אלחמיד: "לא הייתי נשאר באשדוד אם לא בן זקן"

חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד | דני מרון

הבעלים במאסר, המאמן נטש והשלד ההגנתי התפורר, אבל למי שהפך לאחד הבלמים הטובים בישראל שאיפות ומטרות משלו. מפרגן לבן שמעון ("טוב שנתנו לו להתקדם"), מספר על המהלך עם ג'קי, החלום הגדול וההצעות שדחה. ראיון

(גודל טקסט)

 חאתם עבד אלחמיד הגיע למ.ס אשדוד ממחלקת הנוער של מכבי תל אביב ב-2011 במסגרת עסקה שהיום כבר נראית די הזויה – הצהובים שילמו 350,000 דולר עבור המגן רחמים צ'קול ובנוסף העבירו את שחקן הכלבו דאז לעיר הנמל. קרוב לשש שנים חלפו מאז וכעת אלחמיד הוא אחד הבלמים הטובים והמבוקשים בליגת העל ובאותה מ.ס אשדוד, אליה חזר מאירופה אחרי ששיחק בגנט ובדינמו בוקרשט כשהקיץ נרכש מהבלגים וחתם על חוזה לשלוש שנים.

קיץ כלל לא פשוט עבר על מ.ס אשדוד עוד לפני פתיחת הליגה, בשיאו עזב המאמן רן בן שמעון לטובת אימון נבחרת קפריסין, וכעת בראיון מיוחד לספורט1 ול"מעריב השבוע" הוא מספר על הימים הלא פשוטים שעברו עליו ועל קבוצתו בפגרה עקב עזיבת המאמן לאי השכן, הקשר המיוחד עם ג'קי בן זקן, מטרות הקבוצה, הרצון להתקדם והשאיפה לשוב לייצג את ישראל בנבחרת.

"אנחנו בסך הכל מתעסקים בכדורגל ונכון שיש את האינטרס הקבוצתי, אבל אם יש משהו שיכול לקדם שחקן או מאמן אז צריך לאפשר לו", אומר אלחמיד בתחילת הראיון כשנשאל על עזיבתו של בן שמעון, "הייתה לו אופציה לעבור לנבחרת לאומית, אני מבין אותו".

היה לך קשר טוב עם רן בן שמעון ופתאום הוא עזב
"אני מאוד אוהב ומעריך את רן. כל השיחות שלי לפני שחתמתי היו בזכות רן וג'קי (בן זקן – נ"צ). הוא היה חלק מהשיקול שלי להישאר כי בסוף העונה שעברה הוא עשה סדר בקבוצה והייתה לי תחושה שאיתו אנחנו יכולים לעשות עונה טובה. הרגשתי שאפשר להתחבר אליו כי הוא צעיר ויש לו אופי מיוחד. הוא אוהב לצחוק, להיות חבר של השחקנים. הוא נתן לי יחס מיוחד, הראה שהוא מאוד סומך עליי. שנותנים לי כזה יחס אני מחזיר. אם הוא היה עוזב בתחילת הקיץ יכול להיות שהמחשבה שלי לגבי הישארות הייתה שונה".


אלחמיד. "אם רן היה עוזב בתחילת הקיץ, אולי דברים היו משתנים" (דני מרון)

"ההכנה לעונה לא הייתה אופטימלית, אך אני לא קונה רק הישארות"
פרט לעזיבה של בן שמעון, אשדוד הספיקה להיפרד ממאמן נוסף שאלחמיד מחובר אליו, המאמן הזמני יוסי מזרחי ("האיש הכי אמיתי שפגשתי בחיים שלי"), שהיה מי שבזמנו צירף את השחקן וכעת הוחלף על ידי ראובן עטר לאחר שמילא את התפקיד באופן זמני. גם אור אינברום נמכר לגנט הבלגית והקבוצה אף איבדה לתקופה הקרובה את השוער יואב ג'ראפי, ששבר את ידו ולא יהיה כשיר לפתיחת הליגה. אם לא מספיקות הצרות בעיר הנמל הדרומית, אלחמיד איבד את חברו למרכז ההגנה השלישית בטיבה בליגה אשתקד, מיקי סירושטיין איתו הקבוצה ספגה רק 32 שערים, הכי מעט אחרי האלופה הפועל באר שבע וסגניתה מכבי תל אביב, ואפילו הבלם הברזילאי פבריסיו, הזר הראשון שחתם בקבוצה הקיץ, עזב בשבוע שעבר מסיבות אישיות.

זו לא הדרך האידיאלית לפתוח עונה. מה המטרות שלכם?
"הקיץ הזה ההכנות לא היו אידאליות. הייתה לי הרגשה טובה באימון הפתיחה של העונה, אבל אחרי מה שעברנו מאז אני קצת לא בטוח. אבל יש חודש עד סיום מועד ההעברות ועד אז נראה את יביאו. יחד עם זאת, אני לא 'קונה' רק הישארות כמו בעונה שעברה. זו הייתה עונה סיוט. לפני המשחק נגד הפועל ת"א לא ישנתי שבוע שלם. היה חשש אמיתי לרדת ליגה, במיוחד כשג'קי לא נמצא. למרות כל הקשיים, אני חושב שעדיין יש פה חומר שחקנים ממש טוב".

אתה מגדיר את העונה שעברה כהצלחה?
"לא חושב שכדורגלן יכול להגדיר 'הישארות בליגה' כהצלחה. מה שכן, תוך כדי העונה היו דברים מטורפים – בעלים שנכנס לכלא, שחקנים שעזבו (מיכאל אוחנה וניב זריהן להפועל ב"ש – נ"צ), זרים ששוחררו בינואר ועוד. זה שהצלחנו להישאר זה סימן שיש חומר טוב באשדוד".


"לא קונה רק הישארות בליגה" (דני מרון)

אחד הגורמים המשמעותיים בהישארות בעונה שעברה, אם לא המשמעותי שבהם, היה אלחמיד. אחרי פתיחת עונה נוראית, בה הקבוצה הרבתה לספוג, המאמן רוני אוואט והבעלים ג'קי בן זקן, בעצה אחת עם השחקן, החליטו להזיז אותו לעמדת הבלם, בה שיחק מעט בתקופתו בגנט אליה נמכר ב-500,000 יורו בקיץ 2015. יחד עם סירושטיין, שחזר לקבוצה אותו עזב בקיץ הקודם אחרי אפיזודה קצרה בבני יהודה, השניים ייצבו את מרכז ההגנה ולמעשה הובילו את הקבוצה להישארות בליגה חרף שלל הקשיים.

הצלחת להגיע למועדונים גדולים באירופה דרך אשדוד. מדוע ההערכה מגיעה רק עכשיו?
"הייתה לי עונה מדהימה כבלם ויש לי נתונים מהטובים שיש. השוני לגבי ההערכה הוא שעכשיו שידרו את המשחקים, לא כמו אז ששידרו את המשחקים נגד בית"ר ירושלים, הפועל ומכבי תל אביב. זה קשה להיות בתודעה כשאתה לא בקבוצה גדולה. גם לפני ששיחקתי בחו"ל הייתי טוב. בדינמו בוקרשט שיחקתי ממש טוב, כתבו עליי המון ביקורות טובות. נמכרתי בזמנו לגנט ב-500 אלף יורו ואף אחד לא דיבר על זה. אני לא מחפש את זה, אבל תמיד טוב שמעריכים אותך".

ב"ש ומכבי ת"א התעניינו, לאלחמיד תכנית משלו
בלם ישראלי טוב הוא מצרך נדיר בליגת העל, בעבר כבר הביעו הפועל ב"ש ומכבי ת"א התעניינות בשחקן, אולם בסופו של דבר האריך אלחמיד את חוזהו במ.ס אשדוד, מה שעשוי להגדיל עוד יותר את תג המחיר שלו לקראת מעבר אפשרי בעתיד – הבעלים ג'קי בן זקן ידוע כמי שיודע להניב רווחים נאים לקופת המועדון ולראיה 3.1 מיליון יורו בסך הכל מעסקאות אוחנה, זריהן ואינברום בלבד.


ביחד עם אינברום בעונה שעברה. העסקה הגדולה הבאה של בן זקן? (דני מרון)

"את המהלך הזה, להאריך חוזה באשדוד, בנינו ג'קי ואני. אני מקווה לתת לפחות חצי עונה כבלם, ובעזרת השם אגיע לנבחרת ומשם אולי אעבור לקבוצה גדולה כשחקן מפתח", אומר אלחמיד, "עם זאת, אם תגיע עכשיו הצעה מטורפת מקבוצה גדולה, שתתאים לי ולאשדוד, אז אשקול את זה. אני לא פוסל. בקיץ הייתה לי אופציה לשחק בלוריין מהליגה השנייה בצרפת וגם אלופת רומניה פטרולול רצתה אותי. אני חושב שאני מוכן לשחק בכל קבוצה בתפקיד הזה, אני מספיק אינטליגנט בשביל לקרוא את המשחק. החלום שלי הוא הליגה הגרמנית, בגלל המהירות והפיזיות. אני מאמין גדול ביכולות שלי".

יש לך קשר מיוחד עם הבעלים ג'קי בן זקן
"הוא באמת עושה עבורי מעל ומעבר. כל מה שאני מבקש וצריך, הוא עזר לי להקים משפחה. אני מאושר בזכותו. אין בינינו קשר רגיל של בעלים ושחקן. אם לא הוא, לא הייתי נשאר באשדוד. ההחלטה להיות בלם זו עבודה שלו. ישבתי איתו במשרד, בדיוק אוואט התקשר וגלגלנו את הרעיון. לפני הקיץ היינו מדברים באופן רציף, עכשיו רק אם יש משהו אז אנחנו מדברים. הוא שואל את דעתי גם על מה שקורה בקבוצה. הוא חושב שאני השחקן המוביל. שבוע לפני משחק הניצחון על הפועל ת"א בעונה שעברה (ניצחון שהשאיר את אשדוד בליגה – נ"צ) הוא אולי ישן כל השבוע חמש שעות, ואחרי שניצחנו זה עשה לו טוב על הלב. חשבתי עליו אחרי הניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי