ג'ורדי קרויף: "תכתבו מה שאתם רוצים, אני לא אדבר על זה"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א התייצב למסיבת העיתונאים לפני המשחק מול בית"ר (ראשון, 21:00) והתייחס לשמועות סביב עתידו. מיכה: "ירושלים חיה מהמשחקים האלה". בן חיים הפצוע בספק, ריקן ושוינפלד צפויים לקבל מנוחה

(גודל טקסט)

 מכבי תל אביב תפתח את העונה באופן רשמי מחר (ראשון) כשתארח את בית"ר ירושלים במסגרת המחזור הראשון בליגת העל. ג'ורדי קרויף התייצב למסיבת העיתונאים וסירב להתייחס לשאלות על אלירן עטר או על עתידו. כשנשאל האם יעזוב בקרוב, ענה: "לאנשים שכותבים יש את כל התשובות. אני מרוכז בשבוע החשוב של הקבוצה. אנחנו רוצים וצריכים לשחק יותר טוב. אני לא שולט במה שנכתב ולא רוצה להגיב. אני מגיב רק במה שאני שולט וזה המשחק מחר. לכם יש את הכוח של העט. אתם כותבים מה שאתם רוצים וזה קל במכבי כי אנחנו לא מגיבים וזו המדיניות שלנו. זה המשחק שלכם. תנו לי לאמן ולחשוב על הקבוצה שלי. זה יותר חשוב מלהגיב. לא אדבר על זה".

המשחק מול בית"ר: "שבוע קשה עם יריבות קשות. הליגה מתחילה, משחק ביתי ואנחנו רוצים לספק משחק טוב לאוהדים והמטרה היא שלוש נקודות. בשנתיים האחרונות היו לנו קשיים נגד בית"ר, זו אזהרה ואנחנו צריכים לבוא מרוכזים ב-200 אחוז. כל יום בכדורגל הוא אתגר. דברים קורים, חלק בשליטתך וחלק לא. אין ימים קלים בכדורגל. נראה מחר אם אבצע שינויים, זה אפשרי".

רוטציה: "יש לנו 62 משחקים בשנה ובלתי אפשרי לשחק בכולם. אני משתמש בסגל בדרך הכי טובה שאפשר. זה תלוי במאמן לקחת את ההחלטות הטובות. ניק בלאקמן לא יהיה בסגל כי הוא עוד לא נרשם. לא אדבר על פצועים ואעשה את היריבה שלי חכמה יותר".


"בית"ר חיה מהמשחקים מול מכבי תל אביב" (ערן לוף)

העובדה שבית"ר תגיע ללא מאמן ראשי: "בית"ר מועדון מיוחד עם הרבה אופי, מועדון עם תשוקה. הם תמיד מוצאים אקסטרה מוטיבציה נגדנו ומשחקים חזק. יש להם נקודות חזקות שאנחנו צריכים להימנע מהם במשחק. יש להם סגל מצוין והם לא שכחו לשחק כדורגל ביומיים ללא מאמן".

חיזוק: "אנחנו ממשיכים לחפש שחקנים שיהפכו את הסגל שלנו לחזק יותר. טל בן חיים החלוץ שחקן מיוחד שמסוגל לעשות הרבה דברים וקשה להחליף אותו בשחקן אחד. אם יש כזה, הוא כנראה יקר מדי בשבילנו. אנחנו צריכים למצוא דרך לבנות סגל שיהיה לו את כל התכונות. נעשה מה שצריך כדי להתחזק. מקווה שנגשים את כל המטרות".

דור מיכה הוסיף: "הסטטיסטיקה לא משחקת לטובתנו. בשנתיים האחרונות אנחנו מתקשים מול בית"ר, אבל מצד שני לפתוח במשחק כזה בתקווה שננצח זה יכול לתת בוסט רציני להמשך הליגה. אני חוזר מפציעה שהיא לא שגרתית. אנחנו לוקחים את זה באיזי, אבל מרגיש טוב וכבר מוכן לשחק".

היריבה: "כמו שג'ורדי אמר, בית"ר קבוצה מיוחדת והם חיים מהמשחקים האלה. הם מחכים לבוא לשחק נגד מכבי ותמיד במוטיבציית שיא. יש להם סגל איכותי והולך להיות לנו משחק מאוד קשה, זה בטוח. אין לנו הכנות מיוחדות".


"יומיים בלי מאמן? בית"ר לא שכחה לשחק כדורגל" (אודי ציטיאט)

היכולת: "אנחנו רוצים לשחק כדורגל יותר אטרקטיבי ונהיה חייבים לשחק טוב יותר. באירופה כמו בגביע מבחן התוצאה חשוב. לצאת למגרשי חוץ קשים כמו באוסטריה ויוון זה אופי שקצת היה חסר לנו. אופי ווינרי, לשחק על תוצאה ולהשיג אותה. זה משהו חיובי שאפשר לקחת מתחילת העונה. אנחנו צריכים להיות קבוצה חזקה שקשה נגדה ומשם לשפר את היכולת כל הזמן".

הדרישות המקצועיות: "אני לא מכיר מישהו שהיה פה במכבי ולא התרכז בהגנה. אנחנו יותר רעים קצת השנה, אבל מוטיבציה תמיד הייתה. אני חושב שזו טביעת אצבע של מאמן ואיך שהוא רוצה ששחקנים יעמדו על המגרש. כרגע זה נראה טוב מבחינה הגנתית".

מאבק האליפות: "באר שבע קבוצה חזקה וזה לא משהו שהפתיע אותנו, אבל עדיף לכולנו להתרכז בה כמה שפחות. אם נתעסק בעצמנו ונראה איך אנחנו משתפרים והופכים להיות קבוצה טובה יותר, זה יעזור לנו להשיג את המטרות שלנו. המטרה הראשונה היא לעלות לשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל ברור שהליגה מטרה לא פחות חשובה".

עתידו של ג'ורדי: "אני כבר נמצא פה הרבה מאוד שנים וקראתי בתקשורת דברים שלא קשורים למציאות אז אני יודע לא להתייחס. אני בטח לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות".

בתוך כך, זיו אריה מונה למאמן נערים ב' של מכבי תל אביב במקומו של אלון ברומר. אריה, שאימן בעבר את קבוצת הנוער של הצהובים, ישמש גם כסקאוט של הקבוצה הבוגרת.

לא מתרכז בהפועל באר שבע. דור מיכה (דני מרון)

אייל גולסה ואלי דסה הפצועים ייעדרו מהמשחק מול בית"ר ירושלים, אך מה שמטריד כעת את ג'ורדי קרויף הוא מצבו של טל בן חיים. הבלם הוותיק ספג מכה ברגלו וקיים אימון קל בלבד, כאשר רק מחר באימון הטקטי תתקבל ההחלטה סופית. מי שעשוי לפתוח במקומו הוא איגור פיליפנקה. שניים נוספים שאמורים לתפוס את המקום בהרכב הם דור מיכה ושגיב יחזקאל, כשאבי ריקן וארון שוינפלד צפויים לקבל מנוחה.

הרכב משוער: פרדרג ראיקוביץ', יובל שפונגין, איגור פיליפנקה (טל בן חיים), איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, כריסטיאן באטוקיו, דור מיכה, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון, שגיב יחזקאל (ארון שוינפלד).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי