איוניר: ברגע שהפועל ת"א פנתה אליי לא היו שיקולים

מוטי איוניר עם פדרו גלבאן ואריק ינקו
מוטי איוניר עם פדרו גלבאן ואריק ינקו | צילום: אודי ציטיאט

האדומים ערכו את מסיבת העיתונאים לפתיחת העונה, גלבאן: "אין דרך חזרה לבני יהודה". ינקו: "זאת הבחירה של הלב". דנילו עבר בדיקות, קשר ברזליאי ייבחן

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ערכה היום (שלישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית של הקבוצה לקראת העונה החדשה בליגה הלאומית, לראשונה מזה 28 שנים. המאמן מוטי איוניר, שינסה להוביל את הפועל תל אביב בחזרה לליגת העל, דיבר על הציפיות של הקבוצה לעונה הקרובה. ביחד עם המאמן החדש נכחו שחקני הרכש אריק ינקו, שחזר הביתה, ופדרו גלבאן, שהגיע מבני יהודה. 

המאמן החדש של האדומים פתח את מסיבת העיתונאים וסיפר: "לא היו שיקולים, ברגע שהפועל ת"א פנתה אליי קפצתי על ההזדמנות. למרות שירדה לליגה השנייה, היא עדיין מועדון גדול שרוצה לחזור לליגת העל והיו פה שיקולים נוספים מבחינתי. כולנו אופטימיים ומקווים שהעונה תלך טוב. אם לא, אני אפעיל את השיקולים שלי".

על הקריירה שלו אמר איוניר: "מכבי תל אביב, שעם כל הכישלון שלי, הגיעה לשלב הבתים של הליגה האירופית בפעם הראשונה שלה, כך שבעיני זה לא כזה כישלון. זה שקרו דברים ולא המשכתי שם ברור שאי אפשר לקרוא לזה הצלחה. מעבר לזה ששנה לפני זה סיימתי עם מכבי תל אביב במקום השלישי מה שהיה סביר באותה תקופה. יש לי פה הזדמנות עם מועדון גדול, עם סגל השחקנים שבנינו ואם נצליח לעמוד במשימה גם הדרך שלי תהיה פתוחה להמשך טוב יותר".

מעמדה של הפועל תל אביב בלאומית: "המטרה שלנו לעלות לליגת העל. הגעתי לכאן בשביל זה וזאת הסיבה שהבעלים השקיעו סכומים גדולים כדי להביא סגל מצוין. זה המבחן שלנו. ניחשב בכל מקום לקבוצה פייבוריטית שצריכים לנצח, אנחנו יודעים שהפועל ת"א היא אתגר גדול עבור כל קבוצה. היתרון שלנו צריך להיות בצד המקצועי של הכושר הגופני, האופי והחוזק המנטלי של השחקנים לעמוד בלחץ".

מוטי איוניר.
מוטי איוניר. "ברגע שהגיעה ההצעה לא היו שיקולים" (אודי ציטיאט)

המעבר מהצהוב של מכבי לאדום של הפועל: "זה לא דבר מובן וטבעי, שלא קורה לעיתים קרובות. מבחינתי אני מאמן כדורגל שזאת הקריירה והפרנסה שלו, ואני חושב רק על ההצלחה של המועדון הזה. מי שחושב ומרגיש משהו זה עניין שלו".

הסגל החדש שנבנה והבעלים הדומיננטיים: "שלם או לא שלם זאת המציאות. היה ברור שהקבוצה תעבור שינוי גדול. אני מרוצה מהסגל כי בחרתי אותו. לא סיימנו כי יש עמדה פנויה להביא עוד זר ונדע בימים הקרובים מה קורה עם שחקנים שלנו, אז נקבל החלטות בעניין הזה. מבחינתנו גוטליב ודגני עוד שייכים למועדון, אבל אני לא חושב שגוטליב יהיה בקבוצה השנה. תמיד אפשר לשמוע ולהתייעץ עם הבעלים, אך בסופו של דבר המאמן מקבל את ההחלטה וצריך לכבד. מקווה שזה מה שיהיה. אם הברזילאי היה משחק בליגה הראשונה ולא בחמישי בברזיל, היו צריכים למכור את מתחם וולפסון כדי להביא אותו. ברגע שנדע מה קורה לגבי הבלמים שלנו, נדע אם הזר הנוסף שלנו יהיה בלם".

מוטי איוניר עם פדרו גלבאן ואריק ינקו. (אודי ציטיאט)
מוטי איוניר עם פדרו גלבאן ואריק ינקו. (אודי ציטיאט)

האוהדים האדומים שלא קונים מנויים: "אין ספק שהאוהדים אמורים להיות אחד היתרונות החזקים שלה קבוצה הזאת, ונקווה שיעמדו מאחורינו. לפעמים האוהדים מאוכזבים, אבל המטרה של האוהדים ושלנו זה שביחד נחזיר את הקבוצה לליגת העל. מקווה שבסופו של דבר תהיה מכירת מנויים טובה ויהיו הרבה אוהדים שידחפו אותנו".

על קידום הצעירים והביקורות שמתפקד כפרשן: "מי שאני רואה שחקן מספיק טוב לא שמנה לי מה הגיל שלו, אני מסתכל על היכולות. בהחלט נשמח לשלב שחקנים צעירים, יש במחלקת הנוער שחקנים מוכשרים ומי שיהיה מספיק טוב יכול להיות שימצא את המקום שלו בקבוצה הבוגרת כבר השנה. אני מצטער לאכזב את המבקרים, אבל לא יהיה להם מה להגיד. אני לא הולך לפרשן".

מוטי איוניר.
מוטי איוניר. "המטרה שלנו לעלות לליגת העל" (אודי ציטיאט)

פדרו גלבאן, שחצה את הכביש מבני יהודה, אמר: "כמו שאני אומר תמיד, באתי להפועל כדי לעשות את הכי טוב שלי, ואני מקווה שאוכל לעשות את זה. אני מקווה להביא את הפועל לאיפה שהיא צריכה להיות. הכי חשוב זה לחזור לליגת העל. לא יודע כמה לאט או מהר, אבל אני רוצה לחזור לליגת העל".

על ההצעה הנמוכה מהזהובים: "סיימתי עם ברק אברמוב הכי טוב שאפשר. אני מאחל להם את הכי טוב שיש כי יש לי חברים טובים שם. אני שומר את מה שאני חושב לעצמי. אני לא אוהב לדבר בטלוויזיה ואם יש לי מה להגיד למישהו, אני אומר לו. לכל אחד יש את הדעה שלו, אבל אני ישן טוב בלילה. קיבלתי החלטה שאין ממנה דרך חזרה לבני יהודה. בראש שלי ברור מאוד שמה שעשיתי בבני יהודה אף אחד לא ישכח, אבל אם אנשים לא חשבו לא כולם צריכים לאהוב אותי, זה לגיטימי. הפועל תל אביב מועדון גדול מאוד בישראל. אמרתי למשפחה שלי שקיבלתי החלטה טובה".

פדרו גלבאן.
פדרו גלבאן. "שומר לעצמי את המחשבות שלי" (אודי ציטיאט)

אריק ינקו, שחזר למועדון בו גדל, סיפר: "אני מאוד מתרגש. האמת שחיכיתי לרגע הזה כל החיים מאז שאני קטן. גדלתי פה, ואני שמח שהבעלים והצוות המקצועי החליטו להאמין בי. אני מכבד את ההצעות שקיבלתי, אבל ברגע ששוחחתי עם הבעלים הבנתי את הכיוון של הקבוצה. חתמתי לשלוש שנים ואני מקווה להיות פה כמה שיותר. חלמתי על הרגע הזה כל החיים, זאת החלטה מהלב".

השוער שיתף על הבחירה לרדת לליגה הלאומית: "הפועל רעננה זה מועדון לא הכי גדול בליגת העל, ואין ספק שבאתי לידי ביטוי שם כי הייתה לי הרבה עבודה. דיברו איתי גם כשהייתי בליגת העל ככה שזה לא כזה רלוונטי אם בלאומית או בליגת העל. אני שמח ששמו לב להתקדמות שלי. אני מאוד מקווה שנעלה ליגה כמה שיותר מהר אנחנו הולכים למסע קשה. שיחקתי בליגה לאומית ואני יודע מה זה. מאמין שנעשה את זה בסופו של דבר. נצטרך את הקהל איתנו כי אני יודע מה זה הכוח של הקהל. מקווה שיקנו כמה שיותר מנויים ויתמכו בנו כמה שיותר".

אריק ינקו.
אריק ינקו. "מודה לצוות המקצועי שמאמין בי" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי