תמרור אזהרה: הפועל באר שבע חייבת להתאפס כדי להגשים חלום

וואקמה אוגו
וואקמה אוגו | אודי ציטיאט

הבעיות בהגנה הן נורה אדומה, הפציעה של שהר תנחית את פקהארט אבל לאלונה אסור להסתפק בזה. רגע לפני שוואקמה ואוגו נחטפים, האלופה תצטרך לשנס מתניים כדי לעבור את לודוגורץ

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע צריכה להיות מרוצה מהעלייה לשלב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות אבל לא יותר מכך. אמרתי גם לאחר המשחק הראשון שהאלופה הישראלית טובה יותר ממקבילתה ההונגרית והיא חייבת לעבור וגם לנצח בהונגריה וכך היה עם ה-2:3.

ועדיין בעיני לב"ש יש הרבה יותר סימני שאלה מסמיני קריאה לאחר צמד המשחקים הללו. בכר אמר אמש שיש לקבוצה שלו עוד הרבה מאוד עבודה והוא צודק.


האלופה הישראלית עלתה למגרש עם המון ביטחון והכריעה את המשחק דיי מהר. היכולת הנהדרת של טוני וואקמה שהוכיח שההצעה מסין רחוקה ממנו כמו מזרח ממערב והוא כולו מפוקס בהפועל ב"ש, עוד כמה הופעות כאלה וההצעה מסין תראה קטנה ביחס למה שהוא יקבל בסיום העונה.

האגרסיביות והלחץ שהפעילה הפועל ב"ש ב-20 הדקות הראשונות היממו את ההונגרים שלא ידעו איך להתמודד עם היריבה מישראל ועד שהיא התאוששה מהפתיחה גורל המשחק כבר נקבע. עד כאן הסימני קריאה.



צדק, מה עובר על ההגנה? (אודי ציטיאט)

עוד לפני שנגע במשחק ההגנה אפשר היה לראות בשני המשחקים את אותו סימפטום, ב"ש מובילה 0:2 ופתאום מפסיקה לשחק ומעניקה ליריבה הבינונית שלה שלל מצבים שהפעם הובילו גם לשוויון  זמני. חברים, יש פה בעיה מנטאלית וגם פיזית. באר שבע מאוד לא יציעה במשחק שלה ונעה במטוטלת בתנועות חדות, דבר שלא אפיין אותה בשנים האחרונות, בטח שלא באירופה. מזל שלבודפשט זה מספיק.

משחק ההגנה שהיה מעוז הקבוצה נראה פתאום פריך ולא מספיק מתואם, בן ביטון שוב אחראי על שער ספיגה אבל אני סומך עליו שיידע למצוא את הדרך לחזור לעצמו מהר. 

המכה הקשה באמת שייכת להיעדרותו הצפויה של בן שהר לתקופה ארוכה שנעה בין מספר שבועות למספר חודשים. על הנייר מוחמד גאדיר הוא החלוץ המחליף לשהר באופיו ובתכונותיו של השחקן אבל כעת האלופה תצטרך להחתים ואם תוכל כבר בשעות הקרובות את החלוץ שהיא רוצה, תומאש פקהארט משום שכמות החלוצים הידלדלה משמעותית עם פציעתו של ברדה.


פקהארט, לא יספיק לבד (AFP)


לא יספיק, גאדיר (אודי ציטיאט)

פקהארט הוא חלוץ רחבה טיפוסי, משחק ראש מצוין יכולת משחק מרשימה עם הגב לשער אבל מהירות ודריבל הן לא התכונות החזקות שלו. הוא אמור להיות זה שנמצא במרכז הרחבה ומסיים את המסירות שמגיעות מהכנפיים.

כעת האלופה הישראלית תתמודד מול לודוגורץ משופעת הכישרונות מדרום אמריקה כשהיא ללא שהר, קואנקה ואולי גם ברדה. הגיוון שלה בהתקפה הוא מוגבל יותר והיא תהיה חייבת להחתים את החלוץ הצ'כי כמה שיותר מהר.

יחד עם זאת, ההיעדרות של שהר מצריכה עוד חיזוק. ב"ש לא יכולה להסתפק רק בפקהארט וחייבת לצרף עוד חלופה ישראלית לליגה. נוכח הפציעות החוזרות של ברדה והעובדה שגם גאדיר עדיין לא הוכיח שהוא מסוגל להשלים עונה ללא פציעות משמעותיות, ראוי לצרף עוד שחקן בחלק הקדמי.


וואקמה, יחטף כמו לחמניה (אודי ציטיאט)

כפי שאמרתי כבר בעבר ב"ש נמצאת ברגע הכי קרוב שלה לפסגת האולימפוס, יש לה את כל מה שצריך כדי לעלות לשם והיא גם יודעת שבסיום העונה כבר לא יישאר הרבה מהקבוצה הזו. וואקמה, ויטור ואוגו יחטפו כמו לחמניות חמות, כך שזו ההזדמנות האחרונה אבל גם הכי גדולה להגשים את החלום.

לשם כך היא תצטרך להשתפר, כי לספוג שלושה שערים מהונבד זה הרבה מדי. אם בכר לא יצליח לייצב את ההגנה שלו אולי אפילו בעזרת שלושה בלמים שיעניקו יותר שקט מול לודוגורץ, ב"ש תתקשה לעבור את האלופה הבולגרית שהיא משימה הרבה יותר גבוהה מההונגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי