סטיב מקלארן: "מכבי תל אביב היא מנצ'סטר יונייטד של ישראל"

סטיב מקלארן
סטיב מקלארן | פייסבוק מכבי ת"א

היועץ האנגלי של מכבי ת"א התייצב למסע"ת לפני קריית שמונה (ראשון, 20:10 בספורטHD1): "אני כאן אך ורק כדי לעזור לקרויף ולמועדון. התרשמתי מאוד ממה שראיתי". ההולנדי: "לא הכריחו אותי לאמן"

(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב שיחקה שלשום בביתה מול אלטאך בפלייאוף הליגה האירופית ונלחמה כדי להשיג את מבוקשה ולהעפיל לשלב הבתים, ופחות מ-48 שעות לאחר ה-2:2 הדרמטי מול האוסטרים שהספיק כדי לרשום עונה שנייה ברציפות במפעל, התייצב כעת המאמן ג'ורדי קרויף לצד היועץ סטיב מקלארן למסיבת עיתונאים לקראת המפגש מול הפועל קריית שמונה שייערך באצטדיון בעכו (ראשון, 20:10 בספורטHD1).


קרויף היה הראשון לדבר ואמר על היריבה: "אנחנו לא נזכה באליפות כבר מחר וגם לא נפסיד אותה, אבל ברור שזה משחק חשוב. כל משחקי הליגה הם חשובים עבורנו ואין שבוע אחד שבו תשמעו שיש משחק לא חשוב". 





סטיב מקלארן נשאל על תפקידו המקצועי במועדון ואמר: "בשנתיים האחרונות עקבתי אחרי מכבי תל אביב, כי אז התקשר אליי ג'ורדי, כשהייתי על סף סיכום בניוקאסל, והוא דיבר איתי על האפשרות להגיע לתל אביב ולצערי זה לא הסתדר. המשכתי לעקוב ובחמש השנים של ג'ורדי כמנהל מקצועי המועדון התקדם בצורה מדהימה. הוא היה איתי בקשר, חיפש מאמן שיוכל להגיע ולעזור לצוות ואני הייתי באנגליה בין עבודות. אני לא אוהב לעשות קניות וגננות, אני אוהב לעבוד וג'ורדי נתן לי את ההזדמנות לחזור לכדורגל".


"חשבתי שלושה דברים: הזדמנות לנצל את הניסיון שלי כדי לעזור לקרויף, כאחד שירד מעמדת המנג'ר לתפקיד המאמן, והוא יודע שהוא צריך אנשים טובים סביבו ואני שמח שהוא פנה אליי שאעזור לו. הדבר השני הוא שאוכל לעזור לו באימון, אני מאמן וזה מה שאני אוהב לעשות. מדובר במועדון נהדר עם אוהדים ואני כאן רק כדי לעזור למכבי תל אביב לנצח. הדבר השלישי הוא שאוכל ללמוד את ישראל, מדינה חדשה עם תרבות מעולה ובמכבי תל אביב צוות מעולה. חוויתי את הכדורגל וכעת אלמד גם דרך ישראל, וזה יעזור לי בעתיד", הוסיף האנגלי.



קרויף. התייצב למסיבת עיתונאים לצד מקלארן (דני מרון)


מקלארן נשאל מה הוא יוכל לתרום לשחקן הישראלי, כאחד שעבר כמעט הכל: "יש לי ניסיון של 25 שנה בניהול ואימון בכל רמה. מה שיש לי בראש אני רוצה להעביר הלאה. אני לא רק מאמן שרוצה לנצח, אלא גם להעשיר מנסיוני. יש לי את ההזדמנות כעת לעשות זאת עם ג'ורדי ומכבי תל אביב ואני מאושר. אני כאן כשבוע ואני מאוד מרוצה מהמועדון, הצוות, השחקנים והאוהדים. ביום חמישי בערב הייתי באצטדיון והעברתי לאנגליה תמונות וסרטונים של האוהדים, זה היה הישג גדול וחוויה מרשימה".


"אני יודע שיש לישראלים תשוקה גדולה מאוד לכדורגל, גם ראיתי את זה כבר. אי אפשר להפסיק ללמוד ולהעשיר את הידע, זו אחת הסיבות הגדולות שאני כאן – אבל גם מפני שמכבי תל אביב פנתה אליי, המועדון הגדול בישראל והמקבילה בישראל למנצ'סטר יונייטד. זו קבוצה שרוצה להילחם לא רק על ליגת העל, אלא גם באירופה", המשיך מקלארן.


האנגלי גם נשאל על השמועות הרבות באשר למעמדו במכבי תל אביב: "השיחות היו ביני ובין ג'ורדי, הוא זה שהזמין אותי לבוא ולראות את המדינה והמועדון. אהבתי את מה שראיתי ואני כאן בשביל לעזור לקרויף ולקבוצה, זה הכל. קרויף עושה עבודה טובה מאוד".


על שלב הבתים בליגה האירופית
אמר ג'ורדי קרויף: "אני חושב שהאפשרות לסיים במקום השני ובמקום האחרון היא די שווה. קשה לחשב מהיכן נוכל להוציא נקודות. כמובן שנילחם ונעשה ככל שניתן. כל משחק יהיה מלחמה וכל נקודה תעזור". מקלארן הוסיף לכך: "בית מעניין. ויאריאל כמובן תהיה פייבוריטית. המשחק הראשון בבית מול ויאריאל יהיה מאוד מסקרן".



מקלארן. הגיע למנצ'סטר יונייטד של ישראל (עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב)


ג'ורדי קרויף התייחס ללוח הזמנים הצפוף: "השגנו את המטרה שלנו להיות בשלב הבתים וגם עלינו לשלב הבא בגביע הטוטו. אנחנו אחרי משחק טוב ביום חמישי מול אלטאך מול יריבה טובה, אבל עלינו להיות דומיננטיים ל-90 דקות. יש לנו שחקנים חדשים שמתאקלמים וצריכים להבין איך אנחנו משחקים וכאלה שחוזרים מפציעות, אנחנו קבוצה טובה".


בנוסף נשאל קרויף מדוע הסכים לאמן, כחצי שנה אחרי שטען כי הוא לא מעוניין בכך: "אי אפשר לדעת אף פעם בכדורגל. אף אחד לא הכריח אותי לקחת את המשרה, הייתה לי בחירה חופשית והלכתי עליה. בינואר הרגשתי שזה לא הזמן המתאים וגם חשבתי שלא מתאים שאחליף את ארבלדזה ואשב בכיסאו. אולי אנשים חושבים שזו הייתה טעות, אבל אני מסתכל במראה ויודע שעשיתי את מה שאבא שלי היה עושה".


ההולנדי אמר על יריבו: "חיים סילבס הוא אחד המאמנים שאני הכי אוהב בליגה, אני אוהב את הגישה שלו ואת הצורה שבה הוא מתכונן למשחקים".






ככל הנראה, כפי שקרה בכל המשחקים תחת קרויף, יערוך קרויף מספר שינויים בהרכב, כך שלא מן הנמנע שעומר אצילי ישוב ל-11 אחרי שסופסל מול אלטאך ב-2:2, מה שעשוי להוריד לספסל את דור מיכה. גם במרכז הקישור צפוי שינוי או שניים, ועד מחר יוחלט אם טינו-סוון סושיץ' כשיר לפחות ל-60 דקות שיעניקו לו מקום בהרכב. אבי ריקן סובל מפגיעה ונראה שיהיה זה שלא יפתח אם אכן יתבצע שינוי. מי שעשוי להיכלל לראשונה בסגל ולזכות לדקות ראשונות הוא ניק בלקמן האנגלי, שקרויף טען כי כדי להכניסו לכושר משחק הוא צריך לקבל דקות.


סאן מנחם עשוי לערוך בכורה מול מכבי תל אביב

בעירוני קריית שמונה התאכזבו לאחר ה-0:0 מול הפועל רעננה במחזור הראשון, אבל יותר מזה התאכזבו מהיכולת שהציגה הקבוצה. הקיץ בנו במועדון קבוצה חדשה כמעט לחלוטין עם תקציב עתק ובמועדון מקווים כי היכולת תשתפר כבר מול מכבי תל אביב(ראשון, 20:10, ספורט1). למרות האכזבה נראה כי המאמן חיים סילבס לא מתכוון לבצע שינויים מרחיקי לכת ואחת ההתלבטויות הבודדות היא שילובו של המגן סאן מנחם שהצטרף השבוע ממכבי חיפה. מנחם עשה הכנה מלאה עם הירוקים בקיץ וסילבס מאמין כי הוא יכול להיות תוספת כוח משמעותית בחלק ההתקפי.


גם שלומי אזולאי שלא פתח מול רעננה נמצא בתמונת ההרכב אך נראה כי דידייה ברוסו בכל מקרה יפתח בהרכב מאחר וסילבס רוצה לפתוח עם קישור מעובה. שחקן בקבוצה אמר קראת המשחק: "אנחנו מסוגלים להפתיע את מכבי תל אביב. חשוב להיות סובלניים ולחכות להזדמנות שלנו".


המשחק ייערך באצטדיון בעכו ובקריית שמונה ממתינים עד אשר יסתיימו תהליכי השיפוץ של המגרש הביתי וההערכה כי זה יקרה מיד לאחר פגרת הנבחרת. בינתיים עיריית קריית שמונה תממן הסעות לאוהדים לאצטדיון עכו.



סאן מנחם, חזק בתמונת ההרכב (ערן לוף)


הרכבים משוערים
עירוני קריית שמונה: איתמר ניצן, אחמד עאבד, מרקוס דיניז, קרלוס קוויאר, איאד אבו עביד, סאן מנחם, אפונסו טיירה, עדן שמיר, דידייה ברוסו, נייגל האסלביינק, שובל גוזלן.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, טינו-סוון סושיץ' (אבי ריקן), כריסטיאן באטוקיו, עומר אצילי (דור מיכה), ארון שוינפלד, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי