המשטרה עצרה אוהד שגנב 17 אבוקות: "נגלה אפס סובלנות"

החומרים שנתפסו על ידי המשטרה
החומרים שנתפסו על ידי המשטרה | צילום: משטרת ישראל

היחידה למניעת אלימות בספורט בדרום בראשות רפ"ק זוהר הרחיקה את האוהד במגרשים. בנוסף עצרה המשטרה תושב אשקלון שאיים על חייו של מחזיק תיק הספורט בעירייה

(גודל טקסט)

 במשטרה החליטו להיאבק באלימות במגרשי הספורט, וזאת על מנת לאפשר לאוהדים בכל ענפי הספורט להגיע למגרשים או אולמות הספורט מלווים בילדיהם ללא חשש, בדיוק כמו אל כל מופע תרבותי אחר. לשם כך הוקמו לפני כחודש במחוזות השונים את היחידות למניעת אלימות בספורט המסופחות על אגף החקירות והמודיעין של כל מחוז.

מי שעומד בראש היחידה במחוז הדרומי הוא רפ"ק שמעון זוהר, שבתוך פחות מחודש מאז הוקמה היחידה הספיקו אנשיו לבצע 15 עיכובים של חשודים בעבירות אלימות , ניסיון להחדרת אמצעים פירוטכניים למגרשים והתנהגות בלתי הולמת.

כבר במשחקה הראשון של הפועל באר שבע במשחק הליגה עיכבו אנשי היחידה 10 אוהדים שהגיעו למגרש והפגינו אלימות. ברביעי שעבר ביצעו שוטרי היחידה בשיתוף עם בלשי תחנת אשקלון מעצרו של תושב אשקלון בן 28, החשוד כי בשבועות האחרונים איים על חייו של מחזיק תיק הספורט בעיריית אשקלון יוסי כהן וזאת במחאה על פיטוריו של יו"ר הפועל אשקלון לשעבר איתן קסטנטיני.

בפעילות יזומה של שוטרי היחידה למניעת אלימות בספורט הם הגיעו אל כהן, ולאחר תשאול שערכו, הבינו ממנו שהוא מאויים כבר תקופה ושבחר שלא להגיש תלונה בנסיבות מסויימת. כהן שוכנע להגיש תלונה מסודרת שהובילה למעצרו של האוהד, שבחקירתו קשר עצמו לאיומים והודה בחשדות שיוחסו לו, כך שבימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.


החומרים שנתפסו (משטרת ישראל)

הפעילות היזומה של היחידה היא אבן הדרך, שכן שיתוף פעולה נוסף הפעם עם תחנת אשדוד נשא גם הוא פרי עם מעצרו של תושב אשדוד בן 34, עובד נמל אשדוד, שעל פי החשד גנב 17 אבוקות ושלושה נרות עשן המיועדים לאוניות כשבכוונתו להגיע איתם למופע פירוטכני באימון הראשון של עירוני אשדוד. מעצרו מנע את הסיכון בשימוש באותם אמצעים והוא הורחק מהמגרשים.

רפ"ק זוהר מצידו, מעדיף להימנע ממעצרים, אם רק יפנימו האוהדים את המסרים שהוא מבקש להעביר: "תפקיד היחידה הזאת הוא לנטר ולמנוע פעולות של אלימות בספורט, זאת כדי שהאזרח הנורמטיבי יוכל להגיע ללא חשש מבריונות ולהנות מספורט כחווית תרבות. אני מבקש להעביר שני מסרים חשובים שיסייעו בידינו למגר את תופעת האלימות בספורט ולהימנע ממעצרים או עיכובים של אוהדים.


"נעשה הכל כדי לגרום לרגיעה במעשי האלימות" (דני מרון)

"המסר הראשון מבחינתנו הוא גילוי אפס סובלנות בכל אירועי אלימות ובכל מה שקורה במגרשים, ולאו דווקא בכדורגל, אלא בכל מגרשי הספורט. אנחנו לא מתכוונים לוותר ונעשה הכל כדי לגרום לרגיעה במעשי האלימות", הוסיף זוהר. "המסר השני הוא שמשטרת ישראל מצפה מהקהל לנהוג ברוח ספורטיבית ולגלות איפוק על פי הנורמות הראויות . אני קורא לאוהדים, בואו לעודד עזבו את האלימות מחוץ למגרשי הספורט".

רפ"ק זוהר מתריע בפני אוהדים הנוהגים לצרוך אלכוהול לפני הכניסה למגרשי,ם במיוחד כשמדובר באוהדי כדורגל: "אם מישהו מגיע לאצטדיונים כשהוא תחת השפעת אלכוהול, לקצין יש סמכות להרחיקו ל-30 יום, כאשר מדי משחק הוא חייב להתייצב שעה לפני המשחק ועד כשעה אחרי המשחק. היחידה נמצאת בקשר עם האינטרפול ודיווח על אוהדים שנמצאים תחת צווי הרחקה כדי שתימנע הכניסה למגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי