אלי אוחנה ינהל את בית"ר ירושלים בחמש השנים הבאות

אלי אוחנה
אלי אוחנה | אודי ציטיאט

שחקן ומאמן העבר יהיה בעל זכויות הניהול ונציגו של טביב, בכפוף להחלטת הוועדה לניהול העברת זכויות. אוחנה: "מאושר וגאה לחזור הביתה". ברקת: "נעבוד יחד, יחזיר את המועדון למקום הטבעי"

(גודל טקסט)

אלי אוחנה חתם (היום) כנציג הבעלים אלי טביב בבית"ר ירושלים לחמש שנים. המגעים בין השניים התנהלו במשך שבועות ארוכים והגיעו לסיום מוצלח. אוחנה גדל בבית וגן ונחשב לגדול שחקני הקבוצה מאז ומעולם. הוא גם אימן את הצהובים שחורים בשתי קדנציות. המינוי של אוחנה כפוף לאישור הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות והוא יהיה בעל זכויות הניהול.

אוחנה אמור לשמש לא רק כנציג הבעלים אלא גם כמנג'ר בשנתיים הראשונות ללא טביב. עם שובו הבעלים (שלא הורשה להחזיק בזכויות הניהול במשך שנתיים) יהיה נציג הבעלים וישמש כמנכ"ל המועדון. משה דמאיו לא צפוי להמשיך בעונה הבאה בבית"ר.

"ראשית, אני רוצה להודות לטביב על האמון, זה לא מובן מאליו כלל", אמר אוחנה לאתר הרשמי של בית"ר, "אני מאושר וגאה לחזור הביתה – למקום אותו אני אוהב ובו אני מרגיש אהוב תמיד. להבדיל מהחזרה שלי כשחקן לליגה השנייה, כעת אני שב למקום שנוחל הצלחות מבחינה מקצועית ואני רוצים להמשיך להתקדם יחד, מבחינת המועדון ומטרותיו, וכמובן ליהנות את הקהל על כר הדשא".

אוחנה המשיך: "יש בנו את הרצון לראות יציעים מלאים באוהדים תומכים, בהורים וילדיהם, להחזיר את כל מה שכל כך אפיין את בית"ר לאורך השנים. כעת ישנה עבודה מרובה ואני משתוקק כבר להתחיל בה".

ל
מלמיליאן עם אוחנה. שני הסמלים הגדולים חתומים על האליפות ההיסטורי ב-1987. צילום: עדי אבישי

אוחנה בן ה-52 החל את דרכו בבוגרים של בית"ר ירושלים בעונת 1980/81 כשהקבוצה היתה בליגה השנייה (שאז נקראה הליגה הארצית). החלוץ בן ה-16 כבש ארבעה שערים ועזר לקבוצתו לעלות ליגה. אוחנה שיחק שבע עונות בצהוב שחור לפני שעבר למכלן הבלגית ורק אחרי שהיה הבורג המרכזי באליפות ההיסטורית ב-1987 ושני גביעי מדינה (1985, 1986).

עם מכלן זכה אוחנה בגמר גביע המחזיקות ב-1988 ובאליפות בלגיה, אבל הקריירה שלו לא התרוממה והוא סיים אותה כשחקן ספסל בבראגה הפורטוגלית. בעונת 1991/92 חזר לבית"ר למרות שהיתה  בליגה השנייה ולמרות הצעות מפתות שקיבל מקבוצות בכירות בליגה הלאומית (ליגת העל של אז) ובתוך שתי עונות הצעיד אותה לאליפות שנייה ב-1993. החלוץ זכה עם בית"ר בעוד שתי אליפויות (1997,1998) לפני שפרש עונה אחר כך ומיד מונה כמאמן הקבוצה.

ל
אוחנה הוביל את בית"ר כמאמן לגמר גביע. צילום: דני מרון

אוחנה אימן בבית"ר בשתי קדנציות (1999/00 ו-2003 עד 2005) והישגו הגדול היה העלייה לגמר הגביע בעונת 1999/00 (הפסיד בגמר להפועל תל אביב). הוא אימן גם בבני יהודה, הפועל כפר סבא (בשתי קדנציות) ונבחרת הנוער. כמו כן היה פרשן וחבר פאנל מבוקש בכמה וכמה ערוצי תקשורת.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייחס למינויו של אלי אוחנה בבית"ר ירושלים:  "אלי אוחנה הוא מסמלי בית"ר ומסמלי העיר ירושלים. אני מברך על חזרתו לבית"ר ובטוח שבכישרונו ובמקצועיותו הוא יוביל את הקבוצה להישגים ולמקומה הטבעי בצמרת הכדורגל הישראלי. אני בטוח שנעבוד יחד לקידומה של בית"ר וכל תחום הספורט בירושלים. זהו צעד בכיוון הנכון של הקבוצה שיחזק אותה. אני מקווה שנראה בקרוב גם משאבים נוספים על מנת לאפשר לקבוצה לשאוף לתארים ולהישגים משמעותיים, לצד השקעה בוותיקים ובנוער כמקובל במועדונים גדולים אחרים במדינה ובעולם".

עו"ד אריאל גבאי, יו"ר עמותת האוהדים (המחזיקה בתשעה אחוזים מהבעלות)י: "מהלך מבריק. כל הכבוד לאלי טביב, בלעדיו זה לא היה קורה. זהו צעד מוערך ומצוין. זה יחזק את המערכת של בית"ר מכל הבחינות – תדמיתית, מקצועית וניהולית .כשמחזירים לקבוצה את הסמל הכי גדול שלה, זה הופך אותה לשלמה יותר.

"אני בטוח שאלי אוחנה ימשיך את הדרך שהייתה במאבק נגד הגזענות. רק הוא מסוגל לגרום לאותו פלג להחליף תקליט זה אוחנה. אוחנה זה בית"ר ובית"ר זה אוחנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי