האם פארסת הפנדלים של הפועל ב"ש מתקרבת לסיומה?

שיר צדק
שיר צדק | אודי ציטיאט

שיר צדק קנה את מקומו כבועט הקבוע של האלופה בזכות השער מהנקודה הלבנה ב-1:2 על לוגאנו. בכר שלח רמז עבה לאוחנה, תיבדק האפשרות להחזיר את אלקרינאווי בינואר ומה קורה לקואנקה. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הביצוע המושלם של שיר צדק, שדייק אמש (חמישי) מהנקודה הלבנה והבטיח למעשה את ה-1:2 על לוגאנו, עשוי להשתלם לו בטווח הקרוב. עד הודעה חדשה, או החטאת פנדל נוספת, יהיה צדק הפנדליסט של האלופה. מתחילת הקמפיין האירופי העונה נפסקו לזכות האדומים ארבעה פנדלים, כאשר היחיד שכבש היה צדק.

פעמיים הוא ניגש לנקודה הלבנה, ובשני המקרים הבקיע. 100 אחוזי הצלחה למספר 5 לב אדום. תומאש פקהארט שהחטיא בשלומיאליות את הפנדל הראשון במשחק אמש, מצטרף לג'ון אוגו וטוני וואקמה שהחמיצו לפניו. על החטאות הפנדלים בעונה החולפת אפשר לחבר מהדורה מיוחדת. "מה אתם רוצים שאני אגיד? אוקיי, צדק יהיה בועט הפנדלים שלנו מעכשיו", אמר המאמן ברק בכר בלי יותר מדי התלהבות. "גם 50 אחוזי הצלחה זה לא רע".

הדחתו של מיכאל אוחנה מהסגל עברה בשקט יחסי, בעיקר בשל יכולתו הווירטואוזית של מאור מליקסון, המצטיין במגרש. בישול הגול הראשון לדן איינבינדר הזכיר לזקני העיר את "כדורי השוקולד" שבהם פיטם מאיר ברד האגדי את החלוצים בימי האליפות העליזים של אמצע שנות ה-70. "ידענו להסתדר עם וואקמה, אבל לא הייתה לנו תשובה למליקסון", הודה פיירלואיג'י תמי, מאמנה של לוגאנו.

כלפי חוץ לא נראה שמיכאל אוחנה לקח קשה מדי את החופשה המאולצת שנכפתה עליו. שיערו מסורק לאחור, חמוש במשקפיים, ישב הרכש האשדודי ביציע וראה את חבריו מסתדרים בלעדיו. מיכאל עלה על אזרחי, ובדל חיוך לא הופיע על פניו של מאמנו כשסיפר שמדובר בסיבות מקצועיות. ביום ראשון, מול בני יהודה בליגה, אוחנה אולי יחזור לסגל. "ייתכן שהוא יתלבש למשחק הקרוב, ואולי גם ישחק. הכל תלוי בו", אמר בכר ושלח רמז עבה לקשר ולסביבתו הקרובה.

שיר צדק. הפנדליסט הקבוע (אודי ציטיאט)
שיר צדק. הפנדליסט הקבוע (אודי ציטיאט)

לרשימה הבלתי נגמרת של הפצועים הצטרפו דור אלו (התכווצות בשריר התאומים), מיחאי קורהוט (מכה יבשה) ותומאש פקהארט ("רגל עץ"), אבל שלושתם צפויים להיות כשירים להתמודדות מול מחזיקת הגביע.

ניצחונותיהן של באר שבע ושל סטיאווה בוקרשט מציבות את שתיהן בשני המקומות הראשונים. במחזור הבא (28 בספטמבר) יתארחו פקהארט וחבריו אצל ויקטוריה פלזן, ותוצאת תיקו מול האלופה הצ'כית תשפר משמעותית את סיכוייהם לסיים את הבית המוקדם במקום המוביל לשלב 32 האחרונות במפעל. "נשארו עוד חמישה משחקים וזה עדיין מוקדם לגבש מסקנות אחרי מחזור משחקים אחד בלבד", סבור השוער גיא חיימוב.

לאחר פתיחת עונה מהוססת, וגול אחד יותר מדי ברשתו בסיכום שני המשחקים עם מאריבור, חיימוב מהדק את אחיזתו בכפפות. אין לו ספק שקבוצתו עלתה על המסלול הנכון, ופיזרה סימנים מעודדים כשפתחה ברגל ימין את מחזור הפתיחה של הליגה האירופית. "זו באר שבע שרצינו לראות, ומפה והלאה נרצה להמשיך באותה הדרך", אמר השוער המשתפר בסיום המשחק.

מיכאל אוחנה. בכר שלח לו רמז עבה (אודי ציטיאט)
מיכאל אוחנה. בכר שלח לו רמז עבה (אודי ציטיאט)

באופן יוצא דופן, יחסית למשחקים הקודמים בזירה האירופית, נראו אמש לא מעט קרחות ביציעי טרנר. את עודפי הכרטיסים בקופות יש המסבירים בחוסר האטרקטיביות של היריבה משווייץ, ואולי גם בעובדה שמבצעי ההנחות לקראת החגים טרם הגיעו לטרנר.

"יצרנו לעצמנו את הציפיות, וזה כבר סימן טוב", הדף חיימוב את הניסיון להקטין מגודל ההישג. במשחק עצמו נרשמו לזכותו כמה הצלות מרשימות, ששכנעו את אחרוני המתלבטים בנוגע לזהותו של השוער מספר 1 בבירת הנגב. "המון שנים יצא לי להתחרות על מקומי, והעובדה הזאת דווקא הוציאה ממני דברים טובים. לא רק אני, אלא כולנו עשינו עבודה טובה נגד השוויצרים".

איסק קואנקה. מה קורה לו (אודי ציטיאט)
איסק קואנקה. מה קורה לו (אודי ציטיאט)

חלון ההעברות של ספטמבר רק נסגר, וכבר יש מי שמשקיף לעבר החלון שייפתח בחודש ינואר. יכולתו הגבוהה של עמראן אלקרינאווי, שהושאל מטרנר לעכו, לא נעלמה מעיניהם של ראשי הקבוצה, וייתכן שתיבדק האפשרות לקצר את תקופת השאלתו ולהחזירו הביתה כבר בחודש ינואר.

בצוות המקצועי מקווים שאיסק קואנקה ידביק את הקצב ויכנס לעניינים במקביל להשלמת תהליך החלמתו מהפציעות שהשביתו אותו למשך תקופה ארוכה. הקשר הספרדי סיים עוד ערב על הספסל, ולא ברור מתי יהיה חלק מהרוטציה של בכר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי