לאלה: נפלתי קורבן, מה אני פושע? עם ישראל איתי

לאלה עם בני משפחתו
לאלה עם בני משפחתו | דני מרון

חלוץ הפועל חיפה יקבל החלטה סופית לאחר שלב הדיונים. ד"ק ג'קי אשרוב: "החומרים שלקח מחוץ לחוק, עבריינים מחלקים אותם". עימות נערך בין מאמן הכושר של לאלה לעורך הדין אפרים ברק

(גודל טקסט)
דיון נוסף בפרשת החומרים האסירים של החלוץ מהראן לאלה נערך היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. נציגי ההתאחדות, היועץ המשפטי עורך הדין אפרים ברק ומנהל המחלקה הרפואית, ג'קי אשרוב, הגיעו לדיון מטעם ההתאחדות כשלאלה לווה בעורך דינו אייל יפה, מאמן הכושר אבי קובלסקי ומאמן הכושר שנתן לו אתה חומרים, תושב דליית אל כרמל. ההחלטה צפויה להתקבל לאחר שלב הסיכומים שיוגשו לדיין גיורא לנדאו עד יום חמישי הבא כאשר תוך עשרה ימים מהגשת הסיכומים צפויה החלטה סופית.


כזכור, בכתב האישום דרשה ההתאחדות את העונש המקסימלי ללאלה, משמעות הדבר: ארבע שנים בחוץ. כעת ימתינו לפחות עד תחילת אוגוסט על מנת לדעת את גזר הדין. בסיום הדיון אגב שוחח בעלי הפועל חיפה עם החלוץ שימריא למחנה האימונים שלה קבוצה בקייב.


הדיון נפתח כשהדיין גיורא לנדאו אמר: "כולם קראו את כתב האישום. אנסה לפרק את הרכיבים השונים ונעסוק רק ברכיבים שנמצאים במחלוקת. סוגיה ראשונה – אין מחלוקת לגבי כך שהבקבוקון שייך ללאלה, אין מחלוקת על ממצאי המעבדה וזה אכן שייך ללאלה. לאלה ועורך דינו מאשרים שהחומר שהתקבל ממעבדה זה החומר המדובר. המחלוקת היא בסוגיית תום הלב".




עורך דינו של החלוץ אייל יפה ציין: "לאלה לקח את החומר ללא ידיעה ובתום לב". היועץ המשפטי של ההתאחדות אפרים ברק אמר: "מה שאני שומע מהנאשם זאת הודאה ואנחנו צריכים להיות בשלב העונש".


עד התביעה ג'קי אשרוב נחקר על ידי עורך דינו של החלוץ. יפה פנה לאשרוב ואמר: "בתור אחד שמוביל את המחלקה הרפואית בהתאחדות תוכל להסביר מתי יצא הסבר בכתב בנושא?", אשרוב ציין: "לפני מספר שנים. חלק מהספורטאים משתמשים ואסור להם. זה קורה בשוגג מטעם בית החרושת".



לאלה ונציגיו בדיון (מיכאל וייסרמן)


יפה טען: "לפעמים אתה קונה תוסף מזון ולא מופיע חומר מסוים שיש בו על הקופסה". אשרוב ענה: "כן, זה קורה". לנדאו התערב ופנה לאשרוב: "הסוג הזה שנמצא אצל לאלה זה חומר שנמצא בתוספי מזון?".


אשרוב ציין: "החומרים שנמצאו אצל לאלה אסורים על פי חוק בישראל והם נמכרים בישראל מתעשיה פיראטית מטעם עבריינים. למצוא אותם טהורים נורא קשה כי זה בניגוד חוק. במשרד הבריאות ישנו אגף שמטפל בחומרים האלה. החומרים האלה פוגעים בגופו של אדם ולכן יצאו מחוץ לחוק".


לנדאו השיב: "יש מקרים של ספורטאים שאתה מכיר שנתפסו עם זה?". אשרוב: "יש הרבה". לנדאו: "במה זה פוגע בספורטאי?". אשרוב: "בלב ובכבד. גורם לבעיות וסת ופוגע בעצמות".

בשלב זה עלה עד מטעם הנאשם, אבי קובלסקי שהתבקש לספר על החומרים האסורים. "יש היום הרבה חומרים שנקראים ויטמנים, אבל השוק פרוץ ומדובר בחומרים אסורים, במיוחד חומרי אבקה. ספורטאי נאמן ומאמין פונה למאמן כושר ויכול לקבל אותם ללא מרשם. עשיתי בדיקה ביממה האחרונה שמראה שהחומרים פרוצים בשוק ומכאן אנחנו כבעלי מקצוע חייבים להסביר לו ולרכוש מוצרים שיש להם אישור של משרד הבריאות ואישור של היבואן".



לאלה, מי אחראי? (דני מרון)


לנדאו: "אתה רואה שזה אחריות שלכם?". קובלסקי: "מי שאחראחי זאת השרשרת הרפואית והפיזיולוגית בין כל האנשים במועדון". 


אפרים ברק פנה לקובלסקי: "קראת את זה בתקנון פיפ"א?". קובלסקי: "קראתי ב-2014". ברק המשיך: "כמאמן כושר וכפיזילוג אין אחריות לספורטאים?". קובלסקי: "יש לו אחריות, אבל מכיוון שהוא מחזיק במאמן כושר כאדם שהוא סומך עליו".


ברק: "ואם השחקן לקח את החומרים על דעת עצמו ולא על פי הדעה של מאמן כושר?". קובלסקי: "יש לשחקן אחריות רבה ואני כמאמן נותן הוראה לשחקנים לא לקחת חומרים מבלי ליידע אותי". ברק: "אתה מכיר את מאמן הכושר של הפועל חיפה?", קובלסקי השיב: "לא".


מאמן הכושר האישי של לאלה, תמיר עבוד, עלה גם הוא להעיד ואמר: "אני מדליית אל כרמל, יש לי חדר כושר וחנות תוספי מזון מאושרת. אני בתחום 10 שנים וגם במקרה הזה יש לי אישורים על מה שכתוב על הקופסה. כאשר הודיעו למהראן שהוא לקח חומרים אסורים, צחקתי. מה שנתתי לו זו חומצת אמינו. אני אחראי למה שרשום מחוץ לקופסה ולא למה שיש בפנים". בשלב זה העביר עורך הדין יפה את החומר שנטל לאלה לדיין.


עבוד הוסיף: "לאלה הוא חבר ובטח לא אתן לו חומרים אסורים. שאלתי אותו אם היה הסבר מההתאחדות". לנדאו פנה למאמן הכושר: "אתה יודע שיש לו מאמן כושר במועדון שאמור לתת לו חומרים?". עבוד: "לפני שנתתי לו, שאלתי אותו מה הוא לקח". לנדאו: "ידעת איזה חומרים הוא קיבל מהפועל חיפה?". עבוד: "האמת שלא".



לאלה בדיון (מיכאל וייסרמן)


ברק פנה אל עבוד: "דיברת פעם עם מנכ"ל הפועל חיפה או מאמן הכושר?", עבוד השיב: "לא". ברק: "אתה יודע מה ההבדל בין שחקן לאדם מהיישוב. אתה מייבא חומרים מסין?". עבוד השיב: "לא זוכר ולא חייב להגיב לך". בשלב זה התפרץ עו"ד יפה ואמר: "אפרים ברק אתה מגזים".

לאלה עלה להעיד והוסיף: "אני בן 35. עברתי דרך קשה בכדורגל. לא ידעתי שאסור לקחת את זה. 11 שנה אני בליגה מקצוענית ולעולם לא באו להסביר לנו כמו לגבי שופטים. אני נפלתי קורבן. הלכתי לחדר כושר כמו כל שנה ופתאום נפלתי במקרה בזה. אני מבקש את מצפון השופט. מה אני פושע? לא עשיתי שום דבר רע. מגיע לי עונש, אבל עונש הגיוני ואני מיוזמתי הולך למחלקות נוער ומדבר על המקרים האלה ואין לי מה להוסיף".



יפה שאל: "היו לך בעיות משמעת?". לאלה: "לא קיבלתי אפילו אדומים. עם ישראל איתי ולא ארה לעצמי ברגל. לקחתי חלק מהכדורים מול מאמני הכושר ואמרתי למאמני הכושר שאני לוקח ויטמינים. לכל השחקנים בחיפה יש את החומרים האלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי