רפואה התפטר ממכבי פ"ת: לקח ללב את פתיחת העונה

קובי רפואה
קובי רפואה | מאור אלקסלסי

המאמן החליט לעזוב את מלאבס אחרי שלושה הפסדים רצופים: "כבר כמה שבועות זה לא אותו קובי. הלבטים החלו אחרי מכירת מלמד". שרון מימר, שדחה את הפועל רעננה, יחליפו

(גודל טקסט)

זו ללא ספק לא תחילת העונה שלה ציפו במכבי פתח תקוה. המלאבסים ספגו אתמול (שבת) את הפסדם השלישי ברציפות מתוך ארבעה משחקים, כאשר נכנעו 3:1 לעירוני קריית שמונה, והמאמן קובי רפואה בחר הבוקר לסיים את דרכו במועדון בעקבות התוצאות האחרונות. רפואה בן ה-43 סיים את הקריירה כשחקן במכבי פ"ת ועבד כמאמן במחלקת הנוער. בעונת 2013/14 שימש כמאמן הקבוצה בצוותא עם ייטב לוזון וכעבור שנתיים שב אליה והוביל אותה אשתקד למקום הרביעי. 

בסיום המשחק הודיע המאמן קובי רפואה על כך שהוא שוקל להתפטר, ולאחר שעות של לבטים הודיע הבוקר לראשי המועדון על החלטתו בפגישה עם שינו זוארץ. רפואה הלך אמש לביתו לאחר המשחק והבטיח לחשוב, לא ענה לטלפונים ונראה כי העדיף כמה שעות של שקט, כך לפי אנשים בסביבתו הקרובה, עד שהחליט לעזוב סופית. כעת נראה שנסללת דרכו לבית"ר ירושלים, שם הוא יצטרף לגיל לבנדה כמאמן הראשי או כיועץ המקצועי כפי שהיה עם אלי כהן. רפואה נחשב למקורבו של הבעלים אלי טביב. 

שחקנים בקבוצה נכנסו להלם כששמעו שרפואה כנראה יתפטר, אך היו גם מי שטענו שזה לא מפתיע. בקרב השחקנים ישנה תמיכה גורפת במאמן ושחקן בכיר אמר לספורט1: "אנחנו בסך הכל במחזור הרביעי ובמרחק סביר מהפלייאוף העליון". מתחת לפני השטח, בפ"ת יודעים כי יהיה עליהם למצוא מאמן במהרה והמועמד המוביל הוא שרון מימר – שלספורט1 אף נודע כי בשעה זו הוא נפגש עם אבי לוזון, הנחשב כידוע לאיש החזק במועדון.


עומר גולן
המנהל המקצועי של מכבי פתח תקווה מסר הערב לספורט1: "מאוד מצער אותי שהגענו למצב כזה שקובי מרגיש צורך לעזוב מאוד מאכזב אותנו לפתוח עונה ככה וגם לפני החג היה בנו רצון לנצח בק"ש בשביל האוהדים והבעלים אבל כנראה שכרגע אנחנו לא מספיק טובים. מי כמוני יודע כמה נזיל כדורגל ונעשה הכל בשביל לצאת לדרך חדשה כמה שיותר מכאן זה המקום גם לאחל לשרון בהצלחה ונקווה שיהיה כך כבר מהמחזור הקרוב. אם התאכזבנו מקובי? התאכזבתי באופן כללי ולא מאף אחד ספציפי וכרגע אנחנו נשב ונחליט על ההמשך לא נעשה צעדים חפוזים".


מימר. המועמד המוביל של ראשי מכבי פ"ת (דני מרון)

במכבי פתח תקווה מודעים לכך שמימר היה קרוב לסיכום בהפועל רעננה, שפיטרה אמש את דודו אברהם, אולם מימר מעדיף להגיע למלאבס, כך לפי גורמים במועדון, וכעת ישנו הניסיון להשלים את המהלך. עוד לפני ההחלטה ללכת על מימר, גם שמו של אופיר חיים הוזכר כמועמד לקבוצה. יש לציין שגם עוזר המאמן נמרוד קוסטיקה התפטר ביחד עם רפואה.

בסביבת המועדון הרגישו כבר זמן לא מועט אצל רפואה תסכול. "זה כבר כמה שבועות שזה לא אותו קובי. הוא לוקח ללב את מה שקרה בפתיחת העונה וידע שהציפיות בעקבות השנה שעברה יכולות לפגוע", אמרו במועדון. מספר שחקנים בכירים במועדון אף שוחחו איתו לאחרונה. כבר לאחר מכירתו של גיא מלמד, שוחח רפואה עם ההנהלה בתקיפות ונראה שכבר אז נוצרו אצלו הלבטים לגבי המשך דרכו. 


"עדיין במרחק סביר מהפלייאוף העליון" (מאור אלקסלסי)

בחזרה למשחק: המחצית הראשונה לא נעלמה מעיניו של אבי לוזון, שבמחצית ירד לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "תלכו להתעורר, ושלא תתפרקו". שחקנים בקבוצה לא מעודדים מיכולת הקבוצה ואחד מהם סיפר: "אי אפשר להגיד שאין פה שחקנים טובים, אבל העסק פשוט לא מתחבר. איך שזה נראה הקבוצה הזאת הולכת לתחתית. אנשים צריכים להבין שמקום שישי השנה והעפלה לפלייאוף עליון יהיו בגדר הישג".

בנוסף לכל הצרות, גם יובל אבידור שהרגיש מתיחה בשריר הירך האחורי זכר למשחק מול ביתר ירושלים, החמיר אמש את הפציעה והוחלף בשלב מוקדם. אבידור צפוי לעבור בדיקה על-מנת להעריך את מצבו, אך לפי ההערכה הראשונית צפוי להיעדר לפחות כשבועיים.


רפואה. החליט לסיים את ההתקשרות במלאבס (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי