מנספורד מונה למנכ"ל מכבי ת"א, וידיגאל ועוזריו פוטרו

ליטו וידיגאל באיצטדיון טדי
ליטו וידיגאל באיצטדיון טדי | צילום: ערן לוף

האנגלי בן ה-37, שמחזיק בתואר למשפטים ושימש כיו"ר בקבוצות באנגליה בארבע השנים האחרונות, מצטרף לצוות הניהולי. המאמן והצוות שלו קיבלו הודעה על סיום עבודתם

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (רביעי) באופן רשמי על מינויו של בן מנספורד למנכ"ל הקבוצה. הבעלים מיץ' גולדהאר אמר: "אני שמח לקבל בברכה את בן למכבי ת"א. הרקע והניסיון של בן הם תוספת מבורכת להנהלה הבכירה של המועדון ואני מצפה לעזרתו של בן בהובלה ובקידומו של המועדון בכל החזיתות".


מנספורד אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני מאושר להצטרף למועדון הכדורגל המוביל והמצליח בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. אני מחכה בקוצר רוח לעבוד עם מיץ' וכולם במכבי ת"א על מנת להביא בשנים הקרובות, להישגים נוספים הן על המגרש ומחוצה לו, בישראל ובאירופה – כל זאת למען האוהדים הנפלאים של המועדון".




מנספורד, 37, המחזיק בתואר במשפטים, שהה לאחרונה בישראל, סייר במתקני מכבי ת"א ונפגש עם גורמים שונים. הוא עבד במשך שש שנים בחברת "ווסרמן מדיה גרופ", שייעצה לקבוצות ספורט. הוא החל כסוכן שחקנים והתקדם בחברה לניהול חוזים ולתפקיד דירקטור ביוני 2013 מונה ליו"ר ברנסלי והפך ליו"ר הצעיר באנגליה. לאחר שלוש שנים בתפקיד מונה ליו"ר לידס על ידי הבעלים לשעבר מסימו צ'לינו וסייע לקבוצה בהליך חילופי הבעלים. ב-19 במאי הודיעו לידס ומנספורד על פרידה ברוח טובה, כאשר היו"ר סירב לקבל תפקיד אחר במועדון.


במקביל הודיעה הקבוצה למאמן הקודם ליטו וידיגאל ושלושת עוזריו פרופסור נקה, ויקור פריירה ואוקטביו מוריירה על סיום עבודתם במועדון. הארבעה, שהחזיקו בחוזה חתום לשנתיים נוספות, התכוונו להגיע היום לאימון הבכורה, אך בשיחה עם נציגי המועדון הוסדרה עזיבתם.



גורם בכיר במכבי ת"א אמר: "לעוזריו של וידיגאל לא היה חוזה לעונה הבאה ולכן הם עוזבים באופן  אוטומטי. עם וידיגאל תתקיים פגישה נוספת בהמשך היום ובה תוסדר עזיבתו באופן סופי".


קודם לכן, סיפר וידיגאל למקורביו כי הוא פועל על פי ייעוץ משפטי עם גורמים בארצו ומתכוון להישאר בישראל כול עוד הוא ואנשיו לא יקבלו הודעה אחרת, ואף מתכוון להגיע לקריית שלום במהלך היום כדי לעמוד בחוזה. גורם המקורב למועדון אמר: "חובה לסיים את הסאגה הזאת בכבוד. כל מאמן ישראלי בחו"ל היה נוהג כפי שפועלים וידיגאל ועוזריו. הם לא חתמו בקבוצה בפורטוגל וזה רק מוכיח שצריך לסיים איתם בכבוד ולא לגרור את הקבוצה למערכה משפטית ולכותרות שליליות. במועדון מבינים את זה".



ליטו וידיגאל. פועל כמצופה ממנו (ערן לוף)
ליטו וידיגאל. פעל כמצופה ממנו (ערן לוף)


הקבוצה פתחה הבוקר את עונת 2017/18 בסדרת מבדקים פיזיולוגים לשחקנים שייערכו לאורך שעות היום. 


למתחם בקריית שלום הגיעו ג'ורדי קרויף ועוזרו המיועד, הקטאלוני דני פויאטוס.
בנוסף הגיעו לאימון, שרן ייני, טל בן חיים החלוץ, הברזילאי מרסלו, דור מיכה, יובל שפונגין, איילון אלמוג, דן גלזר, שלומי אזולאי, שון גולדברג, פאדי נג'אר, דניאל ליפשיץ, שגיב יחזקאל וארון שוינפלד.


ההכרזה הרשמית על החתמתו הרשמית של עומר אצילי צפויה להיות בקרוב, כדי שהשחקן יוכל להצטרף לאימונים כמה שיותר מהר. בנוסף, במועדון ממשיכים לחפש דרך להוציא לפועל את החתמתו של המגן אופיר דוידזאדה, לנוכח הדרישה של הפועל באר שבע לקבל פיצוי של חצי מיליון יורו (בנוסף לדמי ההעברה לגנט ועל פי הסכם המכירה לבלגיה). עתידם של יוסי בניון וברק יצחקי יקבע עד סוף השבוע.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי