בית"ר עשויה לשוב לאופציית גוטליב, ביקורת על קליימן וקונטה

בוריס קליימן
בוריס קליימן | אודי ציטיאט

בבירה קיוו להישאר לבד בפסגה, אולם 3:3 דרמטי מול הפועל חיפה קבע חלוקת נקודות ובקבוצה אמרו בתסכול על השוער: "ארבע בעיטות היו, קח כדור אחד". הייסטר ייענש, מחמאות לוורד: "הוא חייב להיות בנבחרת"

(גודל טקסט)
 הכל חייב להיות סוער בבית"ר ירושלים, גם על המגרש וגם מחוצה לו. כל כך קיוו בקבוצה מהבירה להיות בודדים בפסגה אחרי המשחק אמש (שבת) מול הפועל חיפה, אבל שער של עדן בן בסט בבעיטה חופשית קבע 3:3 מדהים בדקה ה-94.


"הפקרנו את החלק האחורי, במקום להניע כדור בדקות האחרונות, עם יותר אחריות, ולהרוג את הזמן", אמרו בקבוצה, "שיחקנו רולטה בסוף. ארבעה שחקנים עמדו ולא חזרו להגנה". מי שזכה לביקורת הוא הבלם אנטואן קונטה, שהורחק וגם גרם לבעיטה החופשית שהפכה לשוויון. גם מרסל הייסטר זכה לביקורת על כך ששפך מים לעבר צוות השיפוט בראשותו של זיו אדלר, ירק וקילל. "הוא עשה שטות", אמרו בקבוצה. המגן צפוי לעמוד לוועדת משמעת פנימית וגם לספוג הרחקה מבית הדין. בקבוצה כעסו על השניים שקיבלו אדומים מיותרים, בטח נוכח הדלילות בחלק האחורי. מי שעוד לא יצא נקי הוא השוער בוריס קליימן. "ארבע בעיטות נבעטו לשער, קח כדור אחד", אמר בתסכול גורם בקבוצה.




לגבי הכנסתו של איתי שכטר במצב של 2:3, ללבנדה פשוט לא היו אופציות הגנתיות על הספסל לאור הרחקתו של מיקי סירושטיין והעובדה שטל כחילה לא היה בסגל. שכטר עצמו לא פתח, אף על פי שזו הייתה המגמה אחרי האימון המסכם, היות ולבנדה סבר שהוא לא כשיר לחלוטין מבחינת כושר המשחק, אחרי שערך אימון וחצי בעשרת הימים האחרונים. לגבי היעדר האופציות בהגנה, כחילה היה אמור לשחק עם מסיכה מיוחדת זכר לשני השברים באפו, אך בצוות הרפואי לא רצו לקחת סיכון. אפרופו אותו מחסור בשחקני הגנה, במועדון יכנסו חזק לתמונה בנושא אדי גוטליב, אם תביעתו להשתחרר מהפועל תל אביב תתקבל והוא יהפוך לשחקן חופשי.



עידן ורד. "אוי ואבוי אם הוא לא יהיה בנבחרת" (אודי ציטיאט)


מי שכן זכו למחמאות מטבע הדברים הם כובשי השערים – עידן ורד וז'אורז'יניו. "ורד זה תופעה", החמיא גורם בקבוצה לקשר שהבקיע צמד, "אוי ואבוי אם הוא ישחק כך גם במחזור הקרוב ולא יוזמן לנבחרת". ורד איים על השער ארבע פעמים (שלוש למסגרת) ורץ מרחק כולל של 10.7 ק"מ, כשבמחצית השנייה הוא עבר למרכז, מתחת לחלוץ. בנוגע לברזילאי, שהחליף מקומות כובש הצמד וכבש שער משחק שני ברציפות, אמרו במועדון כי הוא הצליח לעשות את ההתאמה מסגנון המשחק בבני סכנין – שהתבסס יותר על מתפרצות – לסגנון היוזם יותר בבית"ר. ז'אורז'יניו איים על השער שלוש פעמים ובכל ההזדמנויות פגש את המסגרת.


הקשר דוד קלטינס סיכם את המשחק: "במחזור הרביעי מותר לאבד נקודות, נבוא דרוכים למשחק הבא. היינו צריכים לעשות 2:4 ולגמור את המשחק, זה היה בידיים, אבל זה הכדורגל. יכול להיות שסבלנו מחסור ריכוז. לא רוצה לדבר על חוסר אחריות. הפועל חיפה כבשה משלושה מצבים שלושה שערים, זה דבר נדיר. ההתקפה שלנו מצוינת וגם ההגנה שלנו בסדר גמור, למעט המשחק הבא. יכול להיות שאחזור לעמדה אחורית יותר בגלל הרחקות, אעשה מה שמבקשים ממני בקבוצה".


ואי אפשר בלי נושא המאמן. שמו של לא אחר ממאמנה המתפטר של מכבי פתח תקווה קובי רפואה עלה במועדון. רפואה הוא חבר קרוב של הבעלים אלי טביב והשניים מרבים להיפגש על בסיס קבוע, וכך גם היה בשבוע שעבר. אחרי התפטרותו הבוקר, ייתכן שתתחזק מועמדותו להגיע ולבית וגן. שם נוסף שנמצא על הפרק, ומחזיק כמו רפואה בתעודת פרו, הוא של זיו אריה, ששימש בעונה שעברה כעוזרו של רן בן שמעון עד שעבר לאמן בגיאורגיה את קבוצת דילה גורי, אותה עזב בהמשך. במקרה שאריה יגיע, לבנדה ישמש כסמכות המקצועית הבכירה.



לבנדה. קיים גם התרחיש שהוא יהיה הסמכות המקצועית (אודי ציטיאט)


הקבוצה הוציאה הודעת התנצלות לאוהדים בעקבות העיכובים בכניסות: "אנו מתנצלים בפני כל אוהד ואוהדת אשר חוו חוסר נעימות בגלל קשיים כאלו ואחרים, בין אם מדובר באלו התלויים ישירות באחריות המועדון ובין אם לאו", נכתב בהודעה בין השאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי