ביקורת בבית"ר ירושלים על מרכז ההגנה, מחמאות לבניון

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | אודי ציטיאט

הצהובים שחורים מודאגים לאחר ה-3:4 הדרמטי על ושאש במוק' הליגה האירופית, הקשר הוותיק קיבל קרדיט על המהפך. שמו של וובה בראון עלה, שכטר: "בשביל מהפך כזה צריך עוצמה מנטלית". צפו בתקציר הדרמה

(גודל טקסט)
 "זה משחק של פעם בעשר שנים אולי", אמר אמש (חמישי) מאמנה המאוכזב של ושאש מיכאל אונינג אחרי ההפסד המדהים 4:3 לבית"ר ירושלים, במשחק הראשון בסיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית. אם הגרמני בן ה-51, שהספיק לאמן במועדונים מכובדים כמו המבורג ונירנברג אומר, כנראה הוא יודע על מה הוא מדבר.

 

בפיגור 3:1 של בית"ר ירושלים במשחק שנערך במושבה, החלו להישמע ביציעים השוממים שמות מן העבר הקרוב יותר והרחוק הבית"רי. חסוס רואדה וסזאר ארסו היו הבולטים, כשבהקשר של הקישור האחורי שוב מישהו זרק את שמו של קשר הפועל באר שבע וובה בראון. בקבוצה מבינים שמשחק ההגנה היה שערורייתי. אחרי המשחק הקפטן איתי שכטר אמר לקח אחריות קולקטיבית כשאמר: "משחק ההגנה הוא של כולם", אולם שלא לציטוט הביקורת מתוך הקבוצה היא בעיקר כלפי מרכז ההגנה.


 

מימר בחר לעלות עם דן מורי ודוד קלטינס (לא התפקיד המועדף עליו) כבלמים, ובית"ר כמעט שילמה כבר אתמול ביוקר על המשחק ההגנתי בדמות הפסד שהיה סוגר לה את הסיכויים לפני הגומלין שבוע הבא. כמה ביוקר אגב? העפלה לשלב הבא שווה בערך כ-215 אלף יורו לכיס של אלי טביב.

 

אבל אז כאמור הגיעה הדקה ה-88 עם השער של יוסי בניון והתוגה התחלפה באופוריה ובתחושת היסטוריה. מן הסתם, רוב הקרדיט מבין השחקנים המחליפים הלך ליוסי בניון שנכנס בדקה ה-57, וסיפק שער בישול, אך אחרי המשחק, שכטר דאג לציין גם את יעקב בריהון (72) וטל כחילה (69) שנכנסו בפיגור של שני שערים והיו חלק מהמהפך: "יוסי נכנס כמו גבר אמיתי, אבל גם טל ויעקב עשו עבודה טובה. החברים שלי היו חזקים בראש, בשביל לעשות מהפך כזה צריך להיות עם עוצמה מנטלית".


שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (אודי ציטיאט)


עוד אחד מהסיפורים הקטנים שהרכיבו את הדרמה המדהימה שראינו הוא זה של עידן ורד. הקשר היה פצוע כל השבוע בקרסולו ועד יום לפני המשחק לא היה ברור ב-100% אם ישחק. במצב של 0:1 ורד פספס הזדמנות לגמור את המשחק, אך בחר לבעוט במקום למסור. אולם בסוף, במצב של 3:2 ורד קיבל כדור גדול מבניון ועבר כמו גדול את השוער גרגלי נגאי וקבע שוויון. סגן מלך השערים בליגה של הקבוצה אשתקד (11 כיבושים) עלה לשחק עם זריקה וכידוע מצב של מאמץ כשהמקום עוד לא החלים עלול להחמיר את הפציעה. כשירותו למשחק הגומלין בהונגריה עדיין אינה ודאית.

 

בנוגע למועד המשחק, קצת למעלה מחודש מאז סיום הליגה ועל כך שקבוצות ישראליות חוזרות לשחק כבר בסוף יוני דובר לא מעט לאחרונה. הדברים מתחדדים עוד יותר כשמדברים על שחקנים כמו איתי שכטר, עידן ורד ויוסי בניון ששיחקו עם הנבחרת הבוגרת מול אלבניה ב-11.6 (כולם נכנסו כמחליפים בחצי השני). שכטר, שהצטרף למחנה האימונים בהונגריה באיחור של יום אחד בלבד, דיבר על אותו עומס. "זה לא פשוט, אבל אני תמיד אומר שעדיף לא תהיה לי פגרה ואוכל להיות באירופה עם המועדון שלי. למדתי משחקנים גדולים שפגרה תהיה לי כשאפרוש", אמר הקפטן.


יוסי בניון. הגיבור החדש (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי