ארבע שנים – הפירוק, אי תשלום המשכורות, החלפת מאמנים, אני חושב שהיינו צריכים להישאר. חמישה משחקים לסוף ניצחנו את בני יהודה ועלינו מעל הקו. אחרי זה באשדוד ידענו שיהיה קשה, שתמיד קשה שם ואשדוד צריכה את הניצחון. אם היינו כובשים שם, היום הייתי מדבר איתך אחרת".


אולי הייתה תחושה שרק השם של המועדון הזה יספיק להישארות?
"הרבה אנשים אמרו את זה. אני לא חושב שאנחנו השחקנים חשבנו שהשם יעשה את העבודה. דיברנו הרבה בחדר הלבשה, בשיחות אישיות. היה לנו שחקנים מנוסים שיודעים מה זה קרבות תחתית. שלושת המשחקים האחרונים פגעו בנו. ידענו שמול אשקלון זה יהיה על הקופה ואמרנו שחייבים להבקיע מוקדם. הדקות עוברות ואתה לא נותן גול, הלחץ עשה את שלו".

 


לאחר הירידה. "הלחץ עשה את שלו" (דני מרון) 


הייתה בעיה של זהות בקבוצה? 

"אני לא חושב שזה מה שפגע. אם היית בא לחדר הלבשה ורואה כמה כולם חדורי מוטיבציה ורוצים להישאר בליגה היית מבין שזו לא הבעיה. מי שאומר שלא היו מנהיגים בקבוצה מדבר שטויות. יש שחקנים עם ניסיון. אני שוב חושב שהמזל לא היה איתנו בשלושת המשחקים האחרונים. אני באמת מאמין שכל השחקנים נתנו הכל, אבל הלחץ השפיע". 


נחזור לתחילת העונה. אלי גוטמן, האיש שהיה שם בהצלחה הכי גדולה, הפך השנה לשק החבטות.

"אף פעם לא אגיד חצי מילה על אלי. הוא כמו אבא שלי, הוא העלה אותי לבוגרים וזימן אותי לנבחרת. אני יודע שהוא אוהב את הפועל ורצה להצליח. הוא בנה סגל בתחילת השנה בלי לדעת שאין כסף לשלם לשחקנים האלה. בן אדם שנתן כ"כ הרבה להפועל היה צריך לזכות ליותר כבוד. יכול להיות שהעיתוי של העזיבה שלו היה פחות טוב מאשר אם היה עוזב אחרי הדרבי. אבל זאת החלטה שלו".



גוטמן. יכול היה למנוע 5:0 בדרבי אם היה נשאר? (עדי אבישי)


אתה היית שם בשנים הכי יפות  עם גוטמן וחזרת פתאום במצב קטסטרופלי. מה קרה פה?
"כדורגל הוא מקצוע הכי נזיל שיש. לא היה ניהול נכון. לא הייתי פה הרבה שנים אז קצת קשה לי לחוות דעה. אם היית אומר לי ב-2010, שהפועל תרד אחרי שבע שנים הייתי אומר לך שזה בלתי נתפס. לא רק אוהדי תל אביב עצובים מזה, גם אוהדי הקבוצות היריבות כי הפועל חשובה לליגה".


מה דעתך על אמיר כבירי?

"הוא כנראה לא ידע איזה בור כלכלי יש לקבוצה. הוא בא ושם כסף. בתחילת השנה עניין המשכורות ריחף. כולם היו אומרים שהכל יסתדר והכסף יכנס. הגיע נובמבר וקרה מה שקרה, היינו בשוק. לא חשבנו שהפועל יכולה להגיע למצב של פירוק. אתה שומע את השם הפועל תל אביב ואומר לעצמך שאולי יהיה עיכוב של עשרה ימים, אבל לא פירוק. שמענו שזה יכול לקרות, אבל אני אישית לא האמנתי. לפני הפירוק אני זוכר שהוא אמר לנו: 'יבוא מישהו שייקח את הקבוצה ואם לא, אני אחזור'".




 "היינו בשוק, לא האמנו שאפשר להגיע למצב כזה". כבירי (דני מרון)



איך היו התחושות באותה תקופה של חוסר ודאות?
"אני זוכר שגיא היה בא ואומר לנו: 'תבואו ליהנות. עוד חודש נדע הכל'. באנו למשחקים עם חיוך, בתוך תוכנו ידענו שמישהו יבוא והקבוצה לא תתפרק. גם אם זה מישהו שיבוא בדקה ה-92. היה לחץ, אבל אני ידעתי וגם גיא אמר שהפועל לא תתפרק. שיגיע רוכש. גם אם היית אומר לי שעה לפני שאף אחד לא בא, הייתי אומר לך שחמש דקות לסוף יבוא מישהו".


התאכזבתם שגיא נטש באמצע?

"כל אחד עושה את ההחלטות שלו בחיים. הוא רצה סגל מסוים ושיישארו שחקנים מסוימים".


ואז הגיעו הניסנובים. 

"אני יכול להחמיא להם שהם חיוביים. מה שתצטרך או כל דבר שתרצה, יש לך אוזן קשבת והם אוהבים את הקבוצה. אני לא זוכר בהפועל בעלים שבא למתחם ודיבר עם השחקנים בלי דיסטנס".


כשמנחם קורצקי מונה לתפקיד, האמנתם שאפשר להישאר?

"בשבוע האימונים הראשון איתו, התאמנו עם שמונה שחקנים, אמרנו בינינו שיהיה קשה להישאר. הגענו למשחק החוץ באשקלון, בידיעה שאין דרך חזרה ושאם נפסיד נרד. היינו בהרכב טלאים, ניצחנו 0:1. זה המשחק שגרם לנו להאמין. אם היית אומר לי בינואר, הייתי אומר לך שזה נס אם נישאר. אבל הגענו למצב שעקפנו אותם ושזה התפקשש".

 


"השחקנים כיבדו ורצו בשבילו" (דני מרון)


הביקורת הייתה שמנחם רך מדי.

"אני חושב שדווקא הייתה אווירה טובה באימונים. הוא לא היה רך מדי, השחקנים כיבדו ואהבו אותו. תמיד אמרנו איזה גבר הוא, איזה כיף איתו, שצריך להחזיר לו במגרש. באמת רצינו בשבילו".


סיימת חוזה, אתה רוצה להמשיך בהפועל?

"אני לא פוסל כלום. צריך לנקות את הראש. כל עוד מדובר בהפועל תל אביב, גם ירידה ללאומית בשבילי היא אפשרית. אתה הרי יודע שהפועל תחזור תוך שנה לליגת העל".


אמרו בימים האחרונים ששחקנים לא רוצים להגיע ללאומית 

אם תגיד לחצי מהליגה לבוא להפועל תל אביב בלאומית יגידו לך כן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי