"עוד חמש דקות היינו מנצחים, זו אשקלון של העונה"

שרן ייני דלה איינגובה
שרן ייני דלה איינגובה | דני מרון

אחרי ה-2:2 מול מכבי ת"א בדרום מאושרים, נעים נשאר על הקרקע: "נשמח אם לא נילחם על החיים". ראלי: "זו לא נקמה שלי". מחמאות לאיינוגבה

(גודל טקסט)

"עוד חמש דקות היינו מנצחים את המשחק", אמר אחד משחקני הפועל אשקלון אחרי ה-2:2 אמש (ראשון) מול מכבי תל אביב. כן, זו הפועל אשקלון של עונת 2017/18. הקבוצה ששרדה בקושי בליגת העל בעונה שעברה (ובזכות הורדת תשע הנקודות להפועל תל אביב) מאוכזבת מקבוצה עם תקציב פי עשרה יותר גדול.

"תיקו זה גם טוב", הוסיף השחקן והבהיר שלמרות האפשרות לעשות מהפך מדהים בסיום, בקבוצה של יובל נעים מרוצים אחרי שחזרו תוך שתי דקות מפיגור 2:0 (דקות 82 ו-84). זמן לחגיגות יותר מדי אין כי נעים הרי כבר הבוקר יצטרכו להגיע השחקנים לאימון. אתם יודעים, יובל נעים – כל הזמן עם היד על הדופק. אחד מאדריכלי המהפך היה הקשר מילאן סמיליאניץ', שכבש את שער השוויון הדרמטי. "הוא שחקן-שחקן", פרגנו בקבוצה לקשר הסרבי. נעים הימר על השחקן בן ה-30, שירד ליגה בתום עונת 2015/16 עם מכבי נתניה, ובינתיים סמיליאניץ' מחזיר בגדול.

עוד אחד שעזר למהפך הוא שון מלכה, שנכנס בדקה ה-68 במקומו של רמזי ספורי ושוב הוכיח שהשנה לאשקלון יש גם עומק בספסל. בנוגע לשני הפנדלים, בקבוצה סבורים שמכבי לא הייתה ראויה לפנדל הראשון שנוצל על ידי עומר אצילי, וגם הטילו ספק גדול בפנדל השני, אשר אותו עצר דלה איינוגבה ומנע מאצילי להשלים צמד. איינוגבה הפך למניה בטוחה. הניגרי עצר בעונה שעברה לא פחות משישה כדורי עונשין מ-11 מטרים (כולל אחד מול טל בן חיים החלוץ בניצחון 1:2 של מכבי ת"א בסלה) וגם העונה כבר במחזור השישי הוא עשה את העבודה.

"תמיד הוא הביא נקודות, בשבילנו הוא כמו בופון ליובנטוס", החמיא נעים לשוער שלו בסיום המשחק. המאמן לא נסחף מהתיקו ההירואי ולשאלה האם יש מחשבות על פלייאוף עליון השיב: "אנחנו נשמח אם נצליח לא להילחם על החיים שלנו".


ראלי, החזיר למכבי? (דני מרון)

שחקן שספג לא מעט השמצות העונה הוא המגן עוז ראלי. יחד עם זאת, המגן השמאלי הרים את עצמו במשחקים האחרונים ובא על שכרו אתמול עם כיבוש השער המצמק. "לא מסתכל על מה שקרה כנקמה", אמר אקס סגנית האלופה, שלא ממש קיבל שם הזדמנות ראויה. לגבי מה הביקורות והקריאות שהוא ספג אמר ראלי: "הקהל כן תומך בי ועזר לי. היה לי משחק לא טוב במחזור הראשון. הקהל כן עוזר לי. אני בכושר טוב ברוך השם, הכל בסדר. אני רוצה להודות לקהל על שבא בכמות גדולה (כ-5,000 צופים – נ"צ)".

העובדה שלא נשברו: "נכון שהם הובילו עלינו 0:2, משתי טעויות שלנו, אבל האמנו בעצמנו. מכבי לא נתנה משחק גדול. יובל דוגל במשחק התקפי". בנוגע למצבת הפצועים, הבלם ברניסלב יובאנוביץ', שנעדר בשל קרע קטן בשריר הירך האחורי, צפוי להיות כשיר אחרי פגרת הנבחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי