הזוג המוזר: מה יביא השינוי של גיא לוי לרעננה?

גיא לוי. חוזר לליגת העל
גיא לוי | צילום: עדי אבישי

אשר אלון רצה לגדל מאמנים, אבל גם שהפועל רעננה שלו תתחיל לשחק כדורגל, אז הוא זנח את הפורמט הראשון ונתן את המפתחות לגיא לוי שהבטיח: "השתניתי". רגע אחרי שניצל מעוד קדנציה בבית"ר, העוף המוזר של הכדורגל הישראלי חוזר לסיבוב נוסף

(גודל טקסט)
 "ציפינו שיבוא דיקטטור, אבל הוא היה מאוד חברותי ומאוד רגוע. נורא אהבו אותו. הוא בא לבית"ר כשלא כל כך הצלחנו. הוא בא רגוע וחייך כל הזמן, שקט נפשי שמדבק. למועדון כמו בית"ר זה היה מעולה. הוא לא הסתכסך עם אף אחד, כולם אהבו אותו".


תאמינו או לא, הדברים האלו נאמרו על גיא לוי על ידי אחד משחקני בית"ר ירושלים בעונת 2014/15. המאמן, שחתם השבוע בהפועל רעננה, אחרי שנה וחצי שלא אימן בבוגרים והיה ידוע בעבר בשל ה"פיוז הקצר" שלו, עבר שינוי בשנים האחרונות. אותו שינוי שכנע את אשר אלון ודמיאן רויטמן, בעלי רעננה, לקחת אותו. אלון, מספרים, קצת חשש משיתוף הפעולה, אבל לוי הרגיע אותו: "השתניתי".




לאחר שרון מימר, הוא היה העדיפות הראשונה שלנו. אנחנו שמחים שהוא איתנו וסומכים עליו", אמר גורם ברעננה על החתמתו. גם ברעננה הודו שהבחירה בלוי היא שינוי גישה. ממועדון שרצה לגדל מאמנים כפי שהיה עם חיים סילבס, ששימש כמאמן ראשי ארבע שנים ועוד קודם שימש כעוזר ועבד בנוער, ועם דודו אברהם, שקיבל את משרת המאמן הראשי בעקבות עבודתו המוצלחת במחלקת הנוער. הפעם מגיע שם יחסית גדול, שעבד במועדונים גדולים והוביל את נבחרת ישראל הצעירה לאליפות אירופה ב-2007.



מימר. דחה את פניית רעננה (אודי ציטיאט) 


הקבוצה הבוגרת האחרונה שאימן לוי הייתה כזכור הפועל תל אביב בעונת 2015/16, עונתו הראשונה של אמיר כבירי. המאמן בן ה-51 החליף כזכור את וואליד באדיר שבעצמו שימש כמאמן זמני בשל פיטורי ססאר מנדיונדו. לוי נבחר אחרי תהליך איתור ארוך ודי מביך. אגב, את ניצחון הבכורה שלו כמאמן הקבוצה השיג מול הפועל רעננה, 0:1 משער של אדי גוטליב בתוספת הזמן. תמונות השמחה המפורסמות שלו ביציע עם כבירי (במשחק הזה עוד לא עמד על הקווים) הפכו לאחת המפורסמות בקדנציה שלו. יחד עם זאת, האידיליה עם הבעלים מהר מאוד פגה.



אשר אלון עם חיים סילבס. נמצא המאמן המתאים? (עדי אבישי) 


אחרי כחודשיים בהם השיג שלושה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים מונה אלי גוטמן למנג'ר מעליו. לתוצאות אגב לא היה ממש קשר שכן הפנטזיה הכי גדולה של כבירי הייתה למנות את גוטמן ו"כהשבשילו התנאים", כפי שאמר, יצא המינוי אל הפועל. בתחילה עוד דובר על כך שהשניים יעבדו יחד, אבל גם בהפועל ידעו בבירור את מה שקרה כעבור תשעה ימים. "באותו רגע שגוטמן הצטרף כבירי רצה שהוא יחליף את לוי", אמר גורם המקורב למועדון. ואז באמת גוטמן החליט "להוריד את הטרניניג", ולוי הלך הביתה כעבור חודשיים בלבד.


בשנה וחצי האחרונות לוי היה עסוק בעיקר בטיפוח דור העתיד של הכדורגל. הוא התרכז בבית הספר לכדורגל שלו בפתח תקווה, שחתם בקיץ האחרון על שיתוף פעולה עם מכבי שעריים. תחת פיקוחו של המאמן ישנן שמונה קבוצות, כשלוי הקפיד להגיע למשחקים ולהיות מאוד מעורב. הסוגיה, שהועלתה לאחרונה ככזו שהקטינה את סיכוייו להגיע לבית"ר ירושלים, עלתה גם בשיחות עם רעננה, אך לפי המועדון "נפתרה". כאן חשוב להוסיף שלוי מתגורר בהוד השרון, מרחק של חמש דקות ללא פקקים ממגרש האימונים של רעננה, כך שהמאמן לא יצטרך להיות עסוק כל הזמן בנסיעות ממקום למקום ולבזבז זמן יקר.


אגב בית"ר, אחריו פיטוריו של מימר, לוי סומן כמועמד המוביל להגיע והיה נראה שישוב עוד לקבוצה אותה החזיר לזירה האירופית אחרי שבע עונות, בתום אותה חצי עונה בקבוצה. יחד עם זאת, אומנם גיא לוי היה המועמד המועדף של הבעלים אלי טביב, אולם נציגו ומחזיק זכויות הניהול, אלי אוחנה, התנגד. אוחנה, שנאלץ "לבלוע את הגלולה" כשטביב בחר להעיף את מימר, רצה בעצמו לקבוע את המאמן כשהמועמדים המועדפים עליו היו עמיר תורג'מן ואלי כהן (השריף), שמונה ועזב אחרי עשרה ימים. בנוסף, ההתאחדות לכדורגל הייתה "על הזנב" של בית"ר בכל הנוגע למעורבתו האסורה של טביב. בקבוצה לא אהבו את הרעש שנוצר, ומועמדותו של לוי ירדה מהפרק.



גוטמן. הגיע להפועל ת"א כמנג'ר מעל גיא לוי (עדי אבישי)   


לוי נותר ללא קבוצה והמשיך להתרכז בטיפוח שחקנים. בין לבין הקדיש את הזמן למשפחה וגם לטיפוח הגזרה כשהוא דואג ללכת למאמן כושר פרטי. לגבי רעננה, אומנם לוי הגיע לפני קצת פחות משבוע, אבל בקבוצה כבר שמו לב לכמה מהמאפיינים שלו. "הוא נראה מאמן שאוהב התקפה, שאוהב לשחק כדורגל ולא רק להתגונן. מרגישים את הסמכותיות", אמרו שחקנים. לפחות בכל הנוגע למשחק ההתקפה, השידוך בין לוי לרעננה, או יותר נכון לאשר אלון, נראה משמיים. אלון לא התבייש לבקר גם בעונה שעברה בתקשורת את המשחק ההגנתי של חיים סילבס ודרש לראות כדורגל.



מנחם קורצקי. גם מועמדותו נשקלה ברעננה (דני מרון) 


אלון התלבט לגבי משרת המאמן והתייעץ לא אחת עם מקורביו. בסופו של דבר, אחרי ששקל גם להחזיר את מנחם קורצקי, השתכנע לאחר שיחה עם לוי וסגר עניינים מהר. לפני ההצלחה עם סילבס, קורצקי בנה לעצמו שם דרך ההצלחה עם רעננה. עכשיו, גיא לוי החדש והשונה בגרסה הרגועה שלו, ינסה לעשות לעצמו את אותו הדבר. לפני שבועיים חגג 51 ומבחינתו, זה כנראה צ'אנס אחרון לחזור למרכז הבמה בכדורגל הישראלי והאמת, זה צ'אנס מאתגר לא פחות מסיר הלחץ של בית"ר שם היכולת לקבוע ולשנות מינורית.  מול הפועל אשקלון הערב תהיה הזדמנות ראשונה ללוי להוכיח שמה שמרגישים ברעננה באימונים, יכול לבוא לידי ביטוי במגרש. נועלת הטבלה מחפשת ניצחון ראשון בקרב תחתית, אבל היא רוצה גם להראות משהו חדש: לא רק טקטיקה ולוחמנות, אלא גם כדורגל.   

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי