אבו פארס: ההתאחדות צריכה לקבל עונש, לא רק לאלה

מהראן לאלה ועו"ד אייל יפה
מהראן לאלה ועו"ד אייל יפה | דני מרון

דודו של חלוץ הפועל חיפה: "90% מהשחקנים ואנשי הצוות המקצועי בליגה לא מכירים את החוקים בעניין חומרים אסורים. שנתיים בחוץ זה לא מידתי". כץ: "זה כמו לקבל מאסר עולם על דו"ח חנייה"

(גודל טקסט)

"אנחנו לא מתווכחים על כך שמגיע עונש למהראן לאלה, אלא על חומרת העונש. אם היינו מקבלים חצי שנה לא היינו מדברים בכלל", כך אמר מוחמד אבו פארס דודו של חלוץ הפועל חיפה בעקבות שקיבל עונש השעיה לשנתיים מכל פעילות בגין שימוש בחומרים אסורים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

אבו פארס, שדיבר בתכנית הספורט של 103FM, נשאל כיצד הוא מדבר על עונש חמור כאשר הדרישה של "ואדא" (הרשות הבינלאומית למלחמה בחומרים אסורים) דורשת הרחקה לארבע שנים וירה לכל הכיוונים: "איבדתי כל אמון בהתאחדות לכדורגל. הם האשמים בגלל שלא נתנו שום הסברה. מי שנטל ללאלה את התרופה הוא מאמן כושר מדליית אל כרמל שהוא בוגר וינגייט והוא לא ידע. 90% מהשחקנים, המאמנים ואנשי הצוות המקצועי, המנהלי והרפואי לא יודעים מה אסור ומה מותר. אז לאלה צריך להיות הקורבן, למען ייראו וייראו, כי ההתאחדות לא עשתה כלום מהכיוון שלה?".

הדוד הוסיף: "אנחנו המומים מגזר הדין, מחוסר הפיירות וחוסר הרגישות ומקבלים את זה קשה מאוד. הפילו תיק ודווקא על ספורטאי למופת כמו מהראן לאלה. גם בפסק הדין דיברו על זה שלא היתה הסברה נכונה? אבל ההתאחדות במקום לקחת עליהם את האחריות העדיפו שלאלה יספוג עונש חמור".

לסיום הבטיח אבו פארס: "אנחנו מתכוונים לערער על העונש ולהוציא את הצדק לאור. מהראן לאלה לא מתכוון לפרוש. אני מבטיח שהוא עוד ישחק כדורגל".


כץ: האח הגדול פיפ"א מסתכלת וההתאחדות מפחדת
גם הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לעונש הכבד שהוטל על השחקן.

"קודם כל, העבירה לא תואמת את העונש", אמר כץ. "אני מאוד מאוד מקווה שהשחקן יערער עליו. לאלה הוא מודל לחיקוי כשחקן וכאדם. אני רק יכול לנחש שהאח הגדול – פיפ"א – מסתכל וההתאחדות הישראלית מפחדת. קל להעניש שחקן של קבוצה קטנה. אנחנו מדברים על השופטים הישראלים שלדעתי מקלים בקבוצות הגדולות ומחמירים עם הקטנות, זה קורה גם על המגרש".


לאלה. עצה לא נכונה מהאדם הלא נכון (ערן לוף)


פתיחת העונה הטובה: "כשנהיה במקום שני, ארבעה חמישה מחזורים מסוף העונה, נוכל לדבר על אליפות. עכשיו זו רק תחילת העונה והיינו שם בעבר. פתיחה טובה ואני מקווה שהסוף יהיה טוב והסוף יהיה מאוד מאוד טוב".הטעות של לאלה: "מהראן קיבל עצה לא נכונה מהאדם הלא נכון. כל אחד מנסה להאשים את האחר וזה לא הגיוני. אנחנו יודעים מה מצב השחקנים ויש צוות מקצועי שאומר מה מותר ומה אסור".

חומרת העונש: "בסופו של דבר מה שחשוב זו התוצאה והרציונליזציה, ולא הייתה רציונליזציה. אי אפשר לקבל על דו"ח חנייה מאסר עולם. אני חושב שהדיין שגה ואנחנו נערער על זה. כשזה יגיע לרמה גבוהה יותר, נראה. לדעתי זאת עבירה שנעשתה בתום לב, לא בכוונת זדון. זה היה צריך להיות חודשיים-שלושה מקסימום."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי