מכבי תל אביב לא עברה בבקרה, קרויף לא יודע עם מי יוכל לשחק

שחקני מכבי תל אביב דור מיכה וכריסטיאן באטוקיו מתחממים
שחקני מכבי תל אביב דור מיכה וכריסטיאן באטוקיו מתחממים | צילום: אריאל שלום

הצהובים יארחו את בני יהודה (ראשון, 21:00) במחזור הפתיחה בגביע הטוטו, אולם אי מעברם בבקרה התקציבית מותיר את המאמן ההולנדי באי ידיעה. וגם: גורמים המעורבים בעסקת אלירן עטר כועסים על ההתנהלות

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב תארח מחר באצטדיון בנתניה את בני יהודה במחזור הראשון של גביע הטוטו (21:00), אבל בקריית שלום יש לחץ רב לאור העובדה שהקבוצה לא עברה בבקרה התקציבית.


נכון לסוף השבוע הצהובים כלל לא עברו בבקרה התקציבית, ואמנם מדובר בעיקר בשל בעיות טכניות, אולם אם עד מחר (ראשון) לא יצליח מנכ"ל הקבוצה בן מנספורד לסכם מול יו"ר הבקרה התקציבית עופר אורליצקי, המשמעות היא ששחקני הרכש לא יוכלו להשתתף.




במקרה שמכבי תל אביב לא תעבור גם מחר בבקרה התקציבית, בין השאר לא יוכלו ליטול חלק בהתמודדות עומר אצילי, אופיר דוידזאדה והחוזרים מהשאלה יונתן כהן, דור פרץ ושון גולדברג. הקשר הארגנטינאי/איטלקי כריסטיאן באטוקיו יוכל להירשם כנבחן במידת הצורך.



אצילי. ספק אם יוכל לשחק מחר מול בני יהודה (דני מרון)


כך או כך, ג'ורדי קרויף מתכנן לתת לרוב שחקני הסגל הרחב לקבל דקות בהרכב או כמחליפים וכך גם אמר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק ביום חמישי נגד פאניוניוס. קרויף יאפשר להוריד עומס וסכנת פציעות מהשחקנים לקראת המשחק בחמישי באתונה במפגש הגומלין במוקדמות הליגה האירופית נגד פאניוניוס. מסתמן כי דור מיכה ואיגור פיליפנקה שהחלימו מפציעות עשויים להיות בסגל למשחק ממנו ייעדר אלי דסה.


כעת, שובו של דור מיכה לכושר משחק מחדד את השאלה מי יזכה לשחק בכנף ימין ומי ייאלץ לזוז אחורה לקישור. מיכה, שלא ראה דקת משחק עוד העונה בשל פציעה במפרק הירך, שב לאחרונה לאימונים מלאים, אבל את העמדה שלו תפס הרכש מגרנאדה עומר אצילי.


שחקנים במכבי תל אביב מדברים לאחרונה על חשיבותו של מיכה ומזכירים בעיקר את הבישולים הרבים שלו ומסירות מעולות אחרות שסידרו מצבי כיבוש שהוחמצו. אותם שחקנים מבהירים שמיכה אינו שחקן ספסל וכי על המאמן ג'ורדי קרויף למצוא את הפתרונות לשלב את אצילי ואותו ב-11 הפותחים. עוד נאמר בשיחות פנימיות כי גם אצילי סובל מחסרונו של מיכה ובניגוד לבית"ר ירושלים נאלץ ליצור לעצמו את המצבים במקום שיפעילו אותו.



מיכה. חזרתו עושה כאב ראש חיובי להולנדי (אודי ציטיאט)


לקרויף יש בהחלט כאב ראש חיובי עם חזרתו של מיכה לעניינים משום אם יזיז את אחד מהשניים לקישור הדבר עשוי לבוא על חשבונו של הזר הארגנטינאי כריסטיאן באטוקיו. אפשרות נוספת היא שהמאמן ההולנדי יזיז את מיכה לצד שמאל, עמדה בה שיחק בנוער, וכך יוכלו מיכה ואצילי לשחק ביחד בחוד לצדו של וידאר קיארטנסון באמצע. בכל מקרה שובו של הקשר שהיה מלך הבישולים של הליגה בעונה שעברה מסמן את דרכו שגיב יחזקאל אל מחוץ לקבוצה.


יחזקאל שאיבד הקיץ את מקומו בסגל במשחקי מכבי תל אביב במסגרת הליגה האירופית (במשחק מחר בגביע הטוטו הוא דווקא עשוי להשתלב) מתוכנן להיות מושאל כדי שיזכה לדקות משחק בקבוצה אחרת.


ובעניין אחר. הגורמים אשר פועלים להביא את אלירן עטר ממכבי חיפה למכבי תל אביב אינם אוהבים את האמירות כי הצהובים מחפשים חלוץ זר מה שהופך את עטר לאופציה שנייה. יצוין כי במסיבת העיתונאים לאחר המשחק נגד פאניוניוס הבהיר קרויף כי אינו רוצה לדבר או להגיב בנושא חלוץ מכבי חיפה.


בבני יהודה רגועים: "לא נראה שמכבי תל אביב חושבת על נקמה"

לאחר ההפסד ביום חמישי לזניט סנט פטרסבורג, תתארח בני יהודה באצטדיון בנתניה נגד מכבי תל אביב בשחזור גמר הגביע ולקראת הטיסה לרוסיה למשחק הגומלין אחרי ה-2:0 במוקדמות הליגה האירופית.


המאמן יוסי אבוקסיס יאפשר לחלק מהשחקנים לזכות במנוחה, כך שלא יהיו בסגל בין השאר אלמוג בוזגלו ועיאד חבשי. הקשר האוקראיני אלכסנדר צ'יבולניק שנבחן בשבוע שעבר חזר ממולדתו, התאמן היום ואמור להיות בהרכב הפותח. בני יהודה עברה את הרישום בבקרה התקציבית ויכולה לשתף את כול הסגל שלה, כך שנראה כי שחקנים כמו דובב גבאי, אלי בלילתי, ירדן שוע ויובל אשכנזי יקבלו הזדמנויות להוכיח עצמם.



אבוקסיס. יעניק מנוחה לשחקניו המרכזיים (דני מרון)


שחקן בקבוצה אמר לקראת המשחק: "מפגש נגד מכבי תל אביב הוא עבורנו תמיד אתגר. חשוב שתהיה תוצאה טובה ונצא לרוסיה עם ביטחון. לא נראה שבמכבי תל אביב חושבים על נקמה מגמר הגביע".


הרכבים משוערים
מכבי תל אביב: דניאל טננבוים, יובל שפונגין, איתן טיבי, דור פרץ, שון גולדברג, אבי ריקן, שלומי אזולאי (אליאל פרץ), כריסטיאן באטוקיו, שגיב יחזקאל, ברק יצחקי, ארון שוינפלד (יונתן כהן).


בני יהודה: איתמר ישראלי (אמיליוס זובאס), שי קונסטנטין, פז בן ארי, איציק עזוז, בן תורג'מן, אלי בלילתי, אלכסנדר צ'יבולניק, יובל אשכנזי, מתן חוזז, דובב גבאי, דניאל אביטל (מאוויס צ'יבוטה). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי