רועי גורדנה: אני עוד אחזור להפועל תל אביב

רועי גורדנה
רועי גורדנה | עדי אבישי

"דברים לא היו נקיים בבני יהודה, השנה זה שונה", "ביני לבין אבוקסיס יש הבנה עיוורת", "מצפה למספרים כמו איינבינדר", "בב"ש לא שפטו אותי מקצועית". בגיל 27, קשר בני יהודה מתרגל להוביל וסוגר חשבון. ראיון

(גודל טקסט)

על פניו, זו אמורה להיות העונה של רועי גורדנה. בגיל 27, ואחרי שנתיים לא קלות בהפועל באר שבע, חזר הקשר לבני יהודה, המועדון בו שיחק בילדות, וחזר ליהנות מכדורגל. אולי באיחור ואולי לא, השנה נראה שסוף סוף גורדנה מקבל את המפתחות לנווט את בני יהודה לעונה מוצלחת, תחת המאמן שהוא כל כך מעריך, יוסי אבוקסיס. ההופעה לפני כשבועיים במשחק החוץ בזניט רק חיזקה את המחשבה שהגיע הזמן של גורדנה לסחוב קבוצה על הגב.

בראיון מיוחד למעריב השבוע, ערב פתיחת המחזור הראשון בליגה מול מכבי חיפה הוא מדבר על הציפיות כיורש של שי אבוטבול, על התקופה הלא קלה בב"ש, על הפועל ת"א בה גדל וגם על הדת והחלומות שלו.

השנה אתה בא על תקן של מנהיג.
"כן. העונה אני יותר מבוגר ובכיר, סוג של מנהיג. אני שמח ומקווה לקחת את זה בשתי ידיים ולהגיע להישגים יפים עם בני יהודה".


גורדנה, על תקן מנהיג (דני מרון)

הייתה לכם עונה לא קלה בליגה אשתקד הן מקצועית והן מנטלית. ספר קצת מה עבר עליכם?
"אני אחלק את התקופה הזאת לשניים: לפני שהגיע החיזוק בינואר ואחרי. כמו שאני יודע, לפני החיזוק היו בעיות בחדר הלבשה וחיכוכים וריבים. בינואר כשהגענו, פדרו, עגייב ואלסקיס ואני הצלחנו להשפיע ולעשות דברים טובים יותר עם ניסן ושום. הייתה אווירה טובה עם ההתקדמות בגביע, אבל זאת עונה שבני יהודה צריכה ללמוד ממנה ולא לחזור על טעויות שהיו. יוסי יידע לעשות את זה, הוא יודע לנהל חדר הלבשה. צריך פה יותר שקט תעשייתי ויוסי הוא המילה הראשונה והאחרונה בבני יהודה. מה שקרה מאוד השפיע על היום-יום בחדר ההלבשה. כולנו בני אדם ולכולנו יש רגשות. זה לא הכי נחמד לקרוא על ריב כזה או אחר או על פיטורים כי גם לשחקנים יש חלק בזה. כשהגענו לחדר הלבשה הבנו שהדברים לא הכי נקיים וטובים והשנה לפי מה שאני רואה זה יהיה שונה".

הרגשת באיזשהו שלב שעשית טעות שהלכת לבני יהודה?
"כשהגעתי בינואר נכנסתי לחדר הלבשה והייתי שמח שהגעתי לפה ולא למקום אחר. אתה גם נמצא במקום עבודה ויכול להבין אותי שאם אתה לא במקום שכיף לך, אתה לא יכול להוציא מעצמך. אני פשוט נהנה בבני יהודה וכיף לי ואני מקווה שהתקופה הזאת תימשך כמה שיותר".

יש לך חיבור מיוחד עם יוסי. כמה אתה מרגיש שזה המאמן שאתה צריך לצדך בעונה כזאת?
"יוסי הוא איש מקצוע שלא צריך לדבר עליו. הוא עשה שנתיים מעולות בסכנין והוא איש עם קבלות ומאמן מצוין. אנשים לא מבינים שהשפעה של מאמן על קבוצה היא קריטית. לפעמים אני שומע אנשים שאומרים 'יש שחקנים טובים, לא צריך מאמן'. כל שחקן צריך מאמן שיכוון אותו, יתקן אותו ויסביר לו איפה הוא טועה. יוסי הוא כזה שלא צריך לדבר איתי, הוא יכול רק לסמן לי עם היד ואני אבין אותו בצורה עיוורת".




מה הסוד שלו? נראה שההשפעה מעבר למקצועית.

"הוא היה שחקן אמוציונלי ששיחק עם הנשמה ועם הלב והוא מצליח להביא את זה גם בתור מאמן. החיבור שלו לשחקנים מדהים. הוא המאמן מספר אחת בארץ בחיבור עם שחקנים. ברמה האישית, זה המאמן שאני התחברתי אליו הכי הרבה הן מקצועית והן חברתית. אני גם חושב שההשפעה שלו עליי תהיה הכי גדולה מכולם".

עם כל הכבוד לבני יהודה, גם גורדנה וגם הסובבים ציפו ממנו לטיפה יותר. הוא גדל בגילאי הנוער בהפועל ת"א, עלה לבוגרים שם שיחק שש עונות. לאחר מכן, התקדם עוד יותר ועבר להפועל ב"ש, איתה הגיע לגמר הגביע. משם זה נעצר: שתי עונות לא קלות, שלוו בהשאלות למכבי פ"ת ולאחר מכן כאמור, חתימה מחודשת בבני יהודה.

היית הבטחה מאוד גדולה בהפועל. סימנו אותך כיורש של שי אבוטבול. אתה מרוצה ממה שעשית?
"אני יכול להגיד לך שאין בי חרטה על שום דבר. לא טעיתי בקבלת החלטות בקריירה. הפועל ת"א הייתה עבורי תקופה נהדרת. אמנם לא זכינו באליפות, אבל זכיתי בשני גביעים שבאחד מהם בישלתי. יש בי סימני שאלה על התקופה שלי במכבי פ"ת שלא הצלחתי לייצר יותר. הגעתי לבני יהודה ואני במקום שטוב לי".


נעצר בבאר שבע, גורדנה (ירון אלפי)


ציפית להיות במקום אחר בקריירה?

"אם עמדתי בציפיות? תשאל את האנשים שהייתי איתם. לאורך הקריירה? יכלותי להגיע למקומות גבוהים יותר. העונה הראשונה שלי בב"ש הייתה מצוינת. עד אז הייתי בגרף של התקדמות. ב"ש שילמה עליי הרבה כסף והגעתי למקום שרוצה להתפתח. בעונה השנייה הציעו לי לחתום על חוזה חדש, וכשלא חתמתי הדברים הלכו קצת אחורה. היחס אליי השתנה ולא שפטו אותי מקצועית. אנחנו לא מטומטמים ולא נמצאים בכדורגל יום יומיים. זה ברור כולם שזו הייתה החלטה של בעלים וזאת זכותה. ברמה האישית זה אכזב אותי כי עם ב"ש יכולתי להגיע לנבחרת, אבל זה לא מאוחר כי אני רק בן 27. הכדורגל מאוד נזיל. כמו שהייתה נפילה בב"ש אני שוב מרגיש בגרף של עלייה".



ההופעה שלך בזניט לעיני רבים הייתה אחת ההופעות הכי מרשימות של קשר ישראלי במפעלים אירופיים. כמה ההופעה הזאת לטוב ולרע ממחישה את הקריירה של רועי גורדנה?

"אני אגיד משהו גם על ב"ש וגם על הפועל ת"א הייתי שחקן הרכב קבוע, אבל אף פעם לא קיבלתי את הפוש הזה מהמאמן. אף פעם לא קיבלתי 100 אחוז תמיכה גם כשהייתי פחות טוב כמו שאחרים מקבלים. אין לי תלונות ואני מקבל את זה כי בהבנה כי בשתי הקבוצות היו כוכבים כמו ברדה, ורמוט ואחרים. אני יכול להבין למה אנשים טוענים שאקבל רק העונה מושכות בגיל 27, אבל זה לא כל כך נכון. ההופעה בזניט תיתן לי ביטחון בהמשך העונה ואני מקווה לייצר 20 משחקים כאלה בעונה ולא 5-6. כשאתה לא שחקן שהוא בעל בית אין לך גב לטעות. הפועל תל אביב מועדון לחוץ וחיפשו תוצאות. אין לי אף טענות וגם אני ציפיתי ליותר. אבל אם שחקן רץ 30 מחזורים בעונה או 15 זה לא אותו דבר".



ניסו לסמן לך תדמית של בעייתי.

"זו לא פעם ראשונה שאני שומע את זה. אני לא זוכר אף מאמן או שחקן שהסתכסכתי איתו. אני לא מעיד על עצמי, אבל תשאל שחקנים אחרים אם אני טוב או רע בחדר הלבשה. בהפועל ב"ש הייתי אהוב, בהפועל ת"א גם, בבני יהודה אני בסדר גמור. לפעמים תקשורת זה משהו שרץ מפה לאוזן על ידי איש כזה או אחר בגלל אינטרס. לא הייתי מגדיר את עצמי שחקן בעייתי".


"לא הייתי מגדיר את עצמי כבעייתי" (דני מרון)


אחרי שבעונה שעברה מכבי פ"ת וסכנין, שתי קבוצות שפחות או יותר ברמה שלכם הגיעו לפלייאוף העליון. פתיחת העונה שלכם יצרה רעב וציפיות שאתם תשחזרו את ההישגים שלהם העונה.

"לפני חודשיים ניצלנו בליגה בשני המחזורים האחרונים. אני לא אוהב לדבר ככה, אבל בני יהודה לא הגיעה למקסימום שהיא מצפה מעצמה. אני פחות מייחס חשיבות למשחקים באירופה כי לאורך עונה צריך לייצר איכויות ולא רק פיקים כמו באירופה. אני לא רוצה לדבר על מטרות. בוא נראה לאן זה ילך".

מה מבחינת רועי גורדנה תהיה עונה טובה קבוצתית ואישית?
"במישור האישי אני מצפה ליותר מספרים כמו שחקני נבחרת איינבינדר, נאתכו ואחרים. אם אהיה ברמת ההובלה של הקבוצה כמו שהם הובילו אהיה מרוצה. ברמה הקבוצתית יש לי חלומות להגיע למקסימום, אבל מה יהיה ואיך זה יתפתח נדע בהמשך. ראינו שנגד נתניה הייתה לנו עייפות, אז צריך לראות איך תיפתח העונה".

להגיע לנבחרת זו אחת המטרות?
"זה החלום הכי גדול שלי בקריירה. זו תהיה החותמת לעונה טובה. זו המטרה הבאה שלי. חו"ל זה פחות קריטי מבחינתי. אם אגיע לנבחרת ייפתחו דלתות. אלישע מאמן שאימן אותי ואנחנו ביחסים מצוינים. זה החלום הבא".


גורדנה, "בני יהודה עוד לא הראתה את המקסימום" (דני מרון)

בחזרה להפועל ת"א: נראה שלגורדנה יש עדיין פינה חמה בלב לאדומים. בכל זאת, שם התחיל את קריירת הבוגרים, שם שיחק תחת אותו מאמן איתו ישתף פעולה העונה. כבר בעונה שעברה, באחד הראיונות לאחר ניצחונה של בני יהודה על האדומים, הוא סיפר על התחושות הלא נעימות ממצבה של האקסית המיתולוגית.

הפועל ת"א זה מועדון שקרוב לך ללב. כמה זה עצוב לך מה שקורה שם?
"בוא נודה על האמת. ליגת העל צריכה את הפועל ת"א והפועל ת"א צריכה להיות בליגת העל. גם אלה ששונאים אותה רוצים שהיא תהיה בליגת העל. ברמה האישית, זה מקום שגדלתי בו ונתן לי את הבמה וכואב לי לראות אותם בליגה הלאומית, אבל אם העונה הזאת תגרום שם לשקט תעשייתי וכלכלי, אולי זה היה שווה והפועל תרוויח מזה בתור מועדון".



בתור אחד שהיה שם הרבה שנים. באמת היה תמרור אזהרה?

"כולם ידעו ושמו לב שההתנהלות היומיומית היא לא הכי בריאה. גם בתקופת רמון אני זוכר שהוא היה נכנס לחדר הלבשה ומבקש מהשחקנים לקצץ בשכר כי אין כסף לשלם משכורות. ממני לא החסירו שום דבר אף פעם, אבל הרגשת שזה הולך למקום לא טוב. כשסוחבים עוד חוב ועוד חוב ויודעים שבסופו של דבר זה יתפוצץ כי אנשים ידרשו את הכסף. אין לי ספק שבשנה הבאה הפועל תהיה בליגת העל. בנו שם סגל טוב, מאמן טוב, קהל הכי טוב בטח שבלאומית ובטח מהטובים בארץ, אין אופציה שהם לא יעלו".


יסגור מעגל 


ולך מחכה מכבי חיפה במחזור הראשון. משחק לא קל.

"אם מסתכלים על הנייר זה אחד משלושת המשחקים הכי קשים בליגת העל היום. יש את מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה. תן לי 30 מחזורים כאלה בעונה".



תמיד היית איש מאמין, אבל בשנים האחרונות נראה שהתקרבת יותר לדת.

"אני אומר לעצמי שאנחנו יהודים ונמצאים במדינה יהודית. אם נשמור על הבסיס שלנו בתור יהודים אז למה לא? נניח תפילין, נעשה קידוש, דברים בסיסיים. אני לא אומר לאף אחד להיות אברך בכולל, אבל יש דברים שלא גורעים מהזמן לאף אחד. לא יודע אם לקשר את הכדורגל לדת. הכרתי את הרב שלי בדרך לא דרך. אם הייתי מאלה שתמכו בלא לשחק בשבת? זה פחות רלוונטי. אנחנו לא במדינה דתית ואני אומר שאי אפשר לכפות על אנשים".



לסיום, מטרות. לחזור לקבוצה גדולה עובר לך בראש?

"אמרתי לך, אני בן 27. אני לא בסוף הקריירה. אני רואה שחקנים כמו אלברמן, ראדי, ברדה שנמצאים בגיל 35. הקריירה לא נגמרת בגיל 28. בע"ה אעשה עונה טובה וברור שהחלום לחזור לקבוצות גדולות עוד קיים. חזרה להפועל ת"א? אני מאמין שזה יקרה ביום מן הימים". 


"החלום לחזור לגדולות", גורדנה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי