חסון: לוקחים אחריות על הפועל ת"א, זה נזק כלכלי ותדמיתי

אורן חסון
אורן חסון | יח"צ

יו"ר המנהלת ל-103FM: "הבעיה היא לא הבקרה, אלא השיטה. נפעל לשינוי. נשקלת אפשרות לצמצום הליגה ל-10 קבוצות. מירי רגב? אף פוליטיקאי לא הניף מעולם צלחת"

(גודל טקסט)
"ההתרסקות של הפועל תל אביב היא גם באחריות ההתאחדות והמנהלת והירידה של האדומים לליגה הלאומית היא נזק כלכלי ותדמיתי גדול", הודה יו"ר המנהלת אורן חסון בראיון ל-103FM, "למרות שאין שום ודאות שהסיטואציה כזאת לא תחזור על עצמה, נפיק לקחים מהמקרים של נתניה והפועל תל אביב כדי לייצר מנגונים טובים יותר".


 עם זאת חסון התנגד לפיטוריו של יו"ר הבקרה רו"ח עופר אורליצקי. "הבקרה כיום מקבלת נתונים רק פעמיים בשנה ולכן היכולת שלה לפקח או למנוע דברים שקורים מוגבלת מאוד", אמר חסון, "יש גם הרבה אי דיוקים בתקשורת. הבקרה לא מאשרת תקציבים גדולים יותר כי היא מקבלת תגמולים גדולים יותר. נאמר גם שהפועל תל אביב נתנה כערבויות תמונות וגם זה לא נכוו, כל הכסף של הערבויות שנתן אמיר כבירי נכנס לקופה של הבקרה".


חסון הוסיף שהוא מתנגד להעברת הבקרה מההתאחדות: "בסופו של דבר הבקרה הוא סוג של רגולציה. גוף רגולטורי לא יכול לנהל, רק לפקח. עם זאת אנחנו אמורים לקבל דו"ח מפורט ביותר על כל מה שקרה העונה בהפועל תל אביב, נלמד אותו ונסיק מסקנות. הבעיה היא לא בבקרה, אלא בשיטה. אנחנו נפעל לשנות את השיטה על מנת שקבוצות לא יקרסו".




צילום
כבירי. "כל הערבויות שלו נכנסו לקופה" צילום: עדי אבישי


יו"ר המנהלת דחה את הטענות על בעייתיות בקבוצות ליגת על שמנוהלות על ידי העירייה, כמו הפועל אשקלון. "הבעיה בהפועל אשקלון היתה בסכסוך בין העירייה לבעלים הקודם שכתוצאה מזה המועדון לא קיבל אישור לנהל ספרים", אמר חסון, "מבחינה כלכלית אשקלון התנהלה בצורה יוצאת מהכלל והעירייה עמדה בכל התחייבויותיה".


חסון נשאל על שינוי השיטה וצמצום הקבוצות. "חשבנו על כל מיני דברים כולל צמצום ל-10 קבוצות בשיטה של ארבעה סיבובים. או פלייאוף שבו הראשונה תשחק מול השמינית כמו ב-MLS. אבל השינוי בכל מקרה לא יהיה תקף לעונה הבאה".


על בעיית המגרשים: "נפגשנו עם שר האוצר ושרת הספורט. אם המדינה תפשיר שטחים חקלאיים ותתן את התקציבים נוכל לפתור את בעיית התשתיות בהקמת אצטדיונים חדשים".






צלם
רגב. תפשיר קרקעות לבניית אצטדיונים? צילום: ישראל סאן



על תקרית מירי רגב: "לא קרה שום דבר. במשך 69 שנים צלחת האליפות מעולם לא ניתנה על ידי פוליטיקאים. זה גם מתאים להנחיות של אופ"א ופיפ"א".


על האפשרות שאיתמר צ'יזיק יחליף את המנכ"ל המתפטר יורם באומן ענה חסון: "ישנם כמה מועמדים, אבל לא אחשוף את שמם בתקשורת".


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי