בהתאחדות לכדורגל אישרו: הקבוצות יגישו דוחות רבעוניים

אפרים ברק נפרד
אפרים ברק נפרד | אתר רשמי

סוף לצרות? בהתאחדות הוסיפו תיקונים לתקנון הרשות לבקרת התקציבים בתקווה להגביר את הוודאות הפיננסית. מקורות ההכנסה ייחשפו, כל הפרטים המלאים בפנים

(גודל טקסט)

האם הקריסה של הפועל תל אביב ומכבי נתניה בשנים האחרונות תוביל לשינוי משמעותי בכדורגל הישראלי? הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (שני) מספר תיקונים בתקנון הרשות לבקרת תקציבים. מטרתם של אותם תיקונים הוא הגברת הוודאות הפיננסית של הקבוצות, באמצעות דוחות כספיים רבעוניים ואישור של רואה חשבון בגין תשלום שכר.

על פי המתווה החדש, כל קבוצה תגיש ליושב ראש הרשות דוחות כספיים שנתיים מבוקרים על ידי רואה חשבון של הקבוצה עד ה-31 במאי ושנה שהסתיימה באותו תאריך וכן תגיש עד ה-1.11 ועד 31.1. כל קבוצה תעביר לרשות אישור של רואה חשבון הקבוצה, עד התאריך ה-20 בכל חודש, בגין אותם התחייבויות השכר ששולמו ונפרעו. ההתחייבות היא לכלל העובדים במועדון ולא רק לשחקנים והצוות המקצועי. בנוסף התשלום כולל גם פרמיות, ניכויים למס הכנסה וביטוח לאומי, מענקים והפרשות סוציאליות לרבות ביטוח פנסיוני.

אחד הנושאים החשובים ביותר שנכללים בתיקונים החדשים הוא סביב מקור ההכנסה. כעת, התקציב יהיה חייב לכלול את כל מקורות ההכנסה וסעיפי ההוצאה הצפויה כמו גם חובות עבר. כל קבוצה תתחייב להגיש דו"ח תזרים מזומנים צפוי לתקופה שמיום ה-15 בפברואר ועד לסיום העונה כאשר אותם דוחות יאושרו על ידי רואה חשבון. תיקון נוסף בתקנון שאישרה היום הנהלת ההתאחדות היה בנוגע לאיחורי הקבוצות לעלייה לכר הדשא, ועל פי הנוסח החדש איחור של קבוצה בעליה למגרש ייזקף גם לחובתו של המאמן. יתרה מכך, אם קבוצה תאחר בעלייה לכר הדשא שלוש פעמים במהלך העונה, יורחק המאמן למשחק אחד.

בתוך כך, הנהלת ההתאחדות לכדורגל נפרדה מעורך הדין אפרים ברק, שיסיים את תפקידו באמצע חודש אוקטובר. את מקומו כיועץ המשפטי יתפוס עורך הדין עמית פינס. יושב ראש ההתאחדות, עופר עיני, בירך: " אני מבקש להודות לאפרים ברק על עבודה מסורה, על חברות אמת ועל כך שפעל ללא לאות, בחכמה רבה ובמקצועיות גבוהה לטובת ההתאחדות והכדורגל".

עו"ד ברק נפרד: "אני יודע שהתקבלו כאן לא פעם החלטות לא פשוטות, אבל כל הנחיה שנתתי נעשתה מתוך הכרה עמוקה בחובה הראשונית שלי להתאחדות ולאינטרסים שלה. הכל נעשה מתוך אמונה ושכנוע עמוק שזאת חובתי כיועמ"ש. אני רוצה להודות לעופר עיני על עבודה משותפת ופורייה, כמו גם למנכ"ל רתם קמר ובייחוד לעובדי ההתאחדות שעושים מלאכה נפלאה".

שומרים על הקבוצות? עיני (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי