דורכים במקום: עטר וקיארטנסון בועטים באותה משבצת

עטר
עטר | צילום: אריאל שלום

מכבי תל אביב בנתה מפלצת, אבל החלוצים פוגעים זה בזה. וגם: ראדי הוא ווינר שראוי לנבחרת, למה דור מיכה צריך להתחנן לזימון ומדוע לאשדוד כדאי להזדרז עם מכירת קינדה? עמיקם מסכם מחזור

(גודל טקסט)
1. מחזור ליגה אחרי שני משחקי נבחרת כושלים זו הזדמנות מצוינת להבין שהקלישאה לפיה "לא כל מי שטוב לליגה, טוב לנבחרת", היא לפעמים מעצבנת. הליגה התחילה טוב. יש פה כמה שחקנים שעד לפני חודש-חודשיים לא ידענו מי הם והיום הם מאיישים תפקידים שכבר שנים מוחזקים כבני ערובה אצל שחקני נבחרת. אם רק שלושה ליגיונרים פותחים בהרכב הנבחרת ותשעה מגיעים מהליגה, אולי באמת צריך לעשות פריש-מיש? הנה, השבוע העלה מישהו לפייסבוק את ניצחון הנבחרת על רוסיה ב-2007. היו שם שחקנים שאיש לא ספר לפני כן ומכיוון שזה היה גארבג' -טיים הם קיבלו הזדמנות ושיחקו פשוט מצוין. כולל כמה ילדים שהיום הם כבר מבוגרים. תיכף ניגע במהראן ראדי, אבל רבאק, אם יוסי בניון וטל בן חיים בגילם בנבחרת, למה בעצם ראדי לא? הוא לא לוקח פה אליפויות? הוא לא משחק בשלבי בתים? מה קורה פה?


ואם ראדי יכול להיות בנבחרת, רוסלן ברסקי לא יכול להיות? חנן ממן? שובל גוזלן? ולמה דור מיכה – עם 50 בישולים בגיל 25 – צריך להגיד שהוא כבר התייאש לחכות לזימון?




2. מכבי ת"א ניצחה אתמול. היא שיחקה פחות טוב מהפועל ב"ש, שכמעט ולא ניצחה. ההבדל הוא שמכבי בנתה מפלצת, כמו מכבי חיפה, אז יש לה אופציות מפה ועד להודעה חדשה. כתבנו כבר שמכבי מתאבדת על האליפות ושלמכבי חיפה יש סגל מפחיד, ואילו הפועל ב"ש ממשיכה לבחור שחקנים בפינצטה ולסכם ארבעה משחקים אחרונים בשלושה שערים. אם לא הבומבה של ראדי בהתקפה האחרונה, היא עם שתי נקודות מתוך תשע, שזה רזומה על שמו של ארתור וסרמיל הי"ד.



קיארטנסון יודע למי לפרגן (עדי אבישי)



עטר, כיבה את מכבי? (אריאל שלום)


אתמול שחטה סיטי את ליברפול ב-0:5 מהדהד. מה שאני אקח מהמשחק הזה היה הפרגון המדהים של קון אגוארו לגבריאל ז'סוס. אגוארו הגיע מול השוער ובמקום לבעוט, נתן הצידה לגבריאל. זה משהו שקשה להשיג בישראל עם שני חלוצים דומיננטיים, ודי להיזכר בארסנל ההתקפי של פ.ס.ז' ובתפוקה שלה כדי להבין. אתמול נכנס אלירן עטר למשחק כשקיארטנסון שם, והתחושה הייתה שמכבי נכבתה. שניהם טובים, שניהם פוטנציאל, אבל מרבע שעה כבר אפשר להרגיש שהם דורכים זה על המשבצת של זה.

 

3. גילוי נאות: אני אחד משלושת כותביו של האלבום '100 הגדולים בכדורגל הישראלי'. אחד מהמאה הוא מהראן ראדי, שעליו התקיים קונסוליום אינסופי, אם בשלה דרכו להיכלל בחבורה הזו או שמא ייפקד בכך מקומו של אייקון כדורגל אחר. והוא נכנס. קיבלנו רק תזכורת קטנה לאחד הבודדים שזכו כאן בחמש אליפויות רצופות, רק שבניגוד לשחקני הפועל פ"ת בשנות ה-50 וה-60, ראדי עשה זאת בשתי קבוצות ויש לפחות שליש מהציבור שבטוח שהשנה יעשה שישית רצופה ובכך ישבור את כל השיאים.


בעיטה נקייה, נכונה, מכוונת, מ-28 מטר, בדקה ה-95, כשהחמצן כבר התפוגג ועקבות הגיל כבר ניכרים, זה מהראן ראדי. אם הפועל ב"ש תחזור למרוץ האליפות היא תזכור את הגול הזה. הגיע לה לכבוש קודם, אבל היא לא כבשה כי יש לה בעיות בהתקפה, כי היא לא דורסנית ונדמה שנודף ריח של שובע, אבל היא ניצחה. ועוד על הבאזר. מאוד משמעותי.


תמיד משמעותי, ראדי (דני מרון)

 

4. היו אנשים שצחקו על ניר קלינגר כשירד עם מ.ס.אשדוד, שלא הצליח עם הפרויקט של אלדד פרי במכבי שעריים, כשהחליט לא להיות מאמן אלא מנהל ספורטיבי. צוחקים עליו עוד מימי הגלאקטיקוס.

 

להזכירכם: ניר קלינגר זכה באליפות בעונה הראשונה שלו כמאמן בליגת העל, מול קבוצה שהייתה גדולה עליו בכמה מספרים; ניר קלינגר עלה לליגת האלופות כסגן אלוף, היחיד בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. זה כשלעצמו היה אמור לתת לו ביקורת יותר טובה מכמה מושחזי קולמוס, חלקם אוהדי הקבוצה שהוא מאמן. אבל גם תחת העננה הזו, הפועל חיפה חווה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מזה 18 שנה. ובצדק.



קינדה, בקרוב יעלה פחות (דני מרון)


5. הזכרנו את אשדוד, זו שמכרה את אור אינברום ואת חאתם עבד אלחמיד בקיץ אחד. היא כבר מכרה את גדי קינדה למכבי ת"א? בלאומית הוא יעלה הרבה פחות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי