מכבי חיפה לא מתאימה לכל אחד: יעקב בוזגלו הגשים חלום

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | מיכאל וייסרמן

תקופה רעה? לחץ? אביו של מאור חיכה שנים שהוא "יחזור הביתה" ותתפלאו, הוא דווקא מרוצה מהמצב המקצועי במועדון, יש לו תחזית אופטימית והוא משוכנע: הילד ישלים את הסגל ויעזור לחבר אותו

(גודל טקסט)

זהו, זה נחתם. קצת אחרי החתונה שלי, רשמתי עוד שמחה פרטית. מאור בוזגלו סוגר מעגל. נכון, בגיל 17 מאור בוזגלו לקח אליפות ראשונה עם מכבי חיפה. נכון, מאור בוזגלו היה בתחילת דרכו ונכון, עדיין הוא לא היה דומיננטי ומשפיע כל כך. אבל, אלוף. עזב אלוף וחוזר אלוף. לאורך כל השנים מאור היה עסוק במשחק עצמו ותמיד ידע לנטרל רעשים, והיו הרבה. אני באופן אישי כאבא מלווה ותומך חלמתי על היום בו מאור יחזור בדלת הראשית לקבוצה עם הקהל הגדול, הנלהב והמלהיב. התגעגענו לעיר. התגעגענו לקהל.

לא הרבה זוכרים שגם אלמוג גדל בחיפה, התגוררנו בעיר, פתחנו בה עסק ואשתי חני המקסימה תמיד אהבה את המקום ואת האנשים. בכל פעם שאנחנו מגיעים לסמי עופר, אנחנו נזכרים באנשים ובעיר שכל כך אהבנו. חיפה היא בית ועכשיו נגיע אליה בצורה אחרת לגמרי. מאור לא רק נכנס בדלת הקדמית, אלא מגיע כשחקן הבכיר ביותר . מאור מגיע למועדון גדול ככוכב גדול עם ציפיות בשמיים.

לא מדובר במקרה רגיל. מאור עבר פציעה מאוד קשה וזה לא מובן מאליו שקבוצה תחתים אותו ועוד לתקופה ארוכה. אני רוצה להודות למכבי חיפה ולהסביר שזאת הסיבה העיקרית שבגינה המו"מ התארך. כל כך הרבה דברים שצריכים לעלות על השולחן וחשוב שתדעו שלא ניסינו לרגע להטעות או להפיל אותם כמו שהם עצמם עשו הכל כדי לבוא לקראתנו. שני הצדדים רצו את החיבור.


 מגיע למועדון גדול ככוכב גדול עם ציפיות בשמיים. מאור בוזגלו (ערן לוף)

מכבי חיפה ידעה מראש לקראת מה היא הולכת, ידעה מראש את מצבו הבריאותי של מאור ואף עקבה אחריו לאורך כל הדרך. הם נתנו לנו להבין לאורך כל המו"מ שהם יודעים בדיוק מה המצב וזה חימם לנו את הלב. לא היה לי צל של ספק שמאור יהיה שחקן מכבי חיפה. מהרגע הראשון כיוונתי לשם, ידעתי לשתף את מאור בתחושות וברצונות שלי. בשבילו זה לחזור הביתה ורציתי שהוא יחווה את ההרגשה הזאת.

היה לי גם קשה השבוע. התביישתי מהתגובות של חלק מאוהדי באר שבע אחרי מסיבת העיתונאים להצגת מאור. שחקנים יותר גדולים ממאור ופחות טובים ממאור עזבו ועברו למקומות אחרים ולא האשימו אותם בבגידה. תזכירו לי, מאור גדל שם? הוא הגיע בתקופה שבאר שבע הייתה קבוצה קטנה שלא נספרה. היום היא אלופה וצריך להגיד תודה רבה גם למאור. עזבנו קבוצה אחרי שסיימנו חוזה וזה לגיטימי. אני ממליץ לכל אותם המלכלכים דווקא לפני יום כיפור שיסתכלו על עצמם במראה. הם לא רוצים שב"ש תחזור למה שהייתה קודם.

שואלים אותי על המשבר המקצועי בחיפה. לא רק שאני לא חושש, אני מבסוט שהגענו אפילו בסיטואציה הזאת. אני רואה כדורגל כך כך הרבה שנים. היו אימפריות שנפלו וקמו כמו מילאן, אייאקס, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל. בקבוצות יש שינוי משמרות, דור הולך ודור בא. נכון שמכבי חיפה עברה תקופה רעה, אבל הביקורת כלפיה מוגזמת. כנסו לפרופרציות.


"כשמאור הגיע לב"ש היא היתה קבוצה קטנה שלא נספרה" (דני מרון)

מה הייתה באר שבע? שבוע לפני שחתמנו היא עמדה לרדת ליגה ונשארה רק אחרי 0:3 על נתניה. בארבע שנים היינו סגנים, מקום שלישי ואז שנה שלישית ורביעית אלופים. לוקח זמן להתחבר. לוקח זמן להביא את היכולת הרגילה. אני מכיר את הנפשות הפועלות. יש שחקנים שפחות מסוגלים לעמוד בלחצים של העיר חיפה. האוהדים הירוקים רוצים הצלחות, ניצחונות. ואצטדיון כמו סמי עופר רק מכבי חיפה יכולה למלא. בקרוב מאור יחזור לשחק וגם בלעדיו ש חומר שחקנים מצוין. חסר חיבור כי כולם חדשים. סבלנות.

לי אין ספק שמאור הוא מסוג השחקנים שיודע לעמוד בלחצים. הוא עמד בעבר בלחצים, עומד בהווה ועמוד בעתיד. אחד הדברים הכי חשובים אצל מאור שהוא מוכן מבחינה מטאלית. אין הרבה שחקנים שיודעים לעשות את ההכנה הזאת ולנטרל רעשים סביבתיים. כולנו יודעים וזוכרים שהיו רעשים במיוחד סביבי שמאור תמיד ידע כשעלה לנטרל והציא אותי הכי גדול שאפשר. זה מה שיקרה גם בחיפה.

מכבי חיפה היא לא עוד קבוצה בישראל ואני יכול לומר בפה מלא שמכבי חיפה הנוכחית היא קבוצה שתילחם על כל התארים בכדורגל הישראלי. יש היום במכבי חיפה יש חומר שחקנים מעולה שצריך להתחבר לקבוצה יוזמת, דומיננטית ועוצמתית. מאור יעזור בחיבור הזה. יש לו הרבה השפעה גם מחוץ למגרש, ולא רק בתוכו, בגלל האישיות שלו. הוא יודע להכניס לחד ההלבשה פרופורציות ולהעביר הרבה מאוד מסרים. הוא יוסיף לפן החברתי ועל מעמדו המקצועי אין מה לדבר.

מאור מחכה לשחק במכבי חיפה ואני חושב שהיא צריכה שחקן כמוהו שישלים אותה. מאור יודע מה הציפיות ממנו, אבל בואו נעצור שנייה. כרגע המטרה ידועה והיא לחזור בריא וחזק. צריך לתת לו את השקט והסבלנות לעשות את זה בצורה רצינית ועניינית. אחר כך? השמיים הם הגבול.


השמיים הם הגבול (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי