צפו בתקציר: 0:3 ענק לבית"ר ירושלים על מכבי תל אביב‎, צמד לשכטר

איתי שכטר
איתי שכטר | צילום: דני מרון

עם מאמן זמני על הקווים החבורה מהבירה הוכיחה שלא כדאי לפסול אותה במירוץ. החלוץ להט עם צמד, ורד הוסיף והנחיל לג'ורדי הפסד ראשון על הקווים בצהוב. לראשונה מ-2010, הצהובים נוצחו במחזור הפתיחה

(גודל טקסט)
המשחק המרכזי של מחזור הפתיחה של ליגת העל לא איכזב וסיפק את התוצאה הכי מעניינת עד כה כשבית"ר ירושלים הביסה הערב (ראשון) בנתניה 0:3 את מכבי תל אביב.


רגע לפני שהם מארחים את אלטאך בגומלין פלייאוף העלייה הליגה האירופית, הצהובים של ג'ורדי קרויף רצו לנצל את המעידה של הפועל באר שבע אמש בנתניה, אך בכל זאת יסיימו את המקום הראשון מתחת לאלופה. הירושלמים לעומתם, שעדיין מחפשם מחליף לשרון מימר, נראו טוב תחת הדרכתו של עוזר המאמן גילי לבנדה.



הצהובים נראו טוב יותר עם פתיחת המשחק כשעומר אצילי רשם בעיטה לשער קבוצתו לשעבר כבר אחרי פחות מדקה, אבל בדקה השמינית איתי שכטר הוכשל ברחבה על ידי פרדראג ראיקוביץ' וקיבל פנדל. הבעיטה הראשונה של הקפטן האורח נהדפה על ידי השוער הסרבי, אבל הריבאונד שחזר אליו כבר היה ברשת, 0:1 לבית"ר ירושלים.


  

לבנדה. ניצחון גדול כמאמן זמני (דני מרון)



המארחת ניסתה להגיב בצד השני, אך המומנטום עבר לצד הצהוב שחור ובדקה ה-34 שכטר קיבל כדור הרחבה עם הגב לשער, התגבר על שרן ייני ובעט לפינה השמאלית של ראיקוביץ', שלא סגר טוב. 0:2 מבטיח לירושלמים בירידה להפסקה.



במחצית השנייה לבנדה ושחקניו בעיקר רצו שזה ייגמר. הצהובים כמעט השוו במספר הזדמנויות שלא נוצלו על ידי וידאר קיארטנסון ודור פרץ, כשהאורחים הגיבו במצבים משלהם בצד השני. כשהיה נראה שהתוצאה תישמר עד הסיום, בדקה ה-90 עידן ורד קיבל כדור כמעט במרכז במגרש, פרץ מימין, התגבר בקלות על איגור פיליפנקה והמשיך עד הסוף כדי להכניע את ראיקוביץ' ולהפוך את זה לתבוסה, 0:3 חד צדדי לבית"ר ירושלים בסיום.



ורד ושכטר. לא השאירו סיכוי לצהובים (דני מרון)


הקבוצה מהבירה תארח בשבוע הבא, אולי עם מאמן חדש על הקווים, את מ.ס. אשדוד במטרה ליצור רצף ניצחונות. מכבי תל אביב לעומתה, תארח ביום חמישי את אלטאך עם מקדמה של 0:1 מהמשחק הראשון, בתקווה לשכוח מהתבוסה הערב עם עלייה לליגה האירופית. מי שצפה בצהובים מהיציע הוא מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, סטיב מקלארן, שנמצא בישראל כדי לנהל משא ומתן על הצטרפותו למועדון כמנהל מקצועי.


מקלארן. צפה מהיציע (דני מרון)


הרכבים

מכבי תל אביב:
פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, איגור פיליפנקה, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, דור פרץ (כריסטיאן באטוקיו 60), דור מיכה, עומר אצילי (שגיב יחזקאל 77), וידאר קיארטנסון, ברק יצחקי (ארון שוינפלד 60).


בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, אריק סאבו, אנטואן קונטה, מיקי סירושטיין, מרסל הייסטר, קלאודמיר פריירה, דוד קלטינס, ז'אורז'יניו (אמיר עגייב 68), עידן ורד, חן עזרא (יוסי בניון 58) ואיתי שכטר (אנתוני וארן 81). 


מהלך המשחק
דקה 1: אצילי קיבל כדור בקצה הרחבה, ובעט שטוח לידיים של קליימן.


דקה 6: יצחקי חטף כדור מסאבו שהחליק ומסר לאצילי, שבעט מחוץ לחרבה ונהדף על ידי קליימן, הריבאונד הגיע לקיארטנסון, שנגח חלש מול השוער הירושלמי.


דקה 9: 0:1 לבית"ר ירושלים! שכטר קיבל כדור עומק ברחבה והוכשל על ידי ראיקוביץ' והשופט שרק לפנדל. השוער הסרבי הדף את הבעיטה הראשונה, אך הקפטן הבית"רי השתלט על הריבאונד והעלה את האורחת ליתרון.



שכטר. כבש מהריבאונד (דני מרון)


דקה 16: יצחקי בעט משמאל לפינה הימנית, החוצה.


דקה 23: שכטר שלח מסירה נהדרת לעזרא, שמקרוב בעט רע בשמאל והכדור פגע רק בשפונגין.


דקה 28: מיכה בעט מקצה הרחבה, ישר לידיים של קליימן.


דקה 34: 0:2 לבית"ר ירושלים! שכטר קיבל כדור בקצה הרחבה עם הגב לשער, התגבר על ייני ובעט לפינה השמאלית של ראיקוביץ', שסגר רע. צמד לקפטן הירושלמי.




שכטר. צמד לפני ההפסקה (דני מרון)


דקה 39: עזרא התגבר על פרץ ובעט לשער, ראיקוביץ' הדף.


דקה 54: אצילי פרץ משמאל והגביה כדור נהדר לרחבה שם חיכה קיארטנסון, שלא הצליח לבעוט למסגרת.


דקה 56: סאבו בעט כדור לפינה הימנית הגבוהה מכ-20 מטרים, ראיקוביץ' הדף טוב.


דקה 60: דור פרץ נגח כדור מקרוב, קליימן הדף נהדר.




קיארטנסון. לא הלך לו (דני מרון)


דקה 62: פיליפנקה עלה גבוה לכדור חופשי שאצילי הגביה משמאל, ונגח החוצה מחמישה מטרים.


דקה 68: כדור קרן הגיע לקיארטנסון, שנגח החוצה.

 

דקה 85: וארן המחליף פרץ מימין, התגבר על ההגנה ומסר לעגייב, שבעט מעל השער של ראיקוביץ'.


דקה 90: 0:3 לבית"ר ירושלים! ורד קיבל כדור במרכז המגרש, פרץ מימין, התגבר בקלות על פיליפנקה והמשיך עד הסוף כדי להפוך את זה לתבוסה.



ורד. גמר את הסיפור (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי