בחזקת נעלם: הפועל באר שבע לא הופיעה למשחק המכריע

מיהאי קורהוט
מיהאי קורהוט | צילום: אודי ציטיאט

אוגו רשם את אחד ממשחקיו החלשים במדים האדומים, וואקמה נוטרל לחלוטין, ויטור היה חסר ובכר טעה עם המערך. כך הקבוצה הטובה יותר ירדה לליגה האירופית ומאריבור המנוסה תהיה בליגת האלופות

(גודל טקסט)

אין איך להסתכל על זה אחרת, הפועל באר שבע פספסה הזדמנות ענקית לעלות לליגת האלופות. הזדמנות שבשנים הקרובות יהיה לה קשה מאוד לזכות בה לא רק משום שהיא קודם תצטרך לזכות פעם נוספת בתואר האליפות בישראל אלא בעיקר בשל השיטה במוקדמות הצ'מפיונס שתשתנה החל מהעונה הבאה ותהפוך את המסע לעבר ליגת האלופות לקשה יותר.

גם כעת אחרי שמאריבור חלפה על פני ב"ש אני אומר בפה מלא שהקבוצה הטובה יותר נמצאת בליגה האירופית והפחות טובה בליגת האלופות אז איך בכל זאת זה קרה?

הרבה מאוד שחקנים של ב"ש פשוט לא הופיעו למשחק, שיטת שלושת הבלמים של ברק בכר טובה בעיקר כשיש את מיגל מיטור כאיש שסוגר את החורים במרכז כבלם האמצעי, אבל כששלושת הבלמים שלך הם צדק שלא נמצא בשיאו, טאהא שחסר הרבה דקות משחק ואלחמיד שרק שלשום עוד שיחק באיצטדיון הי"א באשדוד אז ספק אם אפשר להוציא תועלת מהשיטה הזו.

בכר חשב שאוגו ועוד קשר יכולים להספיק במרכז המגרש מול מאריבור, אבל הניגרי היה באחד הימים הפחות טובים שלו והיה צל של עצמו עם לא מעט איבודי כדור ובעיקר מעט מאוד חילוצי כדור אל מול הקישור הסלובני שהיה ביתרון של שחקן אחד כל הזמן.

הנתון המעניין ביותר בעיניי הוא הנתון שמספר שמאריבור רצה 7 ק"מ יותר מהפועל ב"ש וזה הרבה מאוד. ניתן היה לראות שהקבוצה הסלובנית נחושה יותר, זוכה בכל הכדורים ונמרצת יותר ביחס לאלופה הישראלית. 7 ק"מ זה הרבה מאוד, הרבה מדי.

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש מאוכזבים. לא הופיעו למשחק החשוב (אודי ציטיאט)

תוסיפו לכל זה יום חלש של מאור מליקסון וסגירה הרמטית של הסלובנים את טוני וואקמה שלמרות כל זאת כמעט העלה את ב"ש לליגת האלופות בתוספת הזמן ותקבלו הפועל ב"ש בינונית שאמש פשוט ירדה לרמתה של מאריבור והפכה את המשחק לשקול.

זו חוכמה קטנה לבקר בדיעבד, התחושה כבר במשחק הראשון מול מאריבור הייתה שב"ש פספסה יותר מדי הזדמנויות שהיו הופכים את הגומלין להרבה יותר נוח. למרות ההדחה, הפועל ב"ש משלמת שכר לימוד אירופי מול קבוצה מנוסה ממנה בזירה הזו.

נהוג לומר שהגרלה כזו לא תחזור עוד, אני מזכיר לכם שאמרנו את זה על כמה וכמה הגרלות של נבחרת ישראל ואחר כך הנבחרת קיבלה עוד הגרלה נוחה ועוד אחת, אז כרגע הכול נראה שחור ומתסכל, אבל הפועל ב"ש תשחק העונה בליגה אירופית, זירה שבנקודת הזמן הזו כנראה מתאימה לה יותר ותנסה לשחזר את ההישגים מהעונה שעברה, לצבור עוד ניסיון אירופי ולהשיג עוד נקודות דירוג.

ברק בכר. טעה עם המערך (אודי ציטיאט)
ברק בכר. טעה עם המערך (אודי ציטיאט)

למזלה של האלופה כבר ביום ראשון מחכים לה אווירת ליגת אלופות וכמעט 30 אלף אוהדים בסמי עופר מול מכבי חיפה. בסיטואציה הנוכחית זה עדיף בהרבה מ-300 צופים ברעננה. אחרי התוצאות של המחזור הראשון המשחק הזה מקבל משנה תוקף ומשנה חשיבות.

הבעלים אלונה ברקת רוצה ליגת אלופות וההפסד לא יסית אותה מהמטרה היא תמשיך לנסות תמשיך להאמין, תמשיך לחלום צ'מפיונס ויום אחד אולי זה גם יקרה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי