איילה: נעים מוציא משחקנים מה שמאמנים אחרים לא מצליחים

שחקני אשקלון חוגגים
שחקני אשקלון חוגגים | אודי ציטיאט

קשר אשקלון מאושר אחרי פתיחת העונה וציין ב-103FM: "אם יהיו התנאים לכדורגל, נצליח". גודנס אג'אי גורף מחמאות על השתלבותו, במועדון מרוצים מהופעותיו של אורמוש. ספורי ינוח כשבוע. האזינו לראיון

(גודל טקסט)

"הגיע הזמן שיבינו שהפועל אשקלון היא קבוצה טובה", אמר אחד מאנשיי אשקלון אמש (שבת) באיזור חדרי ההלבשה בנתניה, אחרי ה-0:3 האדיר על הפועל רעננה, זאת על רקע קריאות השמחה מחדרי ההלבשה. אחרי חמישה מחזורים אשקלון עם 7 נקודות. בעונה שעברה אחרי אותו מספר מחזורים אשקלון הייתה עם נקודה פחות, כשבניגוד לעונה הנוכחית היא לא פגשה את הפועל באר שבע עד אותו מחזור, כשזכתה להגרלה נוחה יחסית.

מי שגורף לא מעט מחמאות, עוד לפני שער הבכורה אתמול, הוא החלוץ הניגרי גודנס אג'אי (22). האחרון הגיע פחות משבוע לתום מועד ההעברות, כשמבין שלל השמות שהוצעו לקבוצה, הוחלט ללכת עליו. הניגרי הגיע בסופו של דבר בהשאלה ללא תמורה מאלופת קרואטיה רייקה, בתיווכו של סוכן השחקנים וחברו הטוב של יובל נעים אבי נמני. אג'אי, שמרוויח באשקלון פחות ממה שהרוויח בקבוצה הקרואטית (התגמש כדי לצאת בהשאלה) הוא אחיו של אייזיק סאקסס, חלוצה של ווטפורד מהפרמייר-ליג. לצערם של אנשי אשקלון לקבוצה אין עליו אופציה לעונה הבאה והוא יחזור אוטומטית לקבוצתו בעונה הבאה. "יובל נעים עושה עבודת קודש בזרים", החמיאו באשקלון למאמן. יחד עם זאת, חשוב להוסיף כי גם המנכ"ל דרור אלמלם צפה בביצועיו של השחקן והמליץ לצרפו. "אשקלון זה מקום חם שמחבק את השחקנים", הסבירו בקבוצה את ההשתלבות המהירה שלו, פרט לנתונים הפיזיים והמקצועיים שלו. מטבע הדברים מי שהכי קרוב לאג'אי בקבוצה הוא בן ארצו השוער דלה איינוגבה.

זר נוסף, מירקו אורמוש, זכה גם כן למחמאות אחרי הצמד שכבש. "הוא פנטנסטי השנה", החמיאו בקבוצה לקשר שכבש שלושה שערי ליגה העונה. ואם כבר באורמוש עסקינן, אחרי הפנדל שנפסק אותו ניצל הקרואטי, הפעם טל איילה – שהוכשל ברחבה שבוע שני ברציפות – הפנים את המסר של נעים מהשבוע שעבר והסצינה סטייל ניימאר – קבאני, שהתרחשה מול הפועל עכו במחזור הקודם, לא חזרה על עצמה. "אמרתי לשחקנים שאם יהיה פנדל ואראה שחקן חוץ מאורמוש ברדיוס של עשרה מטרים מהכדור, תהיה לו בעיה איתי. צריך שכל אחד יידע את התפקיד שלו", אמר נעים אחרי המשחק.

בנוגע למשחק ההגנה, חסרונו של ברניסלב יובאנוביץ' לא הורגש אחרי שטל מכלוף תפס את מקומו בהצלחה. בקבוצה היו מרוצים שמכלוף, ששימש כקפטן אמש, ואבי מלכה יחדיו – שניים שהולכים עם הקבוצה מליגה א' והלאומית בהתאמה – עשו עבודה טובה מול התקפת רעננה, שכללה את ג'ורדן פושה. האחרון אגב הוצע לקבוצה הקיץ, אך בשל דרישות השכר שלו (מרוויח 180 אלף יורו לעונה ברעננה) הנושא נפל.

מירקו אורמוש בחגיגות אחרי הפנדל מול רעננה (אודי ציטיאט)
מירקו אורמוש בחגיגות אחרי הפנדל מול רעננה (אודי ציטיאט)

הקשר טל איילה התייחס בתוכנית הספורט של 103FM לשינוי מהעונה שעברה: "אנחנו עולים לכל משחק במטרה ליזום ולא כדי להסתגר. יש שחקנים שלוקחים על עצמם יותר מבשנה שעברה. אנחנו יוצאים קדימה טוב".

פתיחת העונה: "יובל זה מאמן שמצליח להוציא משחקנים דברים שהרבה מאמנים לא מצליחים. עושים את מה שהוא מבקש וזה יוצא לפועל".


איילה מול רעננה, לא מסתנוור (אודי ציטיאט)

המשחק מול רעננה: "הרמנו קצב במחצית, אני שמח שהקשבנו ליובל בהפסקה ויצאנו עם שלוש נקודות".

בריחה מהתחתית מוקדם: "בכדורגל יש גם תקופות רעות. כרגע מוקדם לדעת. אני מקווה שיהיה שקט רק לכדורגל ושיהיו לנו את כל התנאים להצליח". 


עם כל "ההייפ" אחרי הניצחון השני ברציפות, בקבוצה ציננו את ההתלהבות לאור הדיבורים על שינוי הציפיות מהישרדות למיקום לפחות במרכז הטבלה. "המטרה שלנו היא להישאר בליגה", אמרו במועדון. נעים עצמו התייחס לציפיות אחרי המשחק: "בשביל שנוכל לדבר על התמודדות על מקום באמצע הטבלה אנחנו צריכים לאגור נקודות. אני לא חושב שנוכל לעמוד בתרחיש כמו בעונה שעברה". בקבוצה מרוצים שהפעם בנו קבוצה עם עומק, אחרי שהצליחו לנצח למרות חסרונם של רודי חדד (מורחק) ויובאנוביץ' (פצוע) כאמור.

פרט לשמחה על תוצאת המשחק והיכולת, באשקלון גם נרגעו נוכח החדשות מבית החולים. רמזי ספורי, שהוחלף במחצית הראשונה בדקה ה-27 (סביב אותה דקה כמו ברניסלב יובאנוביץ' בשבוע שעבר מול הפועל עכו) ספג מכה בידו, נחבש ופונה. הצילום העלה כי לא מדובר בשבר והוא יצטרך לנוח בערך שבוע, מה שמעמיד בספק את כשירותו למשחק הבית מול מכבי תל אביב בראשון הבא. אגב המחזור הקרוב, באשקלון מאמינים כי גם בשל היריבה וגם בשל העובדה כי המשחק לא יתקיים בשבת, אצטדיון "סלה" יהיה מלא בכ-7,000 צופים. סער בנבנישתי, שעבר אומנם בבקרה התקציבית, לא היה בסגל בשל פציעה בגבו.

גודנס אג'אי. התשלב נהדר באשקלון (אודי ציטיאט)
גודנס אג'אי. התשלב נהדר באשקלון (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי