ז'אירו סבירסקי: גאה להיות בסכנין, נייצר כדורגל יפה

ז'אירו סבירסקי
ז'אירו סבירסקי | צילום: מסך

מאמנה הברזילאי בן ה-49 של בני סכנין הוצג: "מודה לקבוצה שהסכימה להחתים אותי". אבו יונס: "סכנין כבר לא קבוצה שמדשדשת בתחתית ורק מנסה להימנע מירידה"

(גודל טקסט)
ז'אירו סבירסקי, היהודי הברזילאי בן ה-49 הוצג כמאמנה החדש של בני סכנין, לאחר שמונה באופן רשמי כמחליפו של יוסי אבוקסיס בחוזה לעונה עם אופציה לשנתיים נוספות. כפי שפורסם בספורט1, לצדו של סבירסקי יעבוד עוזר המאמן איימן חלאיילה, שהדריך אשתקד את הפועל איכסל. מנכ"ל סכנין, חאלד קאסום, הודיע שתקציב המועדון יעמוד על 15-16 מיליון שקל.


סבירסקי אמר: "אני מאד גאה להיות במועדון בני סכנין. אני רוצה להודות לכולם שהסכימו להעסיק אותי והאמינו בי. אני חושב שכולנו ביחד יכולים ליצור כדורגל יפה".


ידע על הכדורגל הישראלי: "אני יודע הרבה על הכדורגל הישראלי, אבל הכדורגל היום הוא גלובלי. שבועיים שלושה ואני אלמד הרבה על הכדורגל פה. המועדון יכול לעזור לי ולנו ומעכשיו אנחנו כמו אחד".


התקופה באחי נצרת
: "לפני עשר שנים הייתי בנצרת. הוזמנתי לעיר, רק כשהגעתי התברר לי שהם רוצים שאעבוד בקבוצת הנוער שלהם. באותו רגע שיניתי כיוון וחזרתי לברזיל. אני לא מעוניין לדבר על זה יותר".




סבירסקי עם עבאס סוואן בברזיל. למד על הכדורגל הישראלי
סבירסקי עם סוואן. למד על סכנין וישראל



איך הגיע לסכנין
: "התחלתי לעבוד כמאמן ראשי ב-1995. הייתי בדרום קוריאה, באורוגוואי ובעוד מקומות. עכשיו אני פה. עבאס סואן סיפר לי הרבה על המועדון ועל השנתיים האחרונות".


שחקנים חדשים
: "אנחנו לומדים את הסיטואציה. נרצה להביא שחקנים, עוד לא ידוע אם מברזיל או לא. כבר יש לי שמות, אבל נדבר רק אחרי החתימה".


יו"ר הקבוצה, מוחמד אבו יונס, דיבר גם הוא: "אם היינו הולכים על מאמן ישראלי זאת ערובה להצלחה? מאמן זר זה לא הימור יותר מישראלי ואי אפשר לדעת. אמרתי כבר שמאמן לא יכול להצליח לבד, יש כמה מרכיבים כמו ההנהלה, צוות מקצועי וקהל. אם הכל יעבוד ביחד אני מאמין שנוכל להצליח. אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה, ואנחנו רוצים להמשיך את ההצלחה".


איך נוצר הקשר עם סבירסקי: "הסוכן שלו יצר את הקשר. בדקנו את הבדיקות שלנו ועבאס סואן נסע לברזיל להתרשם. ראינו את הרזומה שלו".




"נשחק כדורגל מהנה"


עזיבת יובל אבידור: "לא שחררנו אותו אלא שלא רצינו להחתים שחקנים לפני מאמן. אני אישית דיברתי איתו ביום האחרון של ההעברות ואמרתי לו שאנחנו קרובים להחתים מאמן. הוא היה חסר סבלנות ועזב. אני מסמפט אותו ומאחל הצלחה".


מטרות: "סכנין כבר לא קבוצה שמדשדשת בתחתית ורק רוצה להישאר בליגה. כיום אנחנו רוצים רק להתקדם עוד למעלה. אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרות אלא להישאר עם הרגליים על הקרקע, ואם נצליח להישאר בפלייאוף העליון זאת הצלחה, אם לא זאת אכזבה".


המגעים עם ישראל זגורי: "מאמין שעניין זגורי יסתדר תוך כמה ימים, אבל בכדורגל כלום לא סגור עד שזה לא סגור".


הקפטן חאלד חלאיילה חתם: "יש לנו מאמן חדש והציפיות עלו, אנחנו השחקנים נעשה הכול כדי להגיע להישגים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי