בן חיים: גם ברצאלי מככב בגילו. עטר שחקן שעושה את ההבדל

טל ןב חיים
טל בן חיים | דני מרון

"יש לנו חבורה שתצא לדרך חדשה", "לומד ממקלארן דברים חדשים", "זהבי עוד יחזור לנבחרת", "שמח שאלירן איתנו", "אירופה זה לא תיק". וגם: הקהל, העתיד ושחקני הבית. בלם מכבי ת"א בראיון מיוחד ב-103FM. האזינו

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב נראתה טובה אתמול (ראשון) ב-0:0 עם מכבי חיפה. ההרחקה של הבלם טל בן חיים עצרה את המומנטום וייתכן ואף חרצה את גורל המשחק למרות שליטה של הצהובים. הבלם הוותיק התייחס בתוכנית הספורט של 103FM לרגע ששינה את המשחק: "ראיתי את המקרה של ההרחקה שלי מספר פעמים מאז שריקת הסיום. השופט יכול היה לשרוק וגם היה יכול להימנע. זה דברים שקורים בכדורגל. השופט בחר לשרוק ואין לי טענות אליו. אני עדיין בספק לגבי ההחלטוה. נגעתי ברוקאביציה, אבל אפשר היה לקחת את זה לכאן ולכאן. השופט בחר להרחיק אותי וזה בסדר".


הבלם הוסיף: "מה שמשמח אותי זה לראות חבורה של גברים, שמשחקים בעשרה שחקנים ונלחמים מול מכבי חיפה. הגענו למצבים ונראינו טוב, אני מקווה שהמשחק הזה יוציא אותנו לדרך חדשה. דווקא אחרי מחצית ראשונה טובה ומחצית שנייה מרשימה בעשרה שחקנים".






ההרחקה: "טעויות הן חלק מהמשחק. זו הייתה טעות שלי, במשחקים אחרים זה יכול להיות שחקנים אחרים. פעם בכמה שנים אפשר לטעות, להסתכל קדימה ולהתרכז בדברים החיוביים. אני לא שחקן שמורחק הרבה".



ברצאלי, אותו לא שופטים בגילו (Gettyimages)


היכולת של הקבוצה: "הצגנו יכולת טובה לעומת משחקים טובים. הנענו את הכדור מהר, יצרנו מספר מצבי הבקעה והיינו נורא אגרסיביים. התנפלנו על כל כדור שאיבדנו, בדיוק כמו שג'ורדי רוצה וכמו שאנחנו מתרגלים באימונים. אנחנו רוצים לשמור על המשכיות ולהציג את זה כבר מול ויאריאל ביום חמישי הקרוב".



היכולת שלו: "כדורגל זה מקצוע תחרותי, ואני אוהב תחרות. הגיל שלי, 35, אפשר לקרוא לזה מופלג ואפשר לראות את בלם נבחרת איטליה אנדראה ברצאלי שמשחק ביובנטוס ובנבחרת בגיל 37. כמו שלא שפטו אותי בגיל 18, שחשבו שאני שחקן טוב ונתנו לשחק, לא צריך לשפוט אותי בגיל 35".



השינוי בסגל: "אנחנו קבוצה חדשה, זו לא קבוצה שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות – שהייתה בנויה על שחקן כזה או אחר. זו קבוצה שמתבססת על משחק קבוצתי, אנחנו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה. אנחנו קבוצה שרוצה לשלוט בקצב ולוקח לנו זמן להתחבר כי היה שינוי משמעותי בסגל. הצטרפנו אלינו הרבה שחקנים, ומה שהכי חשוב זה המשכיות".



מקלארן, בן חיים לומד ממנו (מכבי ת"א, רשמי)


התוספת של סטיב מקלארן
: "הנוכחות של סטיב משפיעה עלינו בטובה. להביא אדם כמו מקאלרן, שאימן את נבחרת אנגליה, הוא עובד עם ג'ורדי. אנחנו נהנים מהניסיון של סטיב ואפילו אני, בגילי, לומד דברים חדשים. אני שמח שיש מישהו עם המוניטין הזה, שמאמן כאן בארץ. אדם כזה, שמגיע ולוקח חלק נכבד באימונים, יכול לתת לך טיפ אחד ומשנה לך את המשחק. לא זכור לי מתי בקליבר הזה הגיעו לישראל".


זהבי והסרט: "אני מגנה את כל הקריאות שהיו נגד ערן. אני מכיר אותו היטב ומעדיף שהקהל יתרכז בעידוד. ערן בא ורצה לייצג את הנבחרת, הוא הודה בטעות שלו. לא צריך לתלות אותו בכיכר העיר. יש לנו משחקים בקמפיין, בהם הוא לא ישחק, אבל אני מאמין שהוא יחזור לנבחרת. למה שתהיה הקלה ללא זהבי? לא היה דיכאון ולא הייתה הקלה. התכוננו למשחק חשוב מאוד ולא התעסקנו בדברים אחרים מלבד ההכנה. אם היינו מתעסקים בדברים אחרים, אז היינו סופגים תבוסה באיטליה. הצגנו משחק טוב עם רוח לחימה, למרות התסכול מההפסד. אין לנו הרבה שחקנים כמו זהבי ואני אשמח לראות אותו בנבחרת ישראל".



האזינו 

המפגש מול ויאריאל: "מכבי תל אביב לא מתייחסת לאירופה כתיק, היא הציבה לעצמה מטרה והיא לעלות לבתים בליגה האירופית. אם זה היה תיק, אז היינו עולים עם הנוער בסיבוב הראשון. אני חושב שלא הצגנו את המשחק הכי טוב שלנו מול סלביה פראג, ועדיין שלטנו בקצב ובאחוזי השליטה בכדור. לא הצגנו משחק טוב, במיוחד במחצית הראשונה. אבל סיפקנו מחצית שנייה טובה. לטעמי, ככל שהזמן יעבור אנחנו נתחבר ונראה יותר טוב. אני רוצה שנשחק כמו ששיחקנו מול מכבי חיפה כבר ביום חמישי. עם היכולת הזו לא נישאר ללא נקודות וניצחונות".



"אין הרבה שחקנים כמו ערן" (אודי ציטיאט)


מאבק על התואר: "אנחנו קודם כל צריכים להתעסק בעצמנו, להציג יכולת טובה ולקחת נקודות. בינתיים אנחנו רק בתחילת העונה, שואפים להשתפר. אנחנו בשלבי למידה וממשחק למשחק זה ייראה יותר טוב. גם הטבלה תראה אחרת בעוד חמישה מחזורים".


הקריאות לעבר עטר: "לא ראיתי שאלירן לקח את הדברים בצורה קשה, אנחנו במשחק לא שמנו לב. אנשים משלמים כרטיס והם יכולים להגיד מה שהם רוצים. עטר הוא מקצוען וזה חלק מהמקצוע שלו. אלירן הוא שחקן שביצע קפיצת מדרגה מבחינת החשיבה וגם ההתנהלות שלו. אין לי ספק, אלירן הוא אחד השחקנים הטובים בשנים האחרונות. הוא כבר תורם. רק הנגיעה שלו בכדור עושה את ההבדל, הוא היה מסוגל להכריע את המשחק אתמול. אני מאוד שמח שהוא איתנו".



"רק הנגיעה שלו עושה את ההבדל", עטר ודוס סנטוס (אריאל שלום)


האוהדים: "אני לא זוכר הצגה כזו של הקהל של מכבי תל אביב. אחת הסיבות ליכולת הגבוהה שלנו היא הקהל, שתמך ללא הפסקה. אני לא יכול לבוא בטענות לאוהדים של הנבחרת, ואחרי המשחק מול מקדוניה ראינו משחק מחויב מצד הקהל מול איטליה. אני מאמין שאם זה יימשך, אז גם הקהל יחזור למגרשים".


סרט הקפטן בנבחרת
: "הייתי הקפטן לפני ערן זהבי, ואני לא אוהב להיכנס לפינות האלה. לא חושב שיש מישהו שסרט הקפטן לא חשוב לו, זה כבוד גדול. זה בהחלט מהרגעים הגדולים ביותר בקריירה של שחקן" .


שחקני הבית: "יש שחקנים שגדלו במחלקת הנוער, כמו דור מיכה, דור פרץ, שרן ייני ויובל שפונגין שנמצאים בסגל. מכבי תל אביב משקיעה סכומים גדולים בפיתוח מחלקת הנוער, אני לא חושב שהמטרה להעלות שחקן כדי להגיד שהנה העלינו שחקן. מי שטוב יקבל הזדמנות. בקבוצה מאמינים שיש לשחקנים פוטנציאל ולכן משאילים אותם כדי לצבור ניסיון".



בן חיים, יחנך את דור העתיד? (דני מרון)


מחסור בבלמים
: "יכול להיות ששחקנים צעירים רוצים לשחק בתפקידים התקפיים, אבל המאמנים צריכים לגדל דור חדש של שחקני הגנה".


החזרה לישראל מאירופה: "לא רציתי לחזור, כי ברגע שטוב ומשחקים באירופה אז הכל בסדר. בשנה האחרונה לפני שחזרתי היו לי מספר משחקים. החזרה לישראל מורכבת מכל כך הרבה דברים. זה תלוי בכמות המשחקים, המצב המשפחתי והקושי המנטאלי. לא חוזרים לישראל בצורה כל כך קלה. ברגע שהרגשתי בשל לחזור, חזרתי. ג'ורדי דיבר איתי במשך שלוש שנים כדי לחזור, ורק בשנה השלישית חזרתי".


העתיד: "דווקא דיברתי עם אבא שלי בנושא הזה. אמרתי לו שלמרות קורס המאמנים שעברתי, אני רעב מתמיד. זה מתיש להיות בחוץ בתור מאמן ואני לא יודע אם זה בשבילי. אולי אעזור לשחקנים הצעירים, להקנות ערכים של נחישות, כוח רצון והקרבה. אני חושב שזה חסר לנו כאן בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי