עד סוף הקיץ: הדירוג הסופי של מד הכוח בחלון ההעברות

איסק קואנקה
איסק קואנקה | הפועל באר שבע, אתר רשמי

העומק של באר שבע קיבל שדרוג נוסף עם אלחמיד, מכבי ת"א ממשיכה להמתין ומכבי חיפה רשמה פגרה מלאת מחמאות. מי תחתום על המיקום הסופי שלה ומי חייבת שדרוג מהיר? כל ההעברות של הקיץ ומאזן כוחות בפעם האחרונה

(גודל טקסט)
ליווינו אתכם לכל אורך הקיץ עם מד הכוח של החלון. התרשמנו יותר ופחות, הזזנו מקומות, ועכשיו כשליגת העל מעבר לפינה זה הזמן לסיכום. מד הכוח מסכם קיץ בביצה שלנו.


1. הפועל באר שבע

הגיעו: דור אלו, אורן ביטון, דן איינבינדר, איסק קואנקה, תומאש פקהארט, חאתם עבד אלחמיד.

עזבו: אובידיו הובאן, בן תורג'מן, מאור בוזגלו, וויליאם סוארס.

מה קרה השבוע: הסדקים בהגנה והפציעה של ויטור זירזו את אלונה לשלוף את הארנק. עוד חיזוק מבטיח למצבת השחקנים של האלופה בדמותו של אלחמיד המוערך. אלופת הקיץ היא האלופה. הסגל מרשים ועמוק ובניגוד לסגנית, באר שבע בעיקר עבדה מהר.



רכש עמוק, אלחמיד (דני מרון)


2. מכבי תל אביב

הגיעו: מתן בלטקסה, שון גולדברג, יונתן כהן, עומר אצילי, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, שלומי אזולאי, כריסטיאן באטוקיו, טינו-סוון סושיץ', ניק בלאקמן.

עזבו: רמון, רובן מיקאל, גל אלברמן, עומרי בן הרוש, טל בן חיים, ברק לוי, יוסי בניון, אוסקר סקאריונה.

מה קרה השבוע: עטר עדיין לא כאן, מכבי תל אביב עברה קיץ מעניין, אך מלא סימני שאלה בעיקר סביב ההתנהלות האיטית והמתיחות המבעבעת מתחת לפנח השטח. מקצועית, היא תהיה תלויה בכושר של דוידזאדה ואצילי ובתפוקה של באטוקיו וסושיץ' וגם התוספת של ניק בלאקמן לא מבטיחה דבר. היא קצרה קצת באיכות, הציון גבוה, אבל לא בשביל פסגה.



איזה עונה הוא יספק? אצילי (מכבי ת"א, רשמי)


3. מכבי חיפה

הגיעו: גל אלברמן, רז מאיר, אליסון דוס סנטוס, עומרי בן הרוש, גיאורגי קוסטדינוב, אופיר מזרחי, ארסנט מאבוקה, שון ויסמן, קאיו, רמי גרשון.

עזבו: אניס אלושי, איאד אבו עביד, מארק ואליינטה, איסמעיל ריאן, גארי קגלמאכר, פיטים אזמי, יניב בריק.

מה קרה השבוע: קיץ סוער בכרמל עם מהפכה שלשם שינוי נראית מושקעת מתמיד. אופיר מזרחי ועומרי בן הרוש כמנה ראשונה, גל אלברמן כמנהיג ומעל כולם רמי גרשון ששוכנע לשוב ארצה אחרי שבע שנים באירופה ועוד לא דיברנו על מאור בוזגלו וזר שישי. עם קאיו ומאבוקה זה בהחלט יכולה להיות עונת החזרה של הירוקים למאבקים למעלה. קיץ מרשים לכל הדעות. 



בא והולך? אלברמן ועטר (ערן לוף)


4. בית"ר ירושלים

הגיעו: אמיר עגייב, ז'אורז'יניו, ציון צמח, מיקי סירושטיין, אור ואקנין, אנתוני וארן, יוסי בניון, טל כחילה.

עזבו: חסוס רואדה, שלומי אביסידריס, עוז ראלי, דן איינבינדר, קובי מויאל, יוהאן אודל, ישראל זגורי, דן מורי.

מה קרה השבוע: אז אמנם יש בסיס נהדר בבירה, אבל יוסי בניון כבר מעבר לשיאו, אנתוני וארן הוא סימן שאלה גדול וגם ז'אורז'יניו לבד לא יספיק. רכש טוב ומהיר, אבל לא כזה שיקרא תיגר על אליפות. חסרים שחקנים בשתי עמדות מפתח והפיטורים המוקדמים של שרון מימר רק העיבו על האווירה. 


5. מכבי פתח תקווה

הגיעו: עודד אלקיים, יובל אבידור, יובל שבתאי, רישאר סומא, לוטם זינו, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק, גרגורי טאדה, יניב בריק.

עזבו: קרלוס קוויאר, מיחאי רומן, דור אלו, דני עמוס, אייטור מונרוי, ננאד אדאמוביץ', דובב גבאי, שמוליק מלול, אליסון דוס סנטוס, לירן רוטמן, גידי קאניוק, אביהו עזר, חגי גולדנברג.

מה קרה השבוע: רפואה נאלץ להתחיל מחדש את הפגרה עם עזיבת אלו וקאניוק (וכנראה גם מלמד), אבל נדמה שפגע בול לפחות עם סומא וסיבוק. למרות סדקים במשחקי גביע הטוטו, הסגל נראה יציב ומבטיח. הקונספט נותר ברור – ישראלים לוחמים, זרים יקרים. פתח תקווה נראית כמו קבוצת פלייאוף עליון לגיטימית. 



מרסיאל וסומא, יציבות היא שם המשחק (אודי ציטיאט)


6. עירוני קריית שמונה 

הגיעו: קרלוס קוויאר, מרכוס דיניז, נייג'ל האסלביינק, מילוש ראדיבוייביץ', איאד אבו עביד, עידו דוידוב, אפונסו טיירה, איסמעיל ריאן.

עזבו: עודד אלקיים, שלומי אזולאי, יוגב לרמן, אורן ביטון, קאסיו, אופיר טקיאר, מאוריסיו קורדיירו, עומר צלישר.

מה קרה השבוע: איזי רצה לחזור לפלייאוף העליון ופתח כיס, סילבס הגיע לעשות סדר על הקווים והסגל של ק"ש בתוספת רכש מדויק אמורים להספיק למטרה. את הקיץ הם סיימו במקום בו ישמחו להיות בתום העונה.


7. בני יהודה

הגיעו: בן תורג'מן, מתן חוזז, עאיד חבשי, מאוויס צ'יבוטה, יובל אשכנזי, פז בן ארי, איתמר ישראלי.

עזבו: מרקו יובאנוביץ', פדרו גלבאן, אמיר עגייב, בן צעירי, אלון תורג'מן, שון גולדברג, יונתן כהן, אלי הרוש, טל כחילה, טיג'אן ג'ייטה.

מה קרה השבוע: לא הרבה. יוסי אבוקסיס רחוק מלהיות מרוצה ממצבת השחקנים שלו, אך התעקש על חיזוקים נכונים. צ'יבוטה יכול להיות קלף חשוב, חבשי ובן ארי תוספת להגנה ותהיו בטוחים שעוד יגיע חיזוק לשכונה. אנחנו מריחים: מאבק על כניסה לפלייאוף העליון בזכות המאמן.



תמאש, הרבה תלוי בו (ערן לוף)


8. הפועל חיפה

הגיעו: גבריאל תמאש, רוסלן ברסקי, רן קדוש, ראסמוס סיוסטדט, ראדו גנסארי, ארנסטס שטקוס, אלון תורג'מן.

עזבו: ז'וליו סזאר, דור פרץ, פיט פלטהאוזן, ברונו פיניירו, רובי לבקוביץ', אדילסון באהיה, שלומי ארבייטמן, אושרי רואש.

מה קרה השבוע: יואב כץ וקלינגר בנו סגל שעל הנייר אמור להיות עם שאיפות למאבקי פלייאוף עליון. פתיחת העונה לא מבשרת על יציבות עמוקה, אבל הפועל חיפה בהחלט התנהלה בצורה נכונה ושקטה יותר הקיץ. 


9. מכבי נתניה 

הגיעו: דני עמוס, בן צעירי, גיא גרוס, עדן שרם, עדי קונסטנטינוס, חגי גולדנברג, גולן אלקסלסי, טים הויבך, דן גלזר, לאנדרו ריביירו, דודי תירם, טים הויבך.

עזבו: עוז אריאל, קרלוס לואיסה, יקיר שינה, רביד גזל, שון וייסמן, רועי דיין, אלכסנדר ז'דנוב, רון שושן, נפתלי בלאי. 

מה קרה השבוע: דראפיץ' נשען על הסגל שעלה ליגה, חיזק נקודתית וישמח לשרוד בליגה. למזלו מריבת העבודה תקום ותיפול על ערן לוי ודיא סבע, שניים שלא הצטרפו בקיץ, אבל מתווספים לסגל שבהחלט יכול לסמן "וי" על העונה הקרובה. ועוד לא נאמרה המילה האחרונה במצבת הרכש. בעיר היהלומים חותמים על המקום התשיעי כבר עכשיו, לא?



בזכותם נתניה יכולה להרגיש נוח? (דני מרון)


10. הפועל רעננה

הגיעו: מרקו אדמוביץ', כארם ארשיד, רועי לוי, ג'ורדן פושה, מוחמד עלי קמארה, שגיא דרור, אופק אנטמן.

עזבו: אריק ינקו, אלעד גבאי, עאיד חבשי, רון למל, יובל שבתאי, מוחמד כליבאת.

מה קרה השבוע: דודו אברהם נאלץ לבחון בקפידה כל מועמד. בינתיים, רעננה עם סגל טוב, אבל לא מושלם עבורה בטח לא עד שיגיע שוער ועוד שחקן קישור. את הקיץ היא מסיימת קרוב לחלק התחתון. 


11. בני סכנין

הגיעו: ישראל זגורי, מוחמד כליבאת, לוקאס גאושו, ג'ונתן לוקה, עלאא אבו סלאח, מתן עמבר, מוחמד בדארנה.

עזבו: ז'אורז'יניו, יובל אבידור, ניר לקס, רמזי ספורי, אסף רז, סיראז' נאסר, לאסינה דאו.

מה קרה השבוע: נציגת המגזר עברה קיץ מטלטל בגזרת המאמן, החתימה זרים עם עבר מעניין והווה לא ברור ונערכת לתקופה שאחרי אבוקסיס בחלק התחתון. אי אפשר לומר שזה מחמיא לה.



לרעננה חסר הרבה, אבל מלך השערים בלאומית אצלה. פושה (אודי ציטיאט)


12. הפועל אשקלון 

הגיעו: עוז ראלי, אלעד גבאי, טל איילה, מילאן סמיליאניץ', שרון גורמזנו, שי חדד, שון מלכה.

עזבו: דויד מנגה, רז מאיר, חיים איצרין, ברוך דגו, אסי בוזגלו, איסו לינגאנה, מתן חוזז, אמיר בן שמעון, ריף מסיקה, שניר משען, קובי בן חמו, בן אז'ובל.

מה קרה השבוע: בסך הכל זה היה קיץ די שקט באשקלו. יובל נעים ביצע רכש רוחבי, הביא מעט ניסיון, אבל לומר שזה יעזור לו לחמוק מהתחתית? ממש לא בטוח.


13. מ.ס אשדוד

הגיעו: ירדן קרישטול, יובל יעקובוביץ', אביב סולומון, אוהד רבינוביץ', מאוריסיו קורדיירו, אדילסון באהיה.

עזבו: לוסיו, עידו דוידוב, בן בן יאיר, סטניסלב גולדברג, דולי מנגה, אדיר טובול, מיקי סירושטיין, אור אינברום, חאתם עבד אלחמיד.

מה קרה השבוע: האובדן של עוד נכס כמו עאבד אלחמיד, המכירה של אינברום, זר שבא וכבר שוחרר ובעיקר המחסור בחיזוקים. ראובן עטר, שרק הצטרף לאחרונה, יצטרך להתחזק במהרה או שייאבק ממש למטה. 



יפתיע את כולם? דורה (ערן לוף)


14. הפועל עכו

הגיעו: גל שיש, בן אז'ובל, רם שטראוס, עבדי פרחאת, גבי קניקובסקי, עמראן אלקרינאווי, דילן דמראווי, ברונו איבה, פייסל מוליץ', פיטר אוניקאצ'י, סם אלישע, נפתלי בלאי.

עזבו: עידו אקסברד, ברנקו מיכאילוביץ', בר אביטן, ירדן קרישטול, ציון צמח, דמיטרו ריז'וק, אדריאן רוצ'ט, מחמוד עבאס, מורד אבו ענזה, דיא לבאבידי, קווין ריינשטיין.

מה קרה השבוע: הרכש נראה אלומני לא מרשים, אבל את גביע הטוטו עכו צלחה לחלוטין עם לא מעט מחמאות. שתי נקודות מינוס ולמרות השאפתנות של שלומי דורה (מי מקבל את ההחלטות המקצועיות בעכו?), זה לא בטוח יספיק. ואם כן? נסיר את הכובע. זה יהיה נס ספורטיבי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי