הבלם הרומני גבריאל תמאש חתם לעונה בהפועל חיפה

גבריאל תאמאש
גבריאל תאמאש | Gettimages

אקס ווטפורד וגלאטסראיי, שבחוזהו הוכנס בעבר סעיף שאוסר עליו לשתות אלכוהול, חתם לעונה אחת בקבוצתו של ניר קלינגר. גם הישאם כיוואן ימשיך במועדון

(גודל טקסט)
רכש מרשים להפועל חיפה. הבלם הרומני גבריאל תמאש חתם לעונה במועדון. תמאש, 33, בלם שמסוגל לשחק כמגן ימני, הוא שחקן מנוסה בעל רזומה מרשים. הוא שיחק בין היתר בגלאטסראיי, ספרטק מוסקבה, סלטה ויגו, אוקזר, ווסט ברומיץ', דונקסטר, ווטפורד וקרדיף סיטי. בינואר 2016 שב לרומניה למדי סטיאווה בוקרשט ורשם במדיה 40 הופעות ליגה בעונה וחצי. אשתקד שיחק 28 משחקים, כבש שער אחד וספג 11 כרטיסים צהובים. 

לפני מספר שבועות הודיעה סטיאווה על התרת חוזהו של השחקן הוותיק, שהפך לשחקן חופשי. תמאש רשם 65 הופעות במדי נבחרת רומניה, אך לא זומן לשורותיה בשנתיים האחרונות ולא היה בסגל ליורו 2016. 

ב-2011 הודיעה ההתאחדות הרומנית שתמאש הושעה מהנבחרת לאחר שנתפס שותה עם אדיראן מוטו לפני משחק בסן מרינו, אך לאחר שלושה משחקים הוא שב לסגל. גם ב-2013 הסתבך הבלם ונעצר לאחר שהתפרע כאשר הוא שיכור וניפץ דלת. על פי פרסומים ברומניה, תמאש שוחרר מסטיאווה בשל התנהגותו ובשל עימותים עם המאמן. 

על פי גורמים ברומניה, סטיאווה שקלה להכניס לשחקן סעיף שיאסור עליו שתיית אלכוהול, אבל בסופו של דבר שחררה אותו מחוזהו. "הוא שחקן גדול, אבל מלא בעיות מחוץ למגרש", אמרו ברומניה.



תמאש במדי ווסט ברומיץ', עבר עשיר (AFP)

במועדון בודקים בימים האחרונים אופציות לחיזוק הקבוצה, בעיקר בעמדות הבלם והקשר, אבל בסוף השבוע שעבר נפלה מכה נוספת על הקבוצה כאשר המגן שמואל שיימן הודיע לראשי המועדון כי הוא מעוניין לעזוב מיידית לטובת הליגה ההולנדית בשל סיבות אישיות. במקביל, הקשר הישאם כיוואן ימשיך עונה נוספת לאחר שחתם במועדון נעוריו על חוזה חדש. 

בהפועל חיפה אומנם סירבו לחלוטין מהבקשה של המגן וכפי שפורסם בספורט1 אף אישרו לו לצאת בכל פגרה להולנד, אך עדיין המגן מעדיף לעזוב מיידית את הקבוצה ואף סיפר כי יש לו שתי הצעות מהליגה ההולנדית. בחיפה מבינים מתחת לפני השטח כי אם שיימן יהיה נחוש לא תוכל הקבוצה לעצור אותו וכבר חושבים על אלטרנטיבה נוספת והיא מגן הפועל עכו דניאל בורחל.

בורחל היה אחד השחקנים המרשימים של עכו בעונה האחרונה ואף שיחק בעבר בליגת העל במדי עירוני קריית שמונה ולכן האופציה הזאת על הפרק. במקביל במועדון שוחחו בימים האחרונים עם ראשי מכבי תל אביב בבקשה להמשיך ולהשאיל את הקשר דור פרץ כאשר הבעל הבית של חיפה יואב כץ אף הציע לרכוש את כרטיסו של השחקן.

פרץ עצמו טרם החליט אם ברצונו להישאר בחיפה כאחד השחקנים המובילים או במקביל לנסות ולהילחם על מקומו אצל הצהובים. ביומיים הקרובים יקבלו במועדון החלטה לגבי המיקום למחנה האימונים שכרגע נראה כי ייערך באוקראינה.


טרם החליט לגבי עתידו. דור פרץ (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי