עייפות החומר: הענק מהדרום חזר ל-35 דקות בלבד

טוני וואקמה
טוני וואקמה | אודי ציטיאט

הפועל באר שבע הזכירה את הימים הגדולים בפתיחת המשחק עם מלכודות הדבש של בכר, ואז התעייפה. וואקמה לא היה חד, איינבינדר איחר בסגירות והשחקנים נראו מותשים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

משחק מוזר היה אתמול (חמישי) בטרנר. משחק ראשון בליגה האירופית, פתיחה טובה לשלב הבתים ובכל זאת מעט מאוד חיוכים מצד האוהדים שיצאו בתחושה שהקבוצה שלהם לא הבריקה.

אבל נתחיל עם הדברים הטובים, ויש לא מעט. 35 דקות ראשונות נפלאות של הפועל באר שבע, לא פחות. לחץ של 6-7 שחקנים על הנעת הכדור של השווייצרים יצרה אין סוף הזדמנויות גם אחרי החטאת הפנדל הראשון. ברק בכר ידע שהשווייצרים אוהבים להניע כדור מאחור ולבנות את ההתקפות אז הוא בנה להם מלכודת דבש.

תומאש פקהארט לחץ את הבלם השמאלי, וואקמה איפשר לשוער מסירה נוחה לבלם הימני מבין השלושה, סטיב רורייה, ומיד אחר כך הגיעה התנפלות של שחקני האלופה ומשם הדרך לחטיפות כדורים הייתה קצרה. בדקות הללו ב"ש נראתה נפלא והעניקה את התחושה שהענק מהדרום חזר.

הבעיה היא שכל הטוב הזה נגמר בדקה ה-35, מה שאיפשר ללוגאנו להיכנס למשחק. במחצית השניהי היכולת של האלופה הידרדרה עוד יותר וחזינו במחצית חלשה של הקבוצה מבירת הנגב. חדי העין הבחינו בלא מעט שחקנים שמתרסקים אל הדשא. זה קודם כל בגלל כושר גופני או ליתר דיוק עייפות החומר, כן עייפות החומר כבר בספטמבר. מכת הפציעות הבלתי נגמרת גרמה לכמות קטנה יחסית של שחקנים שיכולים לקחת חלק במעמסה והחבורה הזו כרגע נראית מותשת. העניין השני הוא העניין הפסיכולוגי, עם כל ההתקדמות, הפועל ב"ש עוד לא מספיק חזקה בתחום הזה.

טוני וואקמה. עייפות החומר (אודי ציטיאט)
טוני וואקמה. עייפות החומר (אודי ציטיאט)

מאמן לוגאנו פיירלואיג'י תמי יכול בקלות לקחת כמה שיעורים מיובל נעים איך לעצור את וואקמה. הניגרי קיבל חופש פעולה הרבה יותר מהרגיל והוכיח שהוא לא שכח לשחק, אבל כמו במשחקים האחרונים הוא היה מאוד לא מדויק. למרות זאת, אין סיבה לדאגה. שער או בישול יחזירו לו גם את החדות. זה רק עניין של זמן. איינבינדר, שכבש את השער הראשון, משחק מצוין כל עוד יש לו כוח. אתמול זה הספיק ל-65 דקות ואז הוא פשוט התעייף ואיחר כל הזמן בחזרה לעמדות.

באר שבע צריכה להיות יותר יציבה במשחק שלה ולהגדיל את כמות הדקות הטובות, 35 זה מעט מדי. הניצחון אמש היה כנראה על הקבוצה החלשה בבית, אבל הניצחון יוצר רף חשוב בטבלת הבית למי שרוצה לעלות. עכשיו הלחץ הוא על ויקטוריה פלזן וסטיאווה בוקרשט שיהיו גם הן חייבות לנצח בבית את לוגאנו. מי שתאבד נקודות מול השווייצרי, ככל הנראה תמצא את עמה בחוץ.

ברק בכר. אבוקסיס מחכה לו (אודי ציטיאט)
ברק בכר. אבוקסיס מחכה לו (אודי ציטיאט)

האלופה יוצאת עכשיו למשחק ליגה מול בני יהודה, ואתם יכולים להיות בטוחים שיוסי אבוקסיס יכין את הקבוצה שלו הרבה יותר טוב מההכנה שעשתה לוגאנו. אם באר שבע תצלח גם את המשחק הקרוב, היא צפויה לצבור ביטחון שישחרר את הלחץ לקראת ההמשך.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי