תומאש פקהארט צפוי להחליף את גאדיר בהרכב הפועל באר שבע, חאתם עבד אלחמיד בסגל

תומאש פקהארט עם מוחמד גאדיר
תומאש פקהארט עם מוחמד גאדיר | צילום: דני מרון

החלוץ שפתח נגד מאריבור סובל מהתכווצויות, והצ'כי הענק יחליפו. בכר יעניק מנוחה ללא מעט שחקנים לפני הגומלין, והרכש החדש עשוי לשחק. שיתופו של מליקסון התשוש עדיין בספק, וברדה עשוי לעלות גם הוא ב-11

(גודל טקסט)

כשנעימת ליגת האלופות עדיין מהדהדת בעשרות אלפי אוזניים אדומות, השלימה הפועל באר שבע את הכנותיה לקראת משחקה מחר (שבת ב-20:30, שידור ישיר בספורט4) מול מכבי נתניה, במחזור הפתיחה של ליגת העל. למרות שמדובר במשחק ליגה, יופעל "נוהל גביע הטוטו" שנועד לחלק את העומס בין כמה שיותר שחקנים.


"הליגה מאוד חשובה לנו", אמר המאמן ברק בכר לאחר הניצחון הביתי (1:2) על מאריבור, "תמיד צריך לזכור שדרך הליגה הגענו לאן שהגענו באירופה. נעמיד הרכב מספיק טוב מול קבוצה טובה ומסוכנת". כמה משחקני ההרכב, ובראשם טוני וואקמה, צפויים לקבל מנוחה כדי לא לסכן אותם לקראת הגומלין בסלובניה בפלייאוף ליגת האלופות (שלישי, 21:45). עוד שינוי  בולט יהיה בין הקורות כשדודו גורש מיועד להחליף את גיא חיימוב. דור אלו עשוי לקבל את המשבצת של בן ביטון ואילו מיכאל אוחנה, שריצה עונש הרחקה באירופה, צפוי אף הוא לחזור להרכב.
 

ההחלטה לגבי שיתופו של מאור מליקסון, שירד סחוט מכר הדשא לאחר הניצחון על מאריבור, תתקבל סמוך לפתיחת המשחק מחר. תומאש פקהארט כשיר ועשוי לפתוח במקום מוחמד גאדיר הסובל מהתכווצות, כשגם הקפטן אליניב ברדה בתמונת ההרכב. בחלק האחורי טובים סיכוייו של הרכש האשדודי, חאתם עבד אלחמיד, לרשום דקות ראשונות במדי קבוצתו החדשה. איסק קואנקה וניב זריהן יהיו בסגל.


פקהארט. בכורה בהרכב

פקהארט. צפוי לערוך בכורה בהרכב


הבלם הפצוע מיגל ויטור, הסובל מפגיעה ברצועה הצולבת, יתחיל את תהליך השיקום בהשגחת המערך הרפואי בבירת הנגב, ובהמשך אולי תישקל הערכה נוספת אצל רופאים בפורטוגל. החלוץ בן שהר קיבל אישור לעבור טיפולים באנגליה שאולי יזרזו את קצב החלמתו מהשבר בעצמות הבריח. במקביל, הרגליים עדיין בישראל, אבל הראש כבר במאריבור. כרטיסים בודדים מתוך ה-600 שהוקצו לאוהדים האדומים שיטוסו לסלובניה נשארו בקופות, והמכירה בעיצומה. חלק מן האוהדים ימריאו ביום ראשון ב-13:30 יחד עם השחקנים במטוס חכור, והחלק הגדול יותר יגיע לעיר השנייה בגודלה בסלובניה דרך בודפשט, וינה וזאגרב.


מכבי נתניה: יוג'ין אנסה שוחרר

מכבי נתניה השלימה הבוקר את ההכנות לקראת החזרה הרשמית לליגה הבכירה, כאשר לקבוצה מצפה מחר המשחק הקשה ביותר אותו יכלה להגריל במחזור הראשון: האלופה הפועל באר שבע באצטדיון טרנר.

"לקבל קבוצה שמשחקת באירופה לא מבטיח שיהיה קל", אמרו בנתניה. "זה יכול ללכת לשני הכיוונים כי מצד אחד הם בכושר טוב, ומצד שני הם ישמרו על השחקנים". עוד לפני המשחק החליטו בנתניה לשחרר את הנבחן יוג'ין אנסה, שאמנם כבש שער ב-1:3 על בני יהודה בתחילת השבוע, אך בנתניה טוענים שהחלוץ עדיין לא מספיק טוב, והם מאמינים שיוכלו לצרף חלוץ מוכח יותר.


יוג'ין אנסה. לא מספיק טוב

יוג'ין אנסה. לא מספיק טוב


מבחינת ההרכב, הצוות המקצועי בראשות סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מתלבט האם לשחק במערך של שלושה בלמים או שניים, כאשר אם יפתחו במערך של שלושה, חגי גולדנברג עשוי לפתוח כבלם שלישי לצדם של דודי תירם וטים הויבך. בקישור, דן גלזר ועלי מוחמד ימשיכו לקבל את הקרדיט, וגם אביב אברהם צפוי לפתוח. את החלק ההתקפי ישלימו ערן לוי, דיא סבע, שנמצא בכושר מצויין, וככל הנראה עדן שרם.

הבעלים אייל סגל אמר לקראת המשחק: "אנו בתחילתה של תקופה ועונה חדשה, המפתחות בידנו, הכדור במגרש שלנו. אם נעשה זאת בצניעות, בסדר הנכון, נדאג להביט במראה פעמיים ביום, וביחד נוכל להגיע למקומות ששנים רבות קיווינו, פיללנו וייחלנו להגיע. אני משוכנע שבמהלך הדרך יהיו עליות ומורדות, חלקם תלולים, חלקם חלקים. אם נתייצב יחדיו כולנו, הצוות המקצועי, הניהולי, השחקנים והאוהדים כגוש אחד חזק ומלוכד, דרכנו מובטחת".

בנתניה מצפים ללא פחות מ-500 אוהדים צהובים שחורים שיגיעו לדחוף את הקבוצה וימלאו את יציע האורחים. בעניין אחר, הקשר נפתלי בלאי הושאל הבוקר להפועל עכו.


הרכב משוערים
הפועל באר שבע: דודו גורש, דור אלו, לואי טאהא, חאתם עבד אלחמיד, מתן אוחיון, וובה בראון, ג'ון אוגו, מיכאל אוחנה, אמיר חלאיילה (מאור מליקסון), אליניב ברדה, תומאש פקהארט.


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון (חגי גולדנברג), דודי תירם (חגי גולדנברג), טים הויבך, בן צעירי, דן גלזר, עלי מוחמד, אביב אברהם (ניקו אולסק), דיא סבע, ערן לוי ועדן שרם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי