האונה העורפית: ההזדמנות של סירושטיין בבית"ר ירושלים

סירושטיין. נחשב למלפפון לוהט הקיץ
סירושטיין. נחשב למלפפון לוהט הקיץ | צילום: ערן לוף

ההסכמה הנדירה בין מימר לטביב, שינוי התפקוד אצל לחמן, ההתמודדות עם קשיים והבית הספורטיבי בו גדל. הבלם, שעזר לשתק את התקפת מכבי ת"א, מחכה הערב לאקסית (20:30, ישיר בספורט1)

(גודל טקסט)

בתקופה שבה מדובר כל כך הרבה על המחלוקות שהיו בין בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב למאמן לשעבר שרון מימר, ההחתמה של מיקי סירושטיין (28) היא היוצא מן הכלל. מימר דחף להביא את בלמה המצטיין של מ.ס אשדוד אשתקד (ההגנה השלישית בטיבה בליגה), טביב בכלל רצה להחתים אותו שנה קודם לכן, והדרך נסללה – לראשונה בקריירה סירושטיין, שהסתובב בקבוצות קטנות עד כה, קיבל את ההזדמנות להיות במועדון גדול.

אף על פי שמוקדם לקבוע שסירושטיין הפך ל"באנקר", נראה, שלא בפעם הראשונה, הוא מצליח להתגבר על הקשיים בדרך להיות לכל הפחות שחקן הרכב לגיטימי. אחרי הופעת בכורה ב-4:0 לבוטב פלובדיב, נראה היה שסירושטיין יחכה זמן רב להזדמנות הבאה. אבל זו הגיעה בגדול במשחק בשבוע שעבר מול מכבי תל אביב בחוץ, והבלם הגבוה (1.91) לקח אותה בשתי ידיים. יחד עם אנטואן קונטה השניים נטרלו את ההתקפה של סגנית האלופה.

המצב של סירושטיין כעת הוא לבטח יותר טוב מזה שהיה בו בתחילת העונה שעברה. אחרי ארבע עונות, החליט הבלם, שהגיע למועדון כקשר אחורי, לעזוב את מ.ס אשדוד, אותה עזר להחזיר לליגה הלאומית בתום עונה בלבד אחרי הירידה. סירושטיין קיבל הצעה טובה מבני יהודה והלך עליה. אלא שבבני יהודה של העונה שעברה הבלאגן כזכור חגג. סירושטיין, שהבין שלא בונים עליו, אמנם שוחרר עם אביעד בורלא ואסי בלדוט אחרי משחק אחד, אך גם הוא כבר רצה לעזוב.

מי שקיבלה בזרועות פתוחות את הבלם היא לא אחרת מאשר אשדוד. אף על פי שבקבוצה נוצר עומס של בלמים בדמותם של נינו גאלוביץ', סשה איבקוביץ', ניבאלדו וניר ברדע, המאמן דאז, רוני אוואט לחץ על הבעלים ג'קי בן זקן לצרף את סירושטיין בטענה שאותם זרים לא מספקים את הסחורה. סירושטיין הגיע, חאתם עבד אלחמיד הוסט לעמדת הבלם וביחד עם יואב ג'ראפי בשער, טום בן זקן באגף ימין של ההגנה וקרלו ברוצ'יץ' בשמאל הורכבה ההגנה שבסיום העונה כאמור ספגה 32 שערים בלבד ב-33 מחזורים.

מיקי סירושטיין. נעל את הגנת אשדוד בעונה שעברה (יוני אריאלי)
מיקי סירושטיין. נעל את הגנת אשדוד בעונה שעברה (יוני אריאלי)

אוואט, שיפגוש הערב (שני, 20:30 ישיר בספורט1) את סירושטיין מעמדת העוזר באשדוד, סיפר: "אני לא חושב שהוא כזה איטי כמו שחושבים, יש לו קרדיט גדול לגבי היכולת של חוליית ההגנה. החזרה שלו התלבשה לנו 'פיקס'. יש לו אינטליגנציית משחק גבוהה, זה עוזר לו להתמודד עם החיסרון היחסי במהירות לעומת שחקני ההתקפה. הוא בשל לקבוצה גדולה. הוא בלם טוב בשוק הישראלי שנמצא בקו התקדמות. במערך שלושה בלמים הוא מצוין כי הוא יכול לשחק גם בצד ימין וגם במרכז. מבחינה חברתית, מדובר בבחור טוב. הוא הרגיש באשדוד כמו בן בית. כל השחקנים אהבו אותו. הוא היה מחובר לכולם. הוא משחק טוב שיש עליו אחריות. אני נהגתי לדבר איתו בתור שחקן מוביל. הוא מאלה שלקחו את זה לכיוון חיובי ולא לכיוון שלילי. לא הרגיש 'נפוח' מכוח".

הקשר בין אשדוד לסירושטיין נולד בקיץ 2012. הבלם ואז גם הקשר אחורי החל את דרכו בהפועל רעננה בעונת 2009/10, העונה הראשונה של הקבוצה בליגת העל. יחד עם זאת, סירושטיין לא קיבל יותר מדי הזדמנויות מהמאמנים דאז אלי כהן, עמי וזאנה וצביקה צמח ורשם רק שתי הופעות בגביע הטוטו. בסיום אותה עונה רעננה ירדת ללאומית, וסירושטיין שדרג את מעמדו תחת המאמנים אייל לחמן (שעוד אימן אותו חצי עונה נוספת ב-מ.ס אשדוד ב-2015/16) ותומר קשטן.

רוני אוואט.
רוני אוואט. "מבחינתי הוא היה שחקן מוביל" (דני מרון)

ללחמן, שהעביר את סירושטיין מעמדת הפליימייקר לעמדת הקשר האחורי, יש רק מילים טובות להגיד עליו: "אני מאוד אוהב אותו, ומאוד מאמין בו. לאורך כל הקריירה הדברים לא באו לו בקלות. תמיד חשבו שהוא לא מהיר מספיק, אבל יש לו צעד ארוך אדיר ואינטליגנציית משחק. יש לו אישיות נדירה, כיף לאמן אותו ולסמוך עליו. הוא נעים מצד אחד, וקשוח מאידך. יש לו פינה חמה אצלי בלב".

הדברים של לחמן אולי נובעים גם מהעובדה שסירושטיין, שעלה בגיל חודש מאוקראינה, בא מבית של ספורט. אמא אירנה שיחק בא.ס רמת השרון ובאליצור רמלה (שלוש אליפויות). האב משמש כיום כיועץ להתאחדות הכדורגל האוסטרלית בכל הקשור לנבחרות הצעירות, תפקיד דומה לזה של ניר לוין בהתאחדות הישראלית.

אייל לחמן. שינה את תפקודו של סירושטיין (פייסבוק, הפועל עפולה)
אייל לחמן. שינה את תפקודו של סירושטיין (פייסבוק, הפועל עפולה)

סירושטיין הצטרף לאשדוד של יוסי מזרחי, הספיק לרדת עם הקבוצה ללאומית ב-2014/15 ולהחזיר אותה כאמור לליגת העל. אולם אחרי כל המסע המרגש והקשר החזק בקיץ, הסתיים החוזה לעונה אחת של סירושטיין. המו"מ בין הצדדים לא צלח, סירושטיין נסע לחופשה בחו"ל כשבאותו זמן הגיע הסיכום עם בית"ר. הוא טס לארץ כדי לחתום רשמית וממש באותו יום המריא שוב עם הקבוצה למחנה האימונים בהונגריה.

עם כל החגיגיות, המעבר בקיץ האחרון לא התחיל הכי חלק. סירושטיין כל הזמן נאלץ לשמוע שמחפשים מחליף לחסוס רואדה, שטביב רוצה את קונטה כבלם וגם על הרצון של בית"ר שהילד שגדל בקבוצה, טל כחילה, סוף סוף יקבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת בדרך, אולי, להיות הסלע של ההגנה, בדיוק כמו אבא אהוד. גם דן מורי בתחילת העונה זכה להעדפה, אך מורי כזכור כבר שוחרר מהמועדון.

הבלם מוצג במדי הקבוצה מעיר הבירה. (בית
הבלם מוצג במדי הקבוצה מעיר הבירה. (בית"ר ירושלים, אתר רשמי)

גורם בבית"ר סיפר על ההשתלבות של סירושטיין בקבוצה: "הוא שקט, רגוע, מקצועי, בא לעבוד. הוא לא רוצה הנחות. יש לו את טל כחילה ש"נושף" לו בעורף שהוא מאוד אהוב על ידי הקהל, הוא שחקן בית והבן של אהוד. הוא מקבל כל הזמן רוח גבית. יכול להיות שהתחרות עם כחילה עושה לו טוב".

מבחינה חברתית סירושטיין השתלב חברתית מצוין בבית"ר, כמו לא מעט שחקנים שמצליחים להיכנס בצורה חלקה לקבוצה. אותו כניסה חלקה של אותם שחקנים נעשית הרבה בזכות איתי שכטר ועידן ורד, השניים שלא זומנו לנבחרת ישראל לצמד המשחקים הקרוב. בין אם כחילה יקבל שוב את חולצת ההרכב ובין אם לאו, בין אם יגיע בלם זר ובין אם לאו, גם אם יידחק לצד, כמו שהוכיח לא מעט פעמים לאורך הקריירה, את דרכו למשבצת במרכז הבמה, או יותר נכון ההגנה בבית"ר, אף אחד לא יופתע אם ימצא.  

מיקי סירשטיין. חוגג אתהניצחון הגדול על מכבי ת
מיקי סירושטיין. חוגג את הניצחון הגדול על מכבי ת"א (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי