שחקני ליגת העל מצטרפים למאבק, מכתב נשלח לנתניהו

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

המאבק על קיום משחקי כדורגל בשבת עולה מדרגה: שכטר, צדק, ידין, ערן לוי ומאות שחקנים חתמו על המכתב הבהול שנשלח לראש הממשלה

(גודל טקסט)

לקראת החתימה הצפויה של ראש הממשלה על המשך קיום משחקי כדורגל בשבת, נשלח היום (17:45) מכתב בהול בו מפצירים מאות שחקנים שלא להכריח אותם להמשיך לשחק בשבת. בתוך 12 שעות נאספו למעלה מ-250 חתימות של שחקנים מליגת העל ומהליגה הלאומית, וקצב ההצטרפות ממשיך ועולה.

"לאורך כל ימות השבוע, אנו מתאמנים ומשחקים קשה, וכל מבוקשנו הוא לנוח עם בני משפחותינו ביום השבת, שהוא יום המנוחה הלאומי במדינת ישראל", נכתב. "שחקנים צריכים לנוח בשבת כדי להטעין מצברים ולצבור כוחות לאימונים ולמשחקים מוצלחים על המגרש במהלך כל השבוע. בבקשה ממך, אל תפגע בזכות היסוד הבסיסית שלנו כעובדים הזכאים ליום מנוחה שבועי, שהוא הבשורה ההיסטורית הכבירה שהעם היהודי הביא לאומות העולם!".

השחקנים מזכירים בעצומה את החלטות בית הדין לעבודה בתל אביב וקביעת שופטי בית המשפט העליון בעתירה לבג"ץ שהגישה בשמם "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית", הדורשת להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת ולא תוציא היתר להעסקתם בשבת בניגוד לרצונם. נכון לשעות הצהריים, חתמו על העצומה 257 שחקנים. בין החותמים שיר צדק (הפועל באר שבע), ערן לוי (מכבי נתניה), אביחי ידין (הפועל תל אביב) ואיתי שכטר (בית"ר ירושלים). 

כידוע, ראש הממשלה נתניהו אמור לתת היתר סופי ובכך לסיים את המאבק המשפטי הממושך שכמעט והוביל להשבתת הליגה בקיץ שעבר. החידוש הוא שלראשונה הצטרפו באופן פומבי שחקני ליגת העל וביניהם שחקני נבחרת ישראל למאבק, תוך שהם מביעים התנגדות לקיום משחקי ליגת העל בשבת. כזכור, משחקי הליגה הלאומית והליגות הנמוכות לא מתקיימים בשבת. 

איתי שכטר. לא רוצה לשחק בשבת (דני מרון)
איתי שכטר. לא רוצה לשחק בשבת (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי