בבית"ר מאושרים: "ניצחון של הצהרת כוונות, יצרנו הרתעה"

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | עדי אבישי

בקבוצה מהבירה החמיאו ללבנדה על ניהול המשחק ב-1:2 על מכבי פ"ת, גולדברג נראה טוב בבכורה, הייסטר סוף סוף זכה לעדנה ומאחורי הקלעים של עסקת אדגר. ככה נראות חגיגות בצהוב-שחור. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

שביעות רצון זה אנדרסטיימנט לתחושה שקיימת בבית"ר ירושלים אחרי הניצחון הגדול 1:2 אמש (שני) על מכבי פתח תקווה במושבה. פרט למאזן המושלם, בקבוצה היו מרוצים מאופי שהוכיחו השחקנים בעשרה שחקנים, אחרי ההרחקה של מיקי סירושטיין בדקה ה-24, שגם גרמה לפנדל אותו בעט פנימה רומאריו פירס. הבעלים אלי טביב הגיע למשחק למרות שנחת רק לפנות בוקר חזרה מניו יורק, שם שהה גם בזמן הסופה במיאמי שבפלורידה. אחלה דרך להעביר את הג'ט לג.

"זה ניצחון שמהווה הצהרת הכוונות, זה יוצר ההרתעה", אמר גורם במועדון בסיפוק. המאמן גילי לבנדה זכה לשבחים מאנשי המועדון על ניהול המשחק הלא פשוט. לבנדה חיכה עד המחצית ולאחר התייעצות עם היועץ המקצועי אלי כהן לא היסס לוותר על חלוץ, אנתוני וארן, כדי להכניס את שון גולדברג, בהופעת הבכורה שלו לעמדת דווקא לעמדת הקשר, כשדוד קלטינס הוסט לעמדת הבלם. גולדברג זכה לשבחים על היכולת שגילה. קלטינס, שגם כן עשה עבודה טובה, התייחס בסיום המשחק על כך שהוא יכול לשחק במגוון עמדות: "יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לבצע מגוון תפקידים. גם גולדברג עשה עבודה מצוינת בקישור ואריק סאבו כמגן. כל משחק טוב נותן ביטחון, לא משנה באיזה תפקיד. זו חוויה לשחק ליד אנטואן קונטה, אפשר ללמוד ממנו המון. שחקן ענק".

על הניצחון בעשרה שחקנים הוסיף: "גרמנו לזה להיראות כאילו זה לא משפיע עלינו. הראינו המון אופי. זה מעיד על קבוצה חזקה הניצחון הזה. זה משחק חוץ כביכול, אבל הקהל גרם לנו להרגיש כמו במשחק בית. מה גם שאנחנו רגילים לאצטדיון הזה (המושבה שימשה כבית חלופי במקום טדי – נ"צ)".

קלטינס עשוי להמשיך בתפקיד הבלם במקומו של סירושטיין המורחק בשבת מול הפועל חיפה, במפגש בין שתי המושלמות היחידות בליגה. טל כחילה, שלא היה בסגל אתמול, סובל משני שברים באפו והוא בספק גם למחזור הקרוב. כחילה כזכור שבר את האף גם לפני המחזור הראשון ונעדר מה-0:3 מול מכבי תל אביב. החלוץ איתי שכטר, שסובל מקרע בשריר הירך האחורי, גם כן בספק לשבת והסיכויים שיהיה בסגל נמוכים מאוד.

בחזרה לניצחון, מרסל הייסטר, שספג לא מעט ביקורות לאורך השנה וקצת שלו בקבוצה, זכה גם כן לשבחים, ולא רק בגין שער הניצחון שכבש בדקה ה-78. "הוא מגלה יותר אחריות בצד ההגנתי", החמיאו במועדון. גם עידן ורד, ששוב "דפק כרטיס" עם שני בישולים, וז'אורז'יניו, שכבש שער שני ברציפות, זכו לשבחים על יכולתם. הקשר הברזילאי עושה רושם עבר את קשיי ההסתגלות, שבאו לידי ביטוי בעיקר בכושר הגופני בשלבים מוקדמים יותר של העונה. אגב כושר, בסביבת המועדון הסבירו את ההצלחה גם בשל הכושר המצוין שמצויים השחקנים וכפועל יוצא הרעיפו מילים חמות על מאמן הכושר שלומי ודררו. "הוא הכי טוב בארץ", אמרו.

שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. הצהרת כוונות (עדי אבישי)

מעבר לכל השמות שקיבלו מחמאות, מי ש"גנב את ההצגה" הוא ללא ספק פול אדגר אקוקו. הקשר החוף השנהבי בן ה-19 נכנס בדקה ה-74 במקום קלאודמיר פריירה והחל במהלך של שער הניצחון. מי שמייצג את השחקן הוא עורך הדין אבישי ריינמן, שמלווה את הקבוצה מקרוב כבר כשני עשורים. בעבר שימש כעו"ד של עמותת האוהדים והוא אף זה שהכניס את הסעיף שמחייב את ארקדי גאיידמק, הבעלים הקודם, למסור את הקבוצה ללא תמורה. אותו סעיף סלל את דרכו של טביב בעצם לקבוצה. אגב, ריינמן שימש כקוון בליגת העל עד 2011.

ריינמן, מתעסק ביומיום בעיקר בתחום המשפטי, אך גם עוסק מעט בייצוג שחקנים. הוא אחראי על הגעתם של איסומעילה לינגאנה ודידייה ברוסו בזמנו להפועל רמת גן. ריינמן קיבל המלצה על אדגר מסוכן שחקנים בחוף השנהב עמו הוא עובד. ריינמן דיבר עם נציג הבעלים אלי אוחנה וגם עם הסקאוט ניר אפרתי. האחרון התלהב והקשר הגיע למבחנים. אדגר הרשים במבחנים, אך נראה היה שלינדזי רוז נמצא בדרך במה שהיה ממלא את מכסת הזרים. ההנחה הייתה יושאל מאקנס, מהליגה הפינית השנייה, כשלבית"ר תהיה אופציית רכישה, והחוף השנהבי יתחשל בליגה הלאומית.

שלושת ה'אלי'. שביעות רצון גדולה (עדי אבישי)
שלושת ה'אלי'. שביעות רצון גדולה (עדי אבישי)

יחד עם זאת, הבלם הצרפתי לא הגיע, וגם אדם לאנג לא הצטרף בסוף בשל הסברה בצוות המקצועי שהוא לא מהיר דיו ומיקי סירושטיין, טל כחילה ואנטואן קונטה מספיקים כדי לעשות את העבודה במרכז ההגנה. במקביל, אדגר, שגרר התעניינות גם מצד קבוצה בליגה הצרפתית הבכירה, המשיך להרשים, כשלצד יכולת פיזית מרשימה הוא ניחן באיכויות טכניות, שבהן ניתן היה לחזות אתמול. הכל הוביל לכך שבבית"ר החליטו להשאיל את הקשר במתווה המקורי, אך עם שינוי אחד בולט – הוא יהיה הזר השישי בסגל. במשחק האימון בשבוע שעבר מול הפועל ראשון לציון הוא בישל לאמיר עגייב בניצחון 0:2 ואתמול המשיך לעשות את מה שבבית"ר רואים כבר זמן רב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי