חיים סילבס: "קריית שמונה זה מקום שמעיף אותך למעלה"

חיים סילבס. ייפגש עם ראשי הפועל תא
חיים סילבס. ייפגש עם ראשי הפועל תא | צילום: עדי אבישי

"פגענו ב-90 אחוז מהשחקנים", "אפשר לעשות משהו שאף אחד לא ציפה", "אשר חשב שרעננה משחקת מגעיל", "פוסט בפייסבוק יכול לתת לי השראה". מאמן קריית שמונה נפתח בראיון נדיר

(גודל טקסט)

 חיים סילבס מחכה לשאלה ועדיין מיתמם. "אתה מדבר על סטיגמת מאמן ובעלים?", הוא עונה ומדבר על יחסי העבודה עם הבוס החדש שלו איזי שרצקי. "אני לא מחו"ל וכולנו ראינו מה קרה. אני מכיר את איזי שנים ובניגוד לרוב האנשים, רואה את התמונה הכללית ולא את המשחק האחרון או השנה האחרונה. איזי, מבחינת ההשפעה שלו, הוא הבעלים שעשה הכי טוב למועדון בצורה הכי מהירה. בזכות השאפתנות והאיכויות שלו כאדם ומנהל, הוא הרים עיר שלמה והביא אותה להישגים שאף אחד לא היה מאמין. הוא ספורטאי בנשמה ובדם, להיות לצדו יכול להרים אותי ולקחת אותי למקומות שלא הכרתי. נכון שיש לזה צד פחות טוב לפחות ממה שנראה, אבל לא חשבתי על זה וזה לא מדאיג אותי. אם זה יקרה, זה יקרה. באופן כללי אני משתדל להכניס לעצמי בראש שהדבים הגדולים נמצאים בצד השני של הפחד. אני לא חושש לעצמי או לגורלי. אני נקי ומאמין באיזי ובעבודה איתו, במועדון הזה ובשחקנים האלה. רואה את הטוב בצד של הקשר. אם אהיה עוד אחד ברשימה שלו, שיהיה. הסיכוי להצלחה בק"ש גדול יותר".

שלוש שנים נהדרות בהפועל רעננה שמו את סילבס בפרונט דור המאמנים החדש קצת אחרי ברק בכר. המאמנים הרהוטים, הטקטיקנים, הפריקים של ניהול המשחק. עכשיו הוא בק"ש, חולם אולי ללכת בדרכו של בכר לגדולות לא לפני שידריך קבוצה עם שאיפות. השיחה איתו מתחילה בכדורגל וגולשת מהר מאוד לפילוסופיה, פסיכולוגיה, מערכות יחסים, פייסבוק. ראיון לא שגרתי עם מאמן לא שגרתי.

חיים, ספר על ההחלטה להגיע לקריית שמונה.
"איזי רצה אותי לפני שנה ושנתיים ודברים לא הסתדרו. היה לי חוזה לשנה נוספת ברעננה, אבל אשר אלון ודמיאן רוטמן אמרו לי: 'אנחנו יודעים שיש הצעות ודיבורים, שתף אותנו במה שקורה וניתן לך אישור'. נפגשתי עם איזי חודש וחצי לפני סוף העונה והוא אמר לי מה שאני רוצה לשמוע. ידעתי שזה המקום וחשבתי שזה עיתוי נכון. למרות שאיזי שידר דכדוך מהקבוצה ומהכדורגל, מהשיחות איתו הרגשתי שהוא תחרותי ורוצה לעשות כמה דברים בכדורגל. זה התאים לי. אני מכיר את הצד הפחות טוב וראינו מה קורה כשלא הולך. לא פחדתי כי פחד לא מניע אותי. מניע אותי החזון לטוב. לפני קבוצה גדולה, ק"ש זה המקום הכי גדול שאפשר לבקש מבחינת כלים ועבודה. יש שם אנשים שאפתנים וזה מועדון שאני מכיר. הלכתי על החוויה ואני מקווה שהתוצאות והשנה הזאת יצדיקו את המעבר במבט לאחור. אני מאוד מאמין".


שידר דכדוך מהקבוצה ומהכדורגל. איזי שרצקי (ערן לוף)

כולם כבר מדברים על השיטה החדשה שלך והתפקוד של אחמד עאבד כמגן במערך שלושה בלמים.
"עושים אישו גדול מדי מכל נושא השיטות. חושבים ששלושה בלמים זה הגנתי, אבל מי שקצת מבין יודע ששיטת משחק היא תיאור החלטתי. רעיונות יכולים להיות שונים באותה שיטה ואפשר ליישם אסטרטגיות שונות באותו מערך. מבחינתי, השיטה היא מטרה להבליט את היתרונות אל מול החבאת החסרונות והיא יכולה להתחלף. במשחק ספציפי יהיה יתרון במקומות מסוימים או משחק ששחקנים יהיו בכושר פחות טוב ונשנה את השיטה.

"עאבד כבר עזב את הקבוצה לפני שהגעתי ואחרי שהתחלנו לעבוד על התכנית שלנו, איזי אני והצוות, והצלחנו להביא את הבלמים שרצינו, חשבתי שהשיטה יכולה לעבוד ותהיה תלויה בשחקן בסגנון של עאבד. ללכת להביא אחד כזה יהיה לא קל. הוא נשאר והוכיח שזה תפקיד שמתאים לו. זה לא אומר שלא ישחק בתפקידים אחרים ולא ב-100 אחוז שכל הטוב הזה יהיה בסוף העונה. יש לי רעיונות וחזון ואני נע עם ההווה. כל הזמן מרגיש את הקבוצה, את היריבה, מה נכון ופחות נכון. בכדורגל דברים משתנים. אני לא בטוח שיש קבוצה ששיחקה במחזור הראשון והאחרון באותו הרכב ובאותה שיטה. יש לנו בשרוול עוד רעיונות ועוד תכניות. מקווים שטבילת האש תהיה מוצלחת, תיתן לנו ביטחון והרגשה טובה".

טרנד שלושת הבלמים כובש את העולם.
"אפילו ברצלונה שיחקה עם שלושה בלמים ב-1:6 על סן ז'רמן. כל הטרנדים של שיטות משחק כמו ה-4-4-2 יהלום של מילאן הם פתרונות ורעיונות שמייצרים קצת חוסר איזון בקבוצה שממול ומתוך מחשבה שההגנות בעולם מתחילות להיות חכמות. הרבה יותר קשה להבקיע שער במשחק עומד ובמשחק מסודר. בכל העולם רוב השערים מגיעים מהתקפות מעבר. כדי לייצר חוסר איזון ולבלבל הגנות, מחפשים פתרונות. משחק עם שלושה בלמים ממקם שחקנים שונה ביחס ליריבה בקו ארבע. כולם בחצאי עמדות וזה מבלבל את היריבה. אם יודעים את השיטה מצוין, זה מייצר יתרונות ומצ' אפים במגרש וליריבה לא קל להתמודד. אבל גם לזה יהיו פתרונות".


אפילו ברצלונה שיחקה עם שלושה בלמים. לואיס אנריקה צוהל לאחר ה-1:6 (Gettyimages)

וסוף סוף זה מגיע גם לארץ?
"כל אחד עושה את זה מהסיבות שלו. יש כאלה שרואים בזה בטוח הגנתית. לי זה הגיע מיצירת פתרונות מתוך הסיטואציה ברעננה. הייתי אחד הראשונים שהביא את ה-5-4-1 לישראל. לפני שלוש שנים שיחקתי כך ברעננה ועשינו פלייאוף עליון. זה הצליח כי זה התאים לפתרונות שהייתי צריך לייצר. שיחקתי בכל מיני שיטות, לחץ גבוה, נמוך ובכל מגרש זה היה אחרת. כאן אנחנו ממוקדים כי אני רוצה שהקבוצה תתמקצע, תהיה נעולה במה היא עושה בכל תרחיש ואז נמשיך הלאה לרעיונות אחרים בתקווה שזה יעבוד.

"הפועל חיפה, מכבי פתח תקווה, בכר בבאר שבע, בני יהודה ואפילו מכבי תל אביב משחקות עם שלושה בלמים. זה הגיע לארץ ואני שמח שהכדורגל הרבה יותר חושב מהימים שאני שיחקתי, אז לא החלפנו שיטות. זה נחמד. זה שחמט שהוא סבבה. אנשים חושבים, קבוצות חושבות, זה מעניין. ההכנה לא פשוטה כי אתה לא יודע ב-100 אחוז מול מה תשחק. הכי חשוב שזה לא בא ממחשבה רק הגנתית. נכון, רעננה נקלעה לעונה לא טובה ולא הייתה ברירה אלא לשמור על המועדון מעל המים ושיחקנו פחות אטרקטיבי, אבל זו שיטה התקפית".

קיבלת בקיץ בפעם הראשונה יד חופשית לבנות קבוצה?
"בכל המקומות בניתי את הקבוצה יחד עם הבעלים בצורה די חופשית בהתאם לכלים. לק"ש יש יותר כלים מבחינה כלכלית. זה הרעיון שבשבילו הגעתי. מה הטעם להגיע ולא לבנות כמו שאתה רוצה? כמובן שאיזי מעורב והרבה מאוד שחקנים הגיעו מהצד שלו. הוא דומיננטי בבניית הסגל ואני שמח כי כשבעלים מוציא כסף, חשוב שיאהב את מה שהוא עושה. אנחנו מסונכרנים בסדר ברעיונות. הוא זרם עם כל המחשבות, יזם את חלקן ואהב את מה שעשינו. עכשיו אתה צריך ששחקנים יצליחו להגיע לשיא. יש זרים שמתחברים מהר ויש כאלה שלוקח להם זמן, ואז מכל העוגה הזאת, אתה מקווה שיקרה מה שצריך לקרות. אנחנו בדרך הנכונה. חשוב שזה יקרה לנו כמה שיותר מהר מבחינת תוצאות כדי שנהיה בטוחים ויהיה לנו נוח".


"לקריית שמונה יש יותר כלים מבחינה כלכלית" (עדי אבישי)

ובכל זאת, לא היה לך קל לעבוד בתקציב מצומצם ברעננה, שם לא יכולת להביא כל מי שרצית. הקיץ הרגיש כאילו אתה ילד בחנות ממתקים.
"רציתי לעבור לק"ש מתוך מחשבה שיהיה יותר קל להביא כלים יותר איכותיים שיאפשרו לי להגשים את החזון שלי. גם בק"ש יש הגבלה מסוימת והאתגר לא פשוט. הבנייה מהיסוד תמיד לחוצה. מבחינת הזמן, אתה רוצה להדביק את זה כמה שיותר מהר. ברעננה הייתי צריך כל הזמן להוסיף 2-3 שחקנים עד שבניתי את השלד שרץ שנים. בק"ש באתי להטמיע את האני מאמין שלי, להנחיל את האווירה ואת הידע. רוצה שיהיה לשחקנים טוב מבחינת כדורגל ברמה האישית והקבוצתית, שדברים יסתדרו מהר בלחץ של זמן. אין לי ספק שהקבוצה טובה ויכולה להגיע רחוק. אבל אם זה יתחיל מקרטע, יהיה הרבה יותר קשה. תתחיל ההשפעה של גורמים חיצוניים".


בנית את הסגל מהר. ידעת בדיוק מה אתה רוצה או סתם השתוללת?
"אני יכול להגיד שפגענו בול ב-90 אחוז מהשחקנים שהבאנו. הזרים הם שחקנים מאוד איכותיים שמשדרגים את הקבוצה במיוחד הבלמים שנותנים פרספקטיבה אחרת לתפקיד, שחקנים ברמה גבוהה עם ניסיון, איכויות והשפעה וזה נכון גם לגבי אבו עביד. האסלביינק הוא שחקן שהייתה לו בעיה אובייקטיבית מסוימת. הוא התקשה לשמור על עצמו מבחינה גופנית ורק עכשיו מתחיל לחזור לעצמו פיזית. הוא עדיין רחוק ממה שהוא יכול להציג, אבל הוא מתקרב. טיירה סופר איכותי עם הכדור וצריך זמן להתחבר. מבחינת איכויות והשפעה, רואים בבירור משהו שונה שלא היינו מצליחים להביא בשוק הישראלי. אנחנו מאוד מרוצים ועכשיו צריך להדביק. שיטה, תוצאות, חדר הלבשה, ביטחון, אמונה, עבודה עיוורת ואוטומציה במשחק גם מבחינה הגנתית וגם התקפית".

נחזור לרעננה. שיחקת כמעט עונה שלמה עם זר אחד אחרי שנפלתם ברכש ונשארתם בלי דרמות. זה הישג שלא דיברו עליו מספיק?
"אתה הראשון שמציג את זה כהישג. בגלל ששנה קודם הגענו לפלייאוף עליון עם כדורגל התקפי והיה כיף לראות את רעננה, אנשים ראו את העונה שעברה כמאכזבת. לא פגענו, כן פגענו, השחקנים שהבאנו היו הכי טובים שיכולנו להביא. השנה ברעננה רואים שיש למידה. הם הלכו על שחקן-שניים שעולים כסף מאשר כמה שהם בינוניים וקונספציה של לגלות. בשנה שעברה זה לא הצליח והייתה פתיחת קשה. השחקן הדומיננטי שלנו (קנגווה – ע.מ) נמכר לטורקיה ופתאום כל האספקטים ההתקפיים נתקעו. היינו קבוצה אפורה ואחרי 2 נקודות מ-18 עמדתי בפני דילמה. הסתכלתי במראה ואמרתי שהקבוצה בכיוון אחד. ידעתי שאם אני דואג לחיים סילבס, יש לי אפשרות לשחק התקפי, לצאת גיבור גדול ולהסתכן בירידת ליגה של המועדון שבנה אותי. אבל כדי לעצור הכל ולהתחיל לשים את המועדון עם הראש מעל המים, עשיתי משהו אחר וידעתי שיהיו ביקורות. היה משעמם לראות אותנו, אבל רציתי לעצור את ההידרדרות, לשים את הקבוצה במקום נינוח ומשם לתקן. כשהבאנו את שבתאי ואבוחצירה דברים היו יותר משוחררים, אבל הנזק התדמיתי נעשה".


 היה משעמם לראות אותנו, ידעתי שיהיו ביקורות, אבל רציתי לעצור את ההידרדרות" (ערן לוף)

"כן, זה הישג. כבר בקיץ היה ברור שרעננה לכל הפחות תתמודד נגד הירידה, אבל הקבוצה התייצבה והביאה את הנקודות. זה מועדון מיוחד שיודע לכנס את עצמו ולעמוד במשימות ועשינו את זה בצורה קלה. אני ספגתי, אבל ישנתי טוב בלילה כי ידעתי שאני יכול להסתכל לאשר ולדמיאן בעיניים. אמרתי להם שבמשמרת שלי לא יקרה שום דבר רע למועדון מבחינה מקצועית ואני שמח שכך היה. אגב, עזבנו בצורה יפה. גם הם סבלו וגם הם חשבו שאולי כדאי לרענן בצוות. זה היה מתבקש ובכל זאת נשארנו בקשר חם ואוהב. היו רגעים שהם (הבעלים) חשבו שזה כדורגל מגעיל וזה לא נראה טוב, אבל הם היו שותפים ולא עשיתי שום דבר על דעת עצמי. ניסינו לעשות משהו הרפתקני וכלום לא הסתדר. רעננה מועדון שישרוד עוד שנים ואני יכול להגיד שקיבלתי שם יותר ממה שנתתי".

בלי אצטדיון, בלי קהל, בלי משאבים גדולים, שלוש שנים בלי מאבקי תחתית כולל פלייאוף עליון. רעננה בליגת העל זה נס ספורטיבי?
"לא ראיתי את זה ככה, אבל הגיוני לחשוב ככה. יש הרבה יתרונות במועדון כמו השקט במשבר, כמו בעלים שיודע מתי להתקרב ומתי להתרחק מהקבוצה. מעמד המאמן ברעננה לא מתערער גם ברגעים קשים. הבעלים דואג שהצוות יהיה הכי חזק במועדון כל הזמן ואלו דברים ששווים נקודות. אני לא מגיע מלמה לא אלא מלמה כן. גם בעונה הראשונה אחרי שפוטרתי וחזרתי פספסנו פלייאוף עליון על משחק אחד. אין פערים גדולים בין המועדונים בארץ ולרעננה יש יתרונות גדולים. הספינה שטה. בנתונים שיש לה, רעננה תהיה באיזורים האלה כל הזמן ואני מקווה שלא תיקלע למאבקי תחתית".

חזרה אלייך. אתה חלק מדור חדש של מאמנים. פריק של טקטיקה וניהול משחק. מרגיש שהכדורגל הישראלי מתחיל לאהוב טקטיקנים כמוך?
"זה הדיבור. נכנסתי לזה, אבל אני לא מוצא לנכון לייצג דור מסוים. הבאתי את מה שאני מאמין בו. כשזה מצליח, זה מתחיל לייצר באזז מסוים. זה קרה דרך ברק ומאמנים צעירים אחרים, אבל לא צריך לבטל את המאמנים הוותיקים כי יש מבוגרים שהם חדשנים בסגנון שלהם. הגלובליזציה עושה את שלה. כשהייתי צעיר, ראינו תקצירי עולם בימי ראשון וכדורגל ישראלי רק במגרשים. לא נחשפת לתכנים. היום המוח, והעינייים מפוצצים כדורגל ואנשים לומדים. הדור הזה יותר מוכשר. רואים סגנונות שונים, יש טקטיקה ולא רק כישרון. אנשים מתחברים לזה כי כשאתה רואה שזה קורה ליד הבית שלך, אתה מעריך יותר".


לא צריך לבטל את המאמנים הוותיקים. בכר וסילבס מייצגים את הדור החדש? (אודי ציטיאט)

"אני משתדל לעשות את הדברים הכי חדשים שאפשר בלי לפגע בערכים הישנים וטובים של קבוצה. משתדל כל הזמן ללכת ללמוד, לחשוב, להתחדש ולצאת מהקופסה, לצאת מהקיבעון. אני לא יודע אם זה היה פעם, אבל יש היום שיח ופרגון בין המאמנים הצעירים. אנחנו נפגשים לא מעט, מדברים בטלפון, מתייעצים וכשרוצים להעביר שחקן, מדברים ישירות. מרבית המאמנים מכבדים אחד את השני וזה שינוי. אם אחד כמו בכר בא ומעביר את ההגמוניה, מבינים שאפשר בלי מאמן זר. אחד שהוא גם מאצלנו וגם צעיר פותח אפשרויות לכולם".

מה מניע אותך? איך אתה מתכונן למשחק?
"אני סומך על עצמי וזה נכון לגבי אסיפות. אני לא מגיע עם משהו מסודר בראש מסודר וכאילו מקריא מדף. היחס ביני לשחקנים ישיר, פתוח וכן. ככה אני מסתכל על ככדורגל. אני לא מחבר את מה שיש לי במוח למה שאני רואה. כשאני מסתכל על המשחק, אני נותן לעצמי למצוא את הדברים שיעזרו לי. כשאני רואה את היריבה כמה פעמים בולטים הדברים הטובים, בולטים הפחות הטובים, בולטים הרעיונות שלי. אני אוהב לשמוע מאמנים, לקרוא מאמרים שקשורים בכדורגל וספורט ומחפש השראה. כך הרבה יותר קל לי לספוג דברים. כשאתה נעול על דברים ורק אתה צודק, קשה להתפתח וללמוד. אני חוטא בזה מפעם לפעם, אבל משתדל לשמור על צניעות מקצועית וכל הזמן לחפש את הטעויות שלי. יש לי צוות שאני משרה בו ביטחון לבוא ולהגיד, לפתוח מחשבה. אני מאמן שונה, משתנה ועושה דברים, משפצר ומשדרג את המאמן שהייתי אתמול. אני בעיקר שם דגש גדול מאוד על החיבור עם השחקנים. בן אדם צריך להרגיש טוב כדי שדברים יצאו טוב. חשוב לי שהסביבה שלי תרגיש נוח לפרוח, אבל לא על חשבון הדרישות. זה טנגו שאני כל הזמן מחפש".

אז מה משפיע עלייך? לוקח רעיונות מכדורגל עולמי?
"אם אחפש משהו שישפיע עליי בכוח, לא אמצא. אני רואה כדורגל ואוהב כדורגל וענפי ספורט. אני מחובר לאנשים. אני יכול להיתקל בפייסבוק בפוסט שמדבר אליי ולעשות לו אינטרפטציה לכדורגל. אני יכול להיכנס למאמרים של טד ולספוג השראה מכיוון אחר. באמת שאני לא יודע. למזלי בשלב הזה בחיים שלי המוח שלי סופג ומקבל השראה. אני יכול לקבל השראה ממשפט מהתנ"ך, מרב או מנאום של ראש הממשלה, להתחבר ולתת לזה פרשנות לאנשים שלי, לניהול והנעה של האנשים. אני לא יושב בבית ומתבסס על האימון שעשיתי אתמול או מה שעשיתי לפני שבועיים כי כדורגל דינמי. היו לי תקופות שנלחצתי וזה קרה לי בעונה האחרונה. הרגשתי שאני תקוע, חושב על אותם דברים ושום דבר לא נכנס אליי. התחלתי לחפש השראה בכוח, להיפגש עם אנשי מקצוע, לדבר ולראות איך הם חושבים ולהדליק את עצמי מחדש. אני אוהב אנשים שלא מסתכלים על כדורגל כ'בואו נעלה למגרש'".


"אם נגיע לכדורגל איכותי, נעשה משהו שאף אחד לא ציפה". ק"ש תדגדג את מכבי ת"א והפועל ב"ש (אודי ציטיאט)

לא אהבת את רעננה הלא אטרקטיבית. מה אתה רוצה לראות מק"ש?
"אני רוצה ליהנות. כל מה שעושה טוב לאוהד, עושה גם לי טוב. כולם רוצים שחקנים שמחים, שרוקדים אחרי שערים, קבוצה שרצה, מאמינה בעצמה, להיות גאים בה. אני רוצה לשבת כמו אוהד ולהיות שמח. הרעיון הוא קבוצה אטרקטיבית, שאעביר לה את המסר שלי: פחד משאיר אותך בינוני ולכן צריך לעשות את הדברים הכי טוב ושמח בעולם. ברור שאתה צריך לעשות דברים משעממים כמו הגנה ולהשקיע במקומות שלא בגללם ילד קטן הופך לשחקן כדורגל, אבל המטרה להתחבר ושיגידו שזאת קבוצה כיפית. רוצה קבוצה לוחמנית, תוססת עם שחקנים שעושים מה שהם רוצים, לא תקועים ולא מפוחדים".

מה המקום הריאלי של ק"ש?
"אם אני אענה, זאת תהיה הכותרת… כולם מבינים שיש קבוצות גדולות ויש בינוניות שק"ש אמורה להוביל אותן. בעונות טובות זה יכול לדגדג את הפערים ובעונות פחות טובות יוביל אותך לפלייאוף תחתון. ק"ש לא צריכה להתמודד בתחתית. היא קבוצה שלפחות כרגע לא נראית כמו קבוצות שלוקחות אליפות, אבל היא יכולה לדגדג את הגדולות. מבחינת יכולת, היא צריכה להוביל את הזרם של הקבוצות הבינוניות אחרי מכבי ת"א, באר שבע, מכבי חיפה ואולי בית"ר. ק"ש שם מבחינת מועדון ותקציב. מבחינת כדורגל? כמו שרעננה אמורה להסתובב סביב מקומות 7-10 ובעונה שדברים מתחברים היא מסיימת שני מקומות מעל, כך גם בק"ש. אנחנו שווים 4-6 ובעונות טובות אפשר להגיע גבוה יותר ולאתגר את הגדולות כמו שהיה בתקופה של רן ובכר. אנחנו פה כדי למקסם את היכולות ועוד קצת. זו לא מכבי או ב"ש שאתה בא ואומר שחייבים ללכת על תואר. אני אומר שאם נגיע לכדורגל איכותי, נעשה משהו שאף אחד לא ציפה. כרגע, אנחנו לא מועמדים על הנייר לתארים".

הזכרת את בן שמעון ובכר. הגעת לק"ש כדי להתקדם כמוהם למקומות גבוהים יותר?
"אני מאמין שהמקום הזה עושה טוב לשחקנים ולמאמנים. אם הצלחת לעשות עונה שאפשרי לעשות במקום כזה, התקרה שלך יותר גבוהה. יש לך מקום ללכת קדימה, אבל לא באתי במחשבה של ללכת. אני לא כזה בתפיסה שלי. גם לרעננה לא באתי במטרה להתקדם אלא להצליח נטו. נשארתי כי הרגשתי שזה נכון לי. כשטוב, ק"ש זה מקום שמעיף אותך למעלה במיוחד בתחושות ובהנאה שלך וכמובן שזה גורר דיבידנדים כמו שקרה למאמנים אחרים. אנחנו רחוקים מזה. כרגע הרעיון הוא הפיכת החץ מאדום כפי מטה לירוק כלפי מעלה. להזיז את השיח מיחסי בעלים-מאמן, להתרכז במקצועי, להחזיר את הקהל. מכיר את שיחת יחסינו לאן? ק"ש רוצה לחזור לחיים ואני צריך להחזיר את המועדון למקום שהוא רגיל בתחושות וגם בתוצאות".


יחזיר את קריית שמונה לחיים? חיים סילבס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי