ברק אברמוב בראיון: אבוקסיס הוא המאמן הטוב בישראל

אבוקסיס. רכש משמעותי
אבוקסיס. רכש משמעותי | צילום: עדי אבישי

"נהיה מוכנים לפתיחת הליגה", "גלבאן עבר להפועל ת"א מסיבות מקצועיות", קהל אמיתי צריך להגיע ללא קשר לאצטדיון". בעלי בני יהודה מסכם עונת בכורה בראיון לספורט1 לפני פתיחת הקמפיין האירופי

(גודל טקסט)
בני יהודה, הנציגה הישראלית הרביעית באירופה תפתח השבוע את הופעותיה (חמישי, 21:30) נגד במוקדמות הליגה האירופית נגד טרנצ'ין. הבוס של מחזיקת הגביע, ברק אברמוב, התפנה לספר בין השאר על עונתו הראשונה כבעלים, על הבעיות הרבות שליוו אותה, על התואר הראשון של הכתומים זה 36 שנים, ושביעות הרצון מהחתמת יוסי אבוקסיס.



אהלן ברק, איך אתה מסכם את העונה הראשונה שלך כבעלים? הצלחה?

הצלחה אדירה אחרי 36 שנים ללא תואר. לא היה קל אבל היה שווה.


ברק אברמוב.
ברק אברמוב. "הצלחה אדירה"


מה למדת כבעלים בשנה הראשונה שלך?

לעשות הכל לאט ונכון, לא למהר להחתים סתם, לחשוב לעומק ורוחבי.


היו רגעים שאמרת לעצמך מה אני צריך את זה?

אני רץ למרחקים ארוכים ואני לא מסתכל על יום כזה או אחר. ברגע שהחלטתי שאני בכדורגל אני שם.


אחרי שכ"כ רצית אותו, אתה מאמין שאבוקסיס הוא הבן אדם הנכון בשבילכם?

אני חושב שהוא הכי טוב ארץ, או לפחות בצוותא עם מאמן או שניים. התוצאות שלו מראות את זה, הוא הצליח מאוד בקבוצות בינוניות. אפילו שהוא ירד ליגה הוא עשה מה שהוא היה יכול וצבר נקודות, הוא עלה ליגה והצליח יחסית עד שעבר לבני סכנין. גם שם הוא הביא שקט למועדון שלא היה בו שקט, קל ופשוט לעבוד עם בן אדם כזה.


דיברת על ההחתמות, יש לא מעט ביקורות על זה שבשלב מתקדם של הקיץ לא החתמתם הרבה שחקנים. 

הביקורות הן בגלל אירופה אבל עד לפתיחת העונה בליגה נהיה מוכנים. אני חושב שהשחקנים שבינתיים החתמנו זה מי שאנחנו רוצים, ויש עוד 4-5 שאנחנו מעוניינים בהם, זה יקח קצת זמן אבל אני מאמין שזה יקרה.


אבוקסיס בימיו בשכונה. המאמן הטוב בארץ?
אבוקסיס בימיו בשכונה. המאמן הטוב בארץ?


מה עם פדרו גלבאן? הוא סיים בצורה קצת פחות נעימה, לפחות מהצד שלו.

אני ופדרו בקשר בניגוד לשנה שעברה שהיינו בנתק וזה לא הסיפור. הדעה שלי היא שהוא עבר להפועל ת"א כי הוא חושב שהוא יכול לתרום והוא רוצה לשחק. יוסי שוחח איתו מקצועית והבהיר לו שהוא לא יהיה לב הקבוצה. אני מאמין שהוא יחזור לבית שלו – בני יהודה אולי בתפקיד מקצועי.


היתה העונה עונה לא קלה בגזרת הצוות המקצועי, מה לא הסתדר שם?

אני לא רוצה להיכנס למה שהיה בעונה הקודמת כי היא מאחוריי. אני למדתי והפנמתי ותראו מהיום שיהיה שקט כי דברים לא צריכים לצאת החוצה. בכל משפחה יש דברים טובים ופחות.


הסגל שלכם היה שווה העונה פלייאוף עליון, למה קבוצות כמו סכנין ופ"ת נכנסו ואתם לא?

בכל שנה יש קבוצה-שתיים שיכולות להיכנס, העונה זאת היתה סכנין ונקווה שבפעם הבאה אנחנו נהיה. יש דברים מעבר לפלייאוף תחתון או עליון, אני כבעלים מסתכל על דברים אחרים, בשנה שעברה פיטרתי את כל מי שפיטרתי כי הדרך לא היתה נכונה וגם התוצאות.


אם נשווה, אלונה ברקת למשל התחילה קשה בבאר שבע ועכשיו קוצרת את הפירות, גם לך יש את הסבלנות?

יש סבלנות ויש שקט. אני באתי לכמה שנים, בני יהודה לא יכולה להגיע למימדים של הפועל ב"ש בגלל כמות האוהדים, מתקנים ומגרשים. להם יש תקציב בלי בעלים כפול שלוש וארבע מאיתנו ויש גבול כמה אפשר להביא מהבית. אם יש מישהו שיידע לעשות יותר טוב ממני יגיע אני הראשון שאפרגן לו אבל כרגע אין ואני אנסה לעשות הכי טוב. אני מקווה שנמשיך להביא הצלחות.


פדרו גלבאן עם גביע המדינה. עזב מסיבות מקצועיות
פדרו גלבאן עם גביע המדינה. עזב מסיבות מקצועיות


איך מחזירים את הקהל? יש התקדמות עם אצטדיון חדש?

כרגע יש את החידוש של בלומפילד והעירייה לא מתעסקת במגרש חדש לבני יהודה. נכון שסוכם בעבר על מיקום ואני מאחורי הקלעים מנסה להזיז את הדברים.


אתה חושב שזה ישפיע על כמות הקהל?

אני חושב שזה תירוץ, מי שאוהד קבוצה זה לא משנה הוא מגיע בכל משחק. מגרש כזה או אחר זה תירוץ.


בני יהודה בשנים הקרובות יכולה לחזור להיות קבוצת צמרת שמגיעה לאירופה?

בני יהודה הגיעה פעם אחת לאירופה. זה לא קל בטח כשיש לך בעלים עשירים ותקציבים גדולים מסביב. זה לא יהיה כישלון לא להגיע לאירופה ואנחנו הגיוניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי