גל אלברמן חגג את הניצחון: הגענו להמון מצבי הבקעה

מכבי חיפה
מכבי חיפה | ערן לוף

קשר מכבי חיפה מרוצה מה-1:3 על הפועל באר שבע: "היה חשוב לנצל את השטחים שהיו לנו". ההימורים של לוזון צלחו כאשר רוקאביציה, מאבוקה וסלליך זכו למחמאות. דמארי ירד עצבני בסיום, הקבוצה תעמוד לדין. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

שמחה אדירה הייתה אתמול (ראשון) בחדר ההלבשה של מכבי חיפה לאחר ה-1:3 על האלופה הפועל באר שבע. במועדון בעיקר שיבחו את העבודה של הצוות המקצועי והשחקנים והעובדה שרובם מילאו כמעט לחלוטין את ההוראות הטקטיות של גיא לוזון. "לא בכינו אחרי ההפסד לבני יהודה ולא נשתולל אחרי ניצחון. נמשיך לעבוד קשה", ציינו במועדון.

המאמן החליט להמר במספר עמדות וניצח בענק. ראשית עומרי בן הרוש שזכה לביקורות בהפסד לבני יהודה פתח הפעם כמגן והצטיין ברוב שלבי המשחק. שני זרים שהגיעו העונה כשחקנים רכש – הבלם אליסון דוס סנטוס שעלה כחולה ועדיין הוכיח כי מדובר בבלם מהטובים בליגה והמגן ארנסט מאבוקה שהרשים במיוחד בחלק ההתקפי, זכו למחמאות. מאבוקה זכה למחיאות כפיים ארוכות בסיום המשחק מ-30 אלף האוהדים.

ניצחון נוסף של לוזון היה ההימור המשתלם על ניקיטה רוקאביציה בעמדת החלוץ. במשחק מול בני יהודה האוסטרלי פתח כמגן והיה חלש ואמש כשהוסט לעמדת החלוץ, פרע שטרות. אחרי העונה הבינונית אשתקד, גם בגזרה שלו זה נראה כמו רכש של הירוקים – רכש מוצלח.


שניים מהאסים של לוזון, רוקביציה ומאבוקה מאושרים (ערן לוף)

הסיפור הגדול של המשחק היה סינטיהו סלליך. האחרון שביקש רק לשמור על כושר באימונים, הרשים את הצוות המקצועי, הוחתם, פתח בהרכב, כבש והיה בין המצטיינים עד שהוחלף. לוזון סיפר אחרי המשחק כי כבר ביום חמישי החליט כי סלליך יפתח במשחק. נראה כי הקשר ימשיך לקבל את הקרדיט גם אחרי הפגרה.

בנוסף החלוץ עומר דמארי נכנס כמחליף ולאחר החמצה גדולה שלו הצליח לכבוש את השער הראשון שלו העונה. אגב דמארי נראה כעוס בירידה מכר הדשא ואף בחר לא להישאר ולחגוג עם אוהדים, אך בסביבתו סיפרו כי מדובר בכעס רגעי והשחקן ימשיך לעבוד קשה כדי לקבל את הקרדיט במשחק הבא.


הקהל כבר מאוהב, מאבוקה (ערן לוף)

גל אלברמן אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "ידענו שהולך להיות משחק קשה מול יריבה שנמצאת בקצב משחק יותר גבוה משלנו. היה חשוב לנו לנצל את השטחים הפנויים שהיו לנו בהתקפה. הגענו להמון מצבים בשביל לנצח את המשחק, למרות שבדקות מסוימות היינו צריכים לדעת לשלוט בקצב המשחק בטח כשבאר שבע היו בעשרה שחקנים".

"לא נכנסנו לדיכאון אחרי שבוע שעבר. גם אחרי הניצחון הזה לא נצא מגדרנו. אנחנו בתחילת הדרך, יש עוד הרבה מאוד עבודה. יש לנו קבוצה עם הרבה מאוד כלים גם בהתקפה וגם בהגנה. אנחנו יכולים להשתמש בהרבה שחקנים במגוון תפקידים. נצטרך לדעת להשתמש בכלים האלה בצורה נכונה. אנחנו מאמינים שאנחנו קבוצה טובה, אבל יחד עם זאת יש לנו הרבה מאוד עבודה. יש לנו נכונות לעבוד קשה ולהשתפר, שזה המפתח מבחינתנו".   

אלברמן מול אוגו (ערן לוף)
אלברמן מול אוגו (ערן לוף)

בחיפה ציינו כי הפגרה תיתן זמן לשחקנים החדשים להיכנס למסלול. החלוץ היווני, סטפנוס אתנסיאדיס, הגיע בכושר גופני טוב, אך ללא כושר משחק ובחיפה מקווים כי יהיה חלק מהסגל במשחק הבא. בנוסף בחיפה מביעים אופטימיות בתהליך ההחלמה של הבלם רמי גרשון ומאמינים כי יחזור לכשירות מלאה בקרוב. מאידך, במועדון ינסו לדלל את הסגל בעיקר בשחקנים צעירים שלא בתוכניות של גיא לוזון. בחיפה מקווים למצוא קבוצה גם לבלם האיסלנדי הולמאר איולפסון.

ומה עם סאגת אלירן עטר? המועדונים טרם הגיעו לסיכום והשחקן צפוי לחזור ולהתאמן תחת הירוקים. ההערכות עדיין מדברות על אופטימיות בקרב השחקן לשוב וללבוש צהוב עד תום החלון.


בכורה נהדרת, סלליך (ערן לוף)

ואי אפשר שהכל יהיה ורוד. בין השחקנים שאיכזבו היה הקשר הבולגרי גיאורגי קוסטדינוב שהיה רחוק מלהרשים. הבולגרי הוחלף עקב פציעה ועלול להישאר מחוץ לסגל הנבחרת שלו אליה זומן. ארנסט מאבוקה יצטרף לנבחרת קמרון השבוע.

בעניין אחר, הקבוצה תעמוד ביום רביעי לדין בפני בית הדין של ההתאחדול לכדורגל בגין התנהגות בלתי הולמת של אוהדים והתפרצות לשדה המשחק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי