היה פיצוץ: יעקב בוזגלו מסכם את השנה שלו

יעקבב בוזגלו
יעקב בוזגלו | צילום: אוד ציטיאט

החתונה, הספר, הסדרה, הצעקות, הביקורות, הפוסטים בפייסבוק, המשאים ומתנים עם קבוצות ילדיו. לכבוד השנה החדשה, יעקב בוזגלו משתף את גולשי ספורט1 בחשבון הנפש הפרטי שלו ומבטיח: בלעדיי יהיה משעמם

(גודל טקסט)

זו הייתה שנה מלאה בהפתעות, חלקן הגדול טובות, היו גם כמה שפחות. בניתוח מעמיק לאחור, ללא ספק כמו כולם גם אני עושה טעויות ואם פגעתי במישהו בצורה כזאת או אחרת, אבקש את סליחתו. אם מישהו פגע בי והוא חושב שהמשכתי קדימה, אשמח אם הוא יתנצל. אני משתדל לעולם לא לפגוע באדם ולא משנה מיהו ומהו. תמיד אהבתי ואוהב בני אדם באשר הם. זאת הסיבה שאני משתף אותם גם בכתבות וגם בפוסטים כאלה ואחרים שאני מעלה. 

יש לי מסר לכולם. לא מעט מבקרים אותי על עצם זה שאני מעלה פוסטים ומשתף. תבינו, אנחנו ב-2017. מה לעשות, הדברים השתנו לאין ארוך. כל מה שהיה נכון פעם, היום לא רלוונטי. הורים מעורבים בצבא, בבית הספר ובטח שצריכים להתעורר ולהיות יותר מעורבים בכדורגל. אני יודע שאני לא מושלם ולא מעביר את המסר כמו שאנשים אוהבים לשמוע כי אני מסוג האנשים שאומר את מה שיש על לבי בצורה ישירה. לא אוהבים את זה וזה בסדר. יש אנשים שלא יודעים איך להתמודד עם זה וגם זה בסדר. המצפון שלי נקי ושלם. זה יעקב בוזגלו הצבעוני שעמל ועבד מאוד קשה במשך עשרות שנים על מנת להביא את המשפחה המדהימה הזאת ולבנות אותה.

אתם יודעים, הורים באים להתייעץ איתי ומספרים לי על הקשיים שהם עוברים ואני אומר להם: 'קחו את כל הקשיים שאתם עוברים ותכפילו בארבע. זה מה שעברתי לאורך כל הדרך וזה לגמרי לא פשוט'. חלק מהאנשים מבקרים אותי בצורה אובססיבית ומסתכלים על המוצר המוגמר. לכל אותם כאלה שחושבים שהכל הגיע אליי בצורה קלילה וחלקה אני רוצה לומר עד שלא תעמדו במקומי – ובינינו מי יכול לעמוד במקומי היום? – לא תדעו מה עברתי וכמה קשיים היו בדרך. זה נראה לכם שאם מאור נותן גול ואלמוג נותן גול, הכל בסדר וזה יופי. לא! הכל קשה, וזה המסר שלי לכל הורה באשר הוא.

חלק גדול מהסטיגמות שהודבקו לי נבעו מהחוסר ידיעה והכרה. בעבר, וגם אם צעקתי ברדיו על דברים שהרגיזו אותי, שמעו אותי צועק ומתלהם, אבל אף פעם לא רצו להקשיב לתכנים שניסיתי להעביר וזה דבר שאכל אותי לאורך השנים, בטח ב-10 השנים האחרונות. היום לשמחתי – רוצים או לא רוצים – רואים אותי בהרבה כלי תקשורת, קוראים אותי, שומעים אותי ומקשיבים לי. הרבה שינו במקצת את הדעות עליי וזה יילך ויתעצם בקרוב כשתעלה ב"יס קומדי" סדרה בת 20 פרקים על משפחת בוזגלו.

משפחת בוזגלו המורחבת, בקרוב התכנית (לירון מולדובן)
משפחת בוזגלו המורחבת. בקרוב התכנית (לירון מולדובן)

יראו אותי שם לא מעט ויבינו מי זה יעקב בוזגלו. אף פעם לא התיימרתי, לא רציתי ולא הייתי מושלם ואני לא מצפה שזה יקרה בעתיד. יהיו אנשים שיחלקו עליי. יהיו אנשים שיסכימו איתי ויעשו אחרת. כל אחד רשאי לעשות כל העולה על רוחו. מותר לאנשים לא להסכים עם כל דבר. אנחנו במדינה דמוקרטית. מותר להתווכח בצורה לגיטימית ולקראת השנה החדשה אני מאוד אשמח אם אנשים ילמדו להקשיב לזולת, לכבד את הזולת, גם אם לא ממש אוהבים אותו. אנחנו צריכים להתנגד, לכעוס ולאהוב. זה היופי בחיים, זה העניין בחיים, אחרת יהיה כאן משעמם. יש כעסים, יש דרמות, יש מתחים, יש אהבות יש צחוקים. אלה החיים ותחיו אותם כמו שאתם מבינים וכמו שאתם רוצים.

בשנה החולפת היו לי שלושה ילדים ששיחקו בליגת העל, דבר שלא קרה מאז הקמת הליגה. אני שמח שאני הראשון שהצלחתי לעשות את זה וגאה בילדים שלי. לא כל מי שלא אוהב ספורט יסכים עם הדרך שלי. אני שומע תגובות כאלה ואחרות: 'מי ישמע הלכו לקורס טיס?'. אני רוצה לומר לכם שילד שחולם להיות כדורגלן, גם אם ייתנו לנו להיות מדען הוא יעדיף כדורגל ואת זה אתם צריכים להבין. ברגע שהוא מוכשר, אוהב את המשחק, אנחנו כהורים צריכים לתת לו את התמיכה, החום והאהבה על מנת שיגשים את עצמו. זאת צריכה להיות השאיפה שלנו לראות את הילדים שמחים. כשאתה רואה את הילד עצוב, אתה נקרע, וזה קרה לי לא מעט.

מאור בוזגלו. מאושר ללבוש ירוק (יח
מאור בוזגלו. מאושר ללבוש ירוק (יח"צ)

ביקרו אותי על ההתנהלות שלי במו"מ מול הקבוצות של ילדיי. יש לי הרבה מאוד ניסיון בתחום שנקרא כדורגל. עוד בהיותי שחקן בגיל 16 בבוגרים של הפועל ירושלים, ניהלתי משא ומתן. אלוהים נתן לי את היכולת להבין, לדעת ולראות תוך כדי שיחה כמה קבוצה רוצה את השחקן. אני יודע לזהות מי רוצה אותך יותר ויותר ומי פחות, מי ישכב על הגדר בשבילך ומי לא. נכון, אני מסוג האנשים שאומר את הדברים בצורה ישירה. ידעתי לזהות מי רוצה את מאור ומי לא, ואותו דבר עם אוהד, אסי ואלמוג ואני שמח על כך. הרי כולנו יודעים שמעבר לטקטיקה שיש אותה בכל קבוצת כדורגל, יש גם אסטרטגיה שצריך ללמוד אותה ולהבין אותה. אני רואה הכל. אמרתי ולא פעם שאני נותן לכולם להתעסק באגו ואני מתעסק בלוגו. זאת הסיבה שאני נמצא מקום שאני נמצא. 

השקתי ספר, אני לפני סדרה שתעלה, אני יושב היום עם יענקל'ה שחר למרות כל אותם המלעיזים שאומרים 'בוזגלו סגר את הדלתות למאור במכבי ת"א ובחיפה'. זה לא קרה, זה לא היה. אנחנו נמצאים בין אנשים ויש חילוקי דעות שגורמים גם לאי שביעות רצון של צד כזה או אחר. על כל מילה שאתה אומר למישהו מהכתבים מכניסים לך לפה את המילה פיצוץ. כנסו לפרופורציות. לטנגו צריך שניים. אם זה מבשיל זה כיף, ואם לא, הפנים קדימה.

יעקב בוזגלו. שנה פורייה לאבא הידוע בישראל (דני מרון)
יעקב בוזגלו. שנה פורייה לאבא הידוע בישראל (דני מרון)

אני רוצה לאחל לכל עם ישראל שנה טובה ומוצלחת ומי ייתן ונזכה לחתן את ילדינו המקסימים ולראות את נכדינו המקסימים לא פחות גדלים. יש לי 13 נכדים ואני מקווה שיהיו עוד בעתיד. השבוע התחתנתי, אבל אל תדאגו. לא נראה לי שאני הולך לעשות עוד ילד בקרוב, אתן לילדים את הבמה. לסיום, ברצוני להעביר מסר חזק מאוד למועדונים, שהם למעשה קולטים את ילדינו עוד בהיותם צעירים והופכים אותם לצמיתים. תנו לילדים שלנו קצת חזון, קצת אופק ובעיקר עתיד. לצערי היום בישראל אין מספיק מזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי