קמיל ואצק: "ישראלים הם אינדיבידואליסטים, היו מכות באימונים"

ואצק
ואצק | דני מרון

"הייתי חלק ממושבת מנודים במכבי חיפה", "כשמסרתי במהלך המשחק, ידעתי שלא אקבל את הכדור בחזרה", "גיא לוזון לא רצה את כל הזרים של רנה מולנסטיין". אקס הירוקים יורה ללא הכרה

(גודל טקסט)

קמיל ואצק שוחרר ממכבי חיפה לאחר שבועות בתור "מנודה" ובסופו של דבר וחתם בוורוצלאב הפולנית. כעת, בראיון בפולין, הוא שופך אור על תקופה עגומה מבחינתו וחושף סיפורים מחדר ההלבשה של הירוקים: "המועדון עשה הכל כדי להתיר את החוזה שלי. כל יום התאמנתי עם חמישה חברים שהיו באותו מצב כמוני. אלו אפילו לא היו אימונים רגילים. קראו לזה 'מושבת המנודים'. היה אפילו מאמן שבדק מה אנחנו עושים", סיפר הצ'כי. 



"היו לנו חוזים והמועדון צריך לשלם, אבל הוא עודד אותנו להתיר אותם. לא רציתי לשבת בחוץ ולקבל כסף. שוב ושוב אמרתי לאסף בן דוב (המנכ"ל) שאני מוכן לשבת ולמצוא פתרון. יכולתי לעזוב ברגע שקבוצה הייתה רוצה אותי. ברגע שהגיעה ההצעה משלאסק, הגענו לסיכום במהרה. הם שילמו לי כמה משכורות ושחררו אותי ללא תמורה", המשיך ואצק. 


מכות באימונים. ואצק (ערן לוף) 


ואצק סיפר שגם לודוביק אוברניאק היה במצב דומה: "נפגשנו וזה מצחיק כי אני צ'כי, הוא צרפתי, דיברנו פולנית ואני לא יודע מי עשה את זה גרוע יותר. גם הוא היה מנודה כשאני הגעתי לישראל. היה לו חוזה גבוה והכריחו אותו לעזוב".


העונה בישראל: "זו הייתה שנה שלמדתי ממנה. נהניתי להתאמן תחת רנה מולנסטיין, שעבד 12 שנה במנצ'סטר יונייטד והיה עוזרו של אלכס פרגוסון. למדתי ממנו הרבה. בתקופתו, כשהייתי בריא, שיחקתי בכל המשחקים. הבעיה הייתה שלא שיחקתי בתפקיד המקורי שלי. שיחקנו עם שני קשרים אחוריים ואני אחד מהם".


הסטטיסטיקה האישית: "רנה מולנסטיין לא רצה לשחק התקפי והתרכז בהגנה. לא שיחקנו טוב. כשהקבוצה שיחקה רע, קשה לך להתעלות. חוץ מזה היו בעיות מוזרות במכבי חיפה. הרבה בעיות באימונים, שחקנים התווכחו, קיללו ולא רק. היו גם מכות. לפעמים היה צורך להפריד בין שחקנים".


השחקן הישראלי: "ישראלים הם אינדיבידואליסטים. אם מסרתי למישהו, לא היה סיכוי שאקבל את הכדור בחזרה. כל אחד הסתכל על השני ולא היה משחק קבוצתי. לפעמים היו חבורה של 11 שחקנים על המגרש. הייתי בא בטענות לעצמי, אבל לא הגעתי בכלל למצבים. ישראל הייתה עבורי בית ספר לחיים. שיחקתי בקבוצה גדולה עם הרבה אוהדים, אבל אחרי חודש הבנתי שזה לא המצב. לפחות מזג האוויר היה טוב".



שיחק הגנתי. רנה מולנסטיין (ערן לוף) 


על גיא לוזון והעזיבה שלו: "הוא הוציא אותי מהסגל ולא רק אותי, אלא את כל הזרים שמולנסטיין נתן להם לשחק. אני עזבתי, גארי קגלמאכר הלך לקורטרייק, פיטים אזמי לוורלנגה, מארק ואליינטה לאופן והולמר איולפסון ללבסקי. בכל הקשור ליציבות, ישראל היא מדינה פרועה. הכל יכול להשתנות אחרי הפסד אחד".


ואצק גילה שרצה לחזור לפולין כבר בקיץ שעבר: "היה לי חוזה בספרטה פראג והם דרשו עליי כמה מאות אלפי יורו. כשהיה היה נראה שאשאר, הגיעה ההצעה מישראל. הקיץ הייתה לי הצעה מבורסאספור, מהליגה השנייה בגרמניה ומלך פוזנן, אבל ההצעה מוורוצלאב הייתה הטובה ביותר. כסף הוא לא הכל. אני אוהב את פולין ולכן ויתרתי על הרבה כסף שהרווחתי בישראל". 


ויתר על כל מורשת קרלסן. לוזון (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי