מקלארן מונה ליועץ מקצועי במכבי ת"א והעביר את האימון עם קרויף

סטיב מקלארן
סטיב מקלארן | דני מרון

כפי שנחשף ב"סאן", אקס נבחרת אנגליה יסייע לצוות האימון של סגנית האלופה וכבר ירד לדשא. גולדהאר: "שמחים לצרף אישיות כמוהו". ההולנדי ספג ביקורות רבות אחרי התבוסה לבית"ר. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב אולי רגילה לכבשה שחורה בדמות בית"ר ירושלים אבל על 3:0 משפיל במחזור הפתיחה אף אחד לא חשב. ג'ורדי קרויף ספג הפסד בכורה כמאמן על הקווים בצהוב והקבוצה עצמה נוצחה במחזור הפתיחה לראשונה מ-2010 אז עשתה זאת עם 1:0 למכבי חיפה.


מיד לאחר המשחק, הצהובים העלו הילוך בעיצוב הכוורת המקצועית. הבוקר (שני) הודיע המועדון כי סטיב מקלארן, האנגלי בן ה-56 שצפה במשחק יחד עם אנשי הצוות מהתאים באצטדיון, הצטרף באופן רשמי ויסייע לצוות המקצועי בתור יועץ. כזכור, ב-15 באוגוסט חשף "הסאן" שמקלארן יצטרף לצהובים בתור יועץ ויידחה הצעה לאמן את הארטס הסקוטית. באנגליה נטען כבר אתמול שהוא יחתום על "חוזה מתגלגל", שמתחדש אוטומטית מדי חודש. 




הבעלים של מכבי תל אביב, מיץ' גולדהאר, אמר לאתר הרשמי: "לסטיב מקלארן יש ידע רב וניסיון עתיר ברמות הכי גבוהות בכדורגל האירופי. אנו שמחים לצרף אישיות ברמה הזאת ובטוחים כי הוא יכול לתרום לצוות האימון ולשחקנים במכבי תל אביב".

מקלארן הוסיף: "זה תענוג להתחיל לעבוד עם ג'ורדי בתפקידו החדש כמאמן מכבי ת"א לאחר ששימש כמנהל המקצועי של המועדון. אני מכיר אותו עוד מהימים שלנו ביחד במנצ'סטר יונייטד ושמרנו על קשר בשנתיים האחרונות. יש לי כבוד רב למועדון כה גדול בישראל המוכר בכל אירופה ואני מתכוון לסייע לג'ורדי ולשחקנים להצליח העונה עבור האוהדים".


קרויף ומקלארן. הבריטי הצטרף לצוות (מכבי ת

קרויף ומקלארן. הבריטי הצטרף לצוות (מכבי ת"א, האתר הרשמי)


סטיב מקלארן כבר העביר יחד ג'ורדי קרויף ועם עוזר המאמן דני פויאטוס את האימון שלאחר התבוסה לבית"ר תוך שהוא מחלק הוראות מקצועיות לשחקנים. מהאימון נעדרו הפצועים אייל גולסה ואלי דסה. הבלם טל בן חיים שלא שיחק, קיים אימון ואמור להיות כשיר למשחק עם אלטאך (20:00ף ספורט1).


גורמים במכבי תל אביב הבהירו כי ההנחתה של מקלארן היא מעל ראשו של קרויף ומדובר למעשה בתפקיד דומה לזה שהחזיק בו קרויף עד העונה. המאמן ההולנדי עצמו לא הגיב לנושא לעת עתה מלבד ההודעה שפורסמה על ידי המועדון.




קרויף, ישתף פעולה עם היועץ החדש? (אודי ציטיאט)



מקלארן שימש בתחילת קריירת האימון שלו כעוזר בדרבי קאונטי, מנצ'סטר יונייטד, נבחרת אנגליה ולאחר מכן קיבל את התפקיד הראשון שלו במידלסברו. בהמשך מונה למאמן נבחרת אנגליה, אך נכשל איתה כשלא הצליח להוביל את נבחרת שלושת האריות לגביע העולמי.


לאחר שפוטר על ידי ההתאחדות האנגלית הוא עבר לשנתיים בטוונטה ההולנדית והוביל אותה לאליפות. הספיק לעבור עונה בוולפסבורג לפני שחזר ב-2011 לאי הבריטי. הוא שימש כמאמן נוטינגהאם פורסט, שב לטוונטה לעונה ושימש שנתיים כמאמן דרבי קאונטי. מקלארן מונה למאמן ניוקאסל לפני שנתיים, אבל פוטר במהלך העונה והוחלף על ידי רפא בניטס. אשתקד אימן בדרבי קאונטי בפעם השניה כמאמן ראשי, אבל לא הצליח להוביל את האיילים לפלייאוף העליה מהצ'מפיונשיפ ופוטר בחודש מרץ.



ירים את הצהובים לגבהים חדשים? מקלארן בנתניה (דני מרון)


יחד עם זאת לא הכל חלק כמובן ובטח שהתבוסה לבית"ר לא הקלה. "בטוח שג'ורדי קרויף לא היה זה שהוביל להגעתו של מקלארן. הוא לא ביקש שימונה לצדו גורם מקצועי או יועץ במעמדו וברור שיש יד מכוונת למהלכים האלה", הסבירו בסביבת המועדון. "מהלכים להבאת מקלארן או הקפאת המו"מ לרכישת אלירן עטר באים מהכיוון של מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס כי במשקפת שלהם רואה דברים אחרים", הוסיפו. 




מקלארן, מי החליט על בואו? (אריאל שלום)


מספר שחקנים הופתעו כשלא פתחו ב-11 למרות שתורגלו בהרכב. "זה נטו החלטה של ג'ורדי. לא הכינו את הקבוצה כמו שצריך. בית"ר ידעה לעשות חיים מכזה הרכב", ניסו להתנחם במועדון.


היו מי שביקרו את ההחתמות של הזרים החדשים, כריסטיאן באטוקיו שלא פתח ב-11, טוני-סוון סושיץ' ואפילו ניק בלקמן. "כישלון הרכש מהדהד בעיקר מכיוון השחקנים הזרים. מכבי זה לא מקום לשיקום ואין זה לשחקנים חלודים שלא שיחקו זמן רב. עד שהם יהיו בכושר האליפות כבר תוכרע", הוסיפו בסביבת המועדון.


יובל שפונגין הוסיף: "צריך ללמוד מההפסד ולהסתכל קדימה, לשבת ולנתח את מה שעשינו לא טוב. ללמוד מהטעויות להתאושש מנטלית לקראת המשחק בחמישי נגד אלטאך ולעמוד במטרות שלנו".



טיבי וראיקוביץ' מתוסכלים (דני מרון)



שפונגין וטיבי, הפנים לחמישי (דני מרון)


המאבק על המקום בסג
ל: "יש לנו סגל רחב וכולם שחקנים לגיטימים לפתוח בהרכב הראשון, מי שיהיה טוב ישחק".


חסרונו של הבלם טל בן חיים הורגש אתמול במיוחד והכוונה שישוב למרכז ההגנה ביום חמישי נגד אלטאך. ניסיונות להכשיר את אייל גולסה להתמודדות גם כן, אך הסיכויים לכך לא גבוהים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי