יוסי מזרחי: בהפועל ת"א לא יכולתי ללכת בדרך שלי

מאמן ירושלים יוסי מזרחי. נעדר מהמשחק בשל אבל משפחתי
מאמן ירושלים יוסי מזרחי. נעדר מהמשחק בשל אבל משפחתי | צילום: הפייסבוק של הפועל ירושלים

המאמן שדחה הצעת האדומים הסביר ב-103FM מדוע סירב, וגם נכנס במאמנים הצעירים: "הסברתי להם כבר שהם הורסים את מעמד המאמן, אבל מאמן למאמן זאב"

(גודל טקסט)

יוסי מזרחי הוזכר בתקופה האחרונה כמועמד להגיע לאמן את הפועל תל אביב בליגה הלאומית. בסופו של דבר הוא סירב, והיום (רביעי) התראיין ל-103FM.


"הפועל תל אביב זה לא עוד מועדון בישראל", אמר מזרחי, "זה מועדון גדול ורק הצעה כזו יכלה לגרום לי לחזור לאמן. הייתי בסיטואציה קשה בהרבה עם מכבי נתניה בעבר ובזמנו העדפתי אותה בלאומית מאשר הצעות בליגת העל. בדרך כלל כשמועדון נופל לליגה שניה אתה צריך לעשות הכל מחדש וזה לא קל".
 


אתגר: "הפועל תל אביב זה אתגר גדול, יותר אפילו מנתניה. חוץ מההיבט הכלכלי שהיה נמוך בהרבה מאשדוד יש גם עניינים מקצועיים. אתה צריך לדעת אם אפשר או אי אפשר ללכת בדרך שלך. כשבאתי לנתניה נתנו לי תקציב ואמרו לך תעשה מה שאתה רוצה". 


בן זקן: "לג'קי בן זקן לא היתה בעיה שאשמע את ההצעה. לא הייתי עושה שום דבר בלי ברכת הדרך של ג'קי. באתי לאשדוד בתפקיד אחר וברגע שבן שמכעון בא הלכתי להציל את הנוער. התפקיד הזה באשדוד זה משהו שכבר לא קיים".


מזרחי לא היה פועל בלי אישורו. בן זקן
מזרחי לא היה פועל בלי אישורו. בן זקן


קשיי המאמנים: "פעם קטגוריה של מאמן היתה מורכבת ממשוואה ריבועית – יחסים עם התקשורת, הבעלים, האוהדים והשחקנים. היום קשה למאמנים להתמודד עם כל התקשורת והמסביב. לדור שלי קשה לעבוד בתנאים האלה אז לפחות שיהיה שכר ראוי".


הדור הוותיק: "אני לא יודע אם הדור שלי של כל החבורה הגדולה כמו קשטן, גרנט, שרף וגוטמן יכולים לעבוד היום עם בעלים שכולם יודעים יותר טוב מכולם ורוצים להיות המאמנים. היום לפני קורס מאמנים צריך לעשות קורס תקשורת. היום צריך להתמודד עם אתרי אינטרנט ותכניות טלוויזיה".


מעמד המאמן: "כשאימנתי בקפריסין מעולם לא התקשר אלי עיתונאי. גם כשרצו לעשות ראיון היו שולחים מראש שאלות. אני זוכר שלפני שלוש שנים לקחתי כמה מאמנים צעירים לשיחה ואמרתי להם: חמודים אתם הורסים את מעמד המאמן. לכו תתאגדו ואם צריך תשביתו את הליגה אבל מאמן למאמן הוא זאב, הוא לא יודע שהגלגל הוא גלגל.


הפועל ירושלים: "הכתובת בהפועל ירושלים היתה על הקיר. מועדון שאין לו תנאים כלכליים לא יכול להחזיק וברור שהסוף שלו יהיה טוב". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי