תוספות בצד: העונה החשובה בקריירה של לידור כהן

לידור כהן
לידור כהן | דני מרון

לידור כהן עדיין מתאושש מטראומת בן שמעון, אבל בעוד כל העיניים על מנור סולומון, במכבי פ"ת מצפים ממנו להדריך ולהוביל ואפילו פינו לו את השטח. 20:30 בספורט4: הפועל חיפה במושבה

(גודל טקסט)

לפני פחות משנה, לקראת סוף חודש אוקטובר התראיין לידור כהן לאתר הרשמי של קבוצתו דאז בית"ר ירושלים, ואמר: "ללוזונים אני לא חושב שאני אחזור, כי כשאתה מגיע למועדון גדול כמו בית"ר ירושלים אתה לא רוצה לחזור אחורה". הרבה השתנה מאז: כהן כבר לא בבית"ר ויותר מכך, הוא חזר לזרועות הלוזונים כבר בחודש ינואר. לאחר חצי שנה של קליטה, במהלכה החלים גם מפציעה, במכבי פ"ת מקווים: זו צריכה להיות העונה של כהן.

הרבה מדברים בתקופה האחרונה על מנור סולומון. התכשיט המקומי שגדל באם המושבות ובגיל 18 וקצת מסומן כמנהיג וכמוציא לפועל העיקרי של קובי רפואה, אבל לצד זאת שוכחים את החולייה המסייעת: רישאר סומא, יובל אבידור ולידור כהן. בעיקר את האחרון. ולמה שוכחים? כי בחצי השנה שעברה, גם כהן מודע לכך שלא עמד מספיק בציפיות. ובכל זאת, לכהן יש העונה תפקיד כפול. לחזור לעצמו ולגדל את הדור הבא.

עונה לא קלה עברה עליו. זה התחיל במחנה האימונים, כאשר כבר אז נוצרו חיכוכים עם רן בן שמעון, שמהרגע הראשון לא שידר על אותו גל יחד עם הקשר-חלוץ בן ה-24. באחד המשחקים התווכחו השניים ובן שמעון סינן לכהן: "לך ללוזונים". אז הוא הלך. העונה ההיא דווקא התחילה טוב. כהן כבש שני שערים בשני מחזורי הליגה הראשונים וזכה להתעניינויות בעיקר מסין וגם מניס הצרפתית, אך דווקא אז, הוא לא שיחק וההצעות נעלמו. במשך שישה משחקים רצופים כהן לא השלים למעלה מ-73 דקות, כאשר במרביתם נכנס כמחליף או שהוחלף ראשון. גם צמד ענק שלו בסמי עופר מול מכבי חיפה שהציל את בן שמעון מפיטורים לא סידר לכהן מקום קבוע אצל המאמן. כעבור למעלה מחודש, הגיע השיא: כהן כלל לא התלבש למשחקים מול סכנין ואשדוד ואז הגיעה ההחלטה: לחזור הביתה. למקום האהוב.


עונה לא קלה, לידור כהן מסמן שקט (דני מרון)

"בהתחלה לידור לא רצה לעזוב. אבל הוא הבין שזה לא מקצועי מה שקרה עם רן. הוא לא אהב אותו כל כך. לידור כן נתן תפוקה, אבל לא קיבל צ'אנסים. זה לא שלידור התייאש, אבל נראה שהוא צריך להוכיח את עצמו מחדש בצורה מוגזמת כל משחק. גם כשהוא שם צמד מול חיפה, תמיד היה צריך לכבוש יותר מאחרים שבוע אחרי. זה לא קל כשאתה צריך לחשוש מחילוף ראשון כל משחק", מספר אחד מחבריו בבית"ר בעונה שעברה.

בן שמעון לא נשאר חייב: "אני לא נוהג ללכלך על שחקנים שלי ועם רובם, מקריית שמונה ועד בית"ר, נשאר בקשרים חבריים וטובים לתמיד, אבל מכיוון שהדברים עלו אני אתייחס לכמה מההאשמות באופן ספציפי. גם את דן מורי העליתי ליציע אחרי שהוא פתח במשחק קודם ולא שמעתי ממנו שום טענה. הנתונים מראים שאצלי לידור שיחק הכי הרבה בעונות האחרונות ונתתי לו לשחק גם אחרי שאחיו התבטא נגדי בתקשורת, כך שאני עשיתי את ההפרדה. לידור כהן הוא שחקן טוב, אבל הייתה לו בעיה של השקעה לאורך כל העונה. יש מערכת שבודקת את הנתונים באימונים ובמשחקים והוא תמיד סיים באחד משלושת המקומות האחרונים", סיפר המאמן בראיון לרדיו ירושלים מספר ימים לפני שפוטר.


בעיה של השקעה? לידור כהן (דני מרון)

והחזרה למכבי פ"ת הייתה מהירה. בבית"ר חשבו שהפציעה של השחקן בשרירי הבטן תמנע ממנו לחזור ולשחק עד סיום העונה ולכן אלי טביב החליט להיכנס למו"מ מהיר עם אבי לוזון ושינו זוארץ על מכירתו. המאמן קובי רפואה הכיר את כהן והיה זה שנתן לו את המושכות לראשונה בקבוצת הבוגרים, וגם הפעם דחף להחזרתו. 800 אלף שקל שילמה פ"ת לקבוצה מהבירה, כאשר אין מדובר בדבר שכיח. המלאבסים נוטים בדרך כלל לצרף שחקנים חופשיים. גם סעיף השחרור, שעומד על בין 800 אלף יורו למיליון, לא הרתיע את כהן שרק רצה לחזור ולשחק כדורגל. הוא חתם ל-3.5 שנים ושידר מסר: אני מבין שחזרתי אחורה, אבל אחזור לקדמת הבמה בצורה הדרגתית דרך קבוצת הבית שלי.

ההתחלה בפ"ת לא הייתה מבריקה, הרבה בגלל אותה פציעה מציקה, שמנעה מכהן להפגין את יכולותיו. גם שערי הבכורה שלו הגיעו בגארבג' טיים: מול הפועל ב"ש ומכבי ת"א במחזורי הסיום, אך הוכיחו שהיריבות הגדולות אף פעם לא הפריעו לכהן. מבחינתו הם היו סיפתח לעונה הנוכחית. "יש ללידור המון כדורגל" מספרים במלאבס. "לפעמים זה נראה שהוא קצת אדיש במשחק שלו, אבל במצב אחד זה משתנה והוא מסוגל בהברקה לכבוש. אם הוא יהיה מסוגל להפגין יציבות ויכולת לאורך זמן רב יותר, הוא יהיה בולט השנה".

רפואה מאמין בשחקן שפרץ תחתיו לפני שלוש. אחרי המחצית המזעזעת באשדוד, כהן החזיר לו עם שער שוויון ועוד מהלכים נאים במחצית השנייה. הערב נגד הפועל חיפה (20:30, ספורט4), הוא יצטרך שוב להוכיח שהשנה הוא בא להוביל. "לידור יודע כמה העונה הזאת חשובה לו. אחרי שאתה חוזר מבית"ר למכבי פ"ת חובת ההוכחה עלייך. בשנה שעברה היה קשה לשפוט אותו, אבל השנה הוא כבר יצטרך לספק תוצאות" אמרו בסביבתו.


יחזיר לרפואה על האמונה? כהן (דני מרון)

ואכן, למרות ניתוח הבקע שעבר בתחילת הקיץ, כהן היה נחוש לחזור מהר לאימונים ולהחלים. גיא מלמד עדיין פצוע ולא לגמרי חלק מהקבוצה, ננאד אדמוביץ', מיחאי רומן ודובב גבאי עזבו ובמציאות הנוכחית כהן יודע שהוא המבוגר האחראי, שהשנה המפתחות הן בידיו. מכבי פ"ת דיללה מעט את מצבת שחקני ההתקפה כדי לתת מקום למנור סולומון לפרוח, אבל גם ללידור כהן. לילד יש עוד זמן, אבל מבחינת אנשי פ"ת, זאת צריכה להיות העונה של לידור כהן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי