מקצצים לשנה בלבד: תמונת מצב בהפועל ת"א

ניסנוב
ניסנוב | דני מרון

הירידה ללאומית לא הותירה לבעלי המועדון ברירה: התקציב יעמוד על כ-14 מיליון שקלים, השחקנים המובילים יוותרו על 30 אחוז משכרם, אם יישארו, והתקווה היא שפסיקת פיפ"א לא תוביל לזעזוע. לקראת עונת 2017/8

(גודל טקסט)

 הפועל תל אביב מאמינה כי בעוד שנה מהיום היא כבר תהיה עמוק בהכנות לליגת העל. בימים אלו ראשי האדומים נמצאים בעיצומה של הפיכת הקבוצה שירדה ללאומית בחודש שעבר, כאשר את הכסף מעבירים איציק ושרון ניסנוב, מאיר תושב וזאב גרינברג – תוך אמונה שלמה שהם לא יבלו יותר מעונה אחת בליגת המשנה.

ארבעת הבעלים כבר הסבירו כי הם הגיעו להציל את המועדון האהוב עליהם מהדממה, והבהירו לא פעם כי כל עוד לא יגיע גורם עסקי ראוי שייקח על עצמו את הנטל, הם יהיו בראש המועדון וינהלו אותו באופן השפוי והפשוט ביותר.

תקציב הפועל תל אביב לליגה הלאומית אמור להיות כ-14 מיליון שקלים, כאשר המהפך המקצועי תחת המאמן החדש מוטי איוניר נמצא בעיצומו כשכול אחד מהבעלים אמור להביא בין 1.5 ל-2 מיליון שקלים על פי אחוזי הבעלות. גורם בסביבת המועדון סיפר: "בנוסף לאיוניר הכוונה היא להביא ארבעה עד חמישה שחקנים שיהיו פורצי הדרך חזרה לליגת העל. שני הראשונים שהוחתמו הם אריק ינקו ופדרו גלבאן ויהיו עוד שניים או שלושה בסדר גודל הזה שינהיגו לצד כמה שחקנים מהעונה שעברה שמזוהים מאוד עם המועדון כמו ידין ודגני".


גלבאן. יצטרפו אליו שניים-שלושה כוכבים ברמה לליגה הלאומית (הפועל תל אביב)

הקיצוץ המשמעותי בתקציב הקבוצה לא נובע רק בשל הירידה לליגה הלאומית, אלא גם על רקע חובות המועדון ופסיקת פיפ"א ההולכת ומתקרבת. בימים אלו נעשים מאמצים אדירים מצד ראשי הפועל תל אביב כדי להגיע להסדרים מול פיפ"א והנושים, כדי להקטין את גובה החובות לשישה מיליון שקלים לכל היותר – שיוחזרו בהסדר תשלומים. מכאן גם מגיעה בקשת הבעלים לקיצוץ בשכר ב-30 אחוזים, עד שישוב המועדון לליגת העל.

בין היתר, המשמעות היא שהפועל תל אביב לא תשלם לשחקניה הבכירים אביחי ידין, אוראל דגני ובן רייכרט שכר אותו מגדירים במתחם חודורוב "כסף של צמרת ליגת העל". ידין ודגני כבר התבקשו להוריד את שכרם העונה משמעותית בהתאם לשכר בליגה הלאומית , קיצוץ לעונה הנוכחית בלבד. הקשר בן רייכרט קרוב לעזיבה ואין ביכולת המועדון לעמוד בשכרו הגבוה, זכר לרכישתו בעבור מיליון יורו ממכבי תל אביב. רייכרט צפוי להיפגש בקרוב עם האחים ניסנוב, כאשר להתפתחויות ממתינות בין השאר בני יהודה והפועל חיפה.

לא במקרה הצטרפו למועדון עד כה שחקנים חופשיים בלבד, כך שלמועדון אין תשלומים נוספים מעבר לשכר השחקנים. עד כה הגיעו אריק ינקו, פדרו גלבאן, עידו אקסברד, דניאל גרץ, עומרי שקל, עידן כהן, אופיר טקיאר ובדרך לחתימה נמצאים ישראל ראש ואלי בלילתי כמו גם ניר לקס שמתוכנן לשוב משנת השאלה בבני סכנין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי