בכר לא מפסיק להפתיע, אלו מאותת לאלישע לוי?

ברק בכר
ברק בכר | עדי אבישי

ההרכב הניסיוני שהעלה מאמן הפועל ב,ש שוב הוכיח את עצמו, המגן ממשיך במגמת השיפור לעיני מאמן הנבחרת, שמחפש מחליף לבן ביטון הפצוע. "לא מתעסק בזה", אמר השחקן. הקבוצה ערכה הרמת כוסית לקראת השנה החדשה

(גודל טקסט)
הרכב מנצח לא מחליפים? הצחקתם את ברק בכר, שהציב אמש (ראשון) הרכב ניסיוני מול בני יהודה ולקח את כל הקופה כשניצח 0:1. בדרך העולה לכיוון הצמרת הקפיץ בכר את ניב זריהן ואת מוחמד גדיר מהספסל, העלה את הבלם חאתם עבד אלחמיד במקום לואיי טאהא, והסיט את מאור מליקסון מהכנף לקישור.


מאמן האלופה שומר בסוד את מהלכיו. הרצון להפתיע את היריבה בוער כאש בעצמותיו, וגובר על רצונם של השחקנים המתנדנדים לדעת מה הולך לקרות איתם לפני שריקת הפתיחה. אמנות הדיס- אינפורמציה אף היא הולכת ומשתבחת בטרנר. "ממני לא תקבלו את ההרכב המשוער", אמר בכר לעיתונאים שניסו "לחלוב" ממנו מידע.




מכיוון שגם השחקנים ברובם המכריע מחוץ לעניינים, פורחות הספקולציות. בחסות הרכבים דמיוניים שמתפרסמים מעת לעת במדיה נהנה בכר מיתרון פסיכולוגי על מאמני היריבות שמגששים באפלה, ונופלים בזה אחר זה במלכודת שטומן להם המאמן הבכיר.



בכר. לא מפסיק להפתיע (עדי אבישי)


"קשה מאוד להתכונן למשחק מול קבוצה שכל הזמן מחליפה את ההרכבים שלה ומשנה את השיטות תוך כדי משחק", הודה שי ברדה, עוזרו של מאמן מכבי נתניה, סלובודן דראפיץ', לאחר התיקו (1:1) במחזור הפתיחה. באותו משחק, בכר העלה את קבוצת המילואים לכר הדשא כדי לשמור על שחקניו הבכירים לקראת גומלין פלייאוף ליגת האלופות מול מאריבור. במקרה הזה, ההימור נכשל: שתי נקודות ליגה אבדו, הלך גם הכרטיס לשלב הבתים של הצ'מפיונס.


עד להתאוששותו של בן ביטון, יש לדור אלו סיבות טובות להרגיש שמעמדו יציב ובטוח בהרכב. מגן הרכש ממכבי פתח נמצא במגמת שיפור, ואתמול הוא הרגיש כמו בבית על כר הדשא במושבה. לעיניו של מאמן הנבחרת, אלישע לוי, שמחפש חלופה לבן ביטון לקראת צמד המפגשים עם ליכטנשטיין וספרד ב-6 וב-9 באוקטובר, הציג אלו יכולת טובה, ובסיום המשחק הגיב בשפתו הציורית לשאלות שהופנו אליו. "האם אתה חולם לשחק בנבחרת?", נשאל אלו. "אני לא מתעסק בזה, אלא בהצלחה של הפועל באר שבע", ענה המגן וכמעט הרדים את מראייניו.



אלו. לא היסס להשתמש בקלישאות (עדי אבישי)


הקלישאות המשיכו לזרום מפיו של המגן התוקף: "לא אשקר, אני אוהב מאוד את המגרש הזה. עשיתי פה הרבה דברים יפים, ואני שמח שניצחנו. השגנו ניצחון חשוב, וממשיכים הלאה. החוכמה היא לשמור על המשכיות. הנה כבר במחזור הקרוב מצפה לנו משחק מאוד קשה מול הפועל חיפה".


בעוד החלק הקדמי סובל ממעצורים בקנה, הרי שהחלק האחורי של האדומים עושה את העבודה. השוער גיא חיימוב שמר על רשת נקייה במשך 180 דקות, והתיאום בין הבלמים והמגינים משתפר בהדרגה. אבל אצל אלו, כולם ראויים למחמאות על מלאכת האיטום: "משמח אותי ששמרנו על השער נקי, וזה לא רק בגלל התייצבות ההגנה. כל הקבוצה ביחד נלחמת, משחקת מהר, לוחצת. זהו. רק שנמשיך ככה".


הרחקתו של צ'יבוטה הקלה את המלאכה על האלופה, ומי שהיה במרכז העניינים לפני שמאוויס יצא מאיפוס, היה המגן אלו. נפילה דרמטית, וחצי גלגול הובילו בקלות לשליפת האדום לכוכבה של השכונה. "לא קרה שום דבר עם הקהל של בני יהודה", היתמם אלו. "הם חשבו שלא מגיע לצ'יבוטה אדום. לא יודע מה היה שם, נפלתי על הרצפה, ואז שמעתי שהוא קיבל צהוב שני. לא מתייחס לזה". את הכותרת, שאולי תופיע ב"הוצא מהקשרו", סיפק אלו בסיום הריאיון, כשהתייחס למצבו: "לא עליתי פצוע, פשוט התכווץ לי השריר במשחק הקודם והיו לי קצת כאבים, אבל הכול בסדר".



שהר. בקבוצה מעודדים מחזרתו (עדי אבישי)


בקבוצה שואבים עידוד מחזרתו של בן שהר לכר הדשא לאחר היעדרות של חודשיים בגלל שבר במפרק הבריח. חדי העין הבחינו במלך השערים של האלופה כשהוא מנשק את החולצה האדומה לפני הצטרפותו למשחק במחצית השנייה. "הכתף בסדר, והתנועה החדה שלי תופיע במשך הזמן", התחייב שהר. "גם הגולים יבואו, אני בטוח. העיקר שניצחנו".


הבצורת החלקית שפקדה את החלק הקדמי לא מדאיגה את שהר: "יש לנו חלוצים מצוינים בקבוצה, ובקשר אליי, בכל פעם שבכר יקרא לי אתייצב למשימה". 


אלונה ברקת במהלך הרמת הכוסית (ליאור מוסקוביץ)
אלונה ברקת במהלך הרמת הכוסית (ליאור מוסקוביץ)


הקבוצה קיימה בצהריים הרמת כוסית לרגל השנה החדשה בהשתתפות השחקנים, חברי ההנהלה, הספונסרים וראש העיר רוביק דנילוביץ'. בעלי המועדון אלונה ברקת אמרה במהלך האירוע: "הייתה לנו עונה מקסימה בשנה שעברה עם זכייה בתארים רבים. הכי מדהים היה לשמוע את הקולגות שלנו מפרגנים על האווירה והחוויה באצטדיון טוטו טרנר בזכות הקהל המדהים שלנו. אני מקווה שגם השנה תהיה שנה שבה נזכה בחוויות כאלה. אני מקווה שהשנה נמשיך את הדרך שלנו, על כיבוד היריב וכיבוד האחר . אלה ערכים שחשובים לנו.גם השנה נמשיך לחלום ושיהיה חג שמח לכל השחקנים ולכל אזרחי מדינת ישראל".

 

 




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי