עונש חמור: שלוש נקודות הופחתו ממאזנה של הפועל עכו

עכו
עכו | עדי אבישי

העולה החדשה תחל עם מינוס במאזנה. בקשת תובע ההתאחדות לעונש של שתי נקודות נדחתה: "היקף התופעה וחוסר תום הלב מחייבים החמרה". היו"ר דודי רוזנפלד הורחק לשנה: "נערער לבית הדין העליון"

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)
נענשה בחומרה. הפועל עכו תפתח את העונה הבאה בליגת העל במינוס שלוש נקודות. לקבוצה הופחתו שלוש נקודות ממאזנה לאחר שהואשמה בחוסר תום לב בפרשת החוזים הכפולים. היו"ר דודי רוזנפלד הורחק לשנה מהמגרשים ואילו המאמן שלומי דורה הורחק לשלושה חודשים על תנאי וספג קנס של 8,850 שקל. 


ברשימת הנאשמים עמדו המקורית בין היתר המאמן שלומי דורה והיו"ר דודי רוזנפלד ו-13 שחקנים בסך הכל, אך לאחר שלל הסדרי טיעון, צומצמה רשימת הנאשים לקבוצה, המאמן, היו"ר והשחקנים הזרים מינדאוגאס פאנקה ודמיטרו ריז'וק. האשמה הסתכמה בדיווחים לא מדוייקים וחריגות בסך 638,804 ש"ח מהתקציב שאושר למועדון.




בדיונים השונים בהתאחדות דרשה התביעה את העונש המקסימלי הקבוע בחוק של הפחתת שתי נקודות בפועל ממאזנה של הקבוצה, אך ההתאחדות הגדילה לעשות והענישה בחומרה את המועדון בהפחתה של נקודה נוספת ממאזנה. "השיטיתיות, ההיקף וחוסר תום הלב מחייבים החמרה וספק אם אין מקום להפתחה גבוהה יותר", נכתב בכתב האישום. בנוסף הקבוצה נענשה בקנס של 50 אלף שקל וכאמור, היו"ר רוזנפלד הושעה לשנה מכל פעילות.


לגבי השחקנים שלא הגיעו להסדר טיעון, פאנקה נקנס ב-2,500 שקל בלבד ואילו ריז'וק, שכלל לא הופיע להגן על עצמו בדיון, נקנס ב-14,250 שקל. שאר הישראלים שהיו מעורבים בפרשה שילמו קנס וכתב האישום בעניינים נמחק. 



דורה, צרות צרורות (עדי אבישי)


דודי רוזנפלד אמר בתגובה: "הקבוצה קיבלה בתדהמה את העונש המחמיר באופן בלתי ברור ובכוונת המועדון לערער לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל". 


העונש האישי שלו: "אותי לא מעניין העונש האישי שלי. אני וכולנו מתעסקים בעונש החמור של הקבוצה כולה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי